Betale med gavecertifikat?

I stedet for at bruge 100 år på at finde ud af hvordan jeg skal gøre, kan jeg ligeså godt lige høre mig ad herinde :wink:

Hvordan betaler jeg med gavecertifikat til udstillingen i Middelfart? Det er JYRAK som afholder :slight_smile:

Du skriver en mail til kasseren med gavekort nummeret, hvor du selvfølgelig fortæller hvilken kat du gerne vil “betale” for :slight_smile:

Årh, man behøver nu ikke fortælle hvilken kat, bare at man gerne vil betale for en kat…

Og så husker man lige gavekortet så det kan afleveres ved indtjek. Det er der det plejer at gå galt for mig, godt der er to dage i en udstilling -tihi

Ej hvor enkelt! tusind tak, Annie :ok: Jeg var ude i noget med at sende med snail mail. Skønt man slipper for det :ok:

[quote=Eife;473763]Årh, man behøver nu ikke fortælle hvilken kat, bare at man gerne vil betale for en kat…

Og så husker man lige gavekortet så det kan afleveres ved indtjek. Det er der det plejer at gå galt for mig, godt der er to dage i en udstilling -tihi[/quote]

Haha, for fanden, Eva… Hvorfor undrer det mig ikke? :stuck_out_tongue:

Karina - Det ved jeg sørme ikke :fløjte:
Men jeg glæder mig til at se dig i Middelfart så, kommer du begge dage? :slight_smile:

[quote=Eife;473805]Karina - Det ved jeg sørme ikke :fløjte:
Men jeg glæder mig til at se dig i Middelfart så, kommer du begge dage? :)[/quote]

Kunne bare liiiige forestille mig dig, stå og være lidt stresset for så at komme i tanke om at certifikatet ligger hjemme -surrender :tihi:

Jeg kommer kun lørdag :slight_smile: Jeg er liige startet i praktik en uge før, så må hellere hvile ud søndag, så jeg ikke er smadret og gør dårligt indtryk allerede anden uge :ups:

Jeg skriver på tilmeldingen: betales med gavekort xx - så har de styr på det når du kommer til betalingsslusen på udstilligen - altså hvis du har husket gavekortet :klapper:

Smid gavekortet ind i lommen med stamtavle, vacc attest og alt det hejs :wink:

MiSi - Jeg opbevarer ikke de ting samme sted, så det er under pakningen af det at det lige er gået galt for mig en enkelt gang eller to :slight_smile:

Hvorfor er det i øvrigt at man skal have stamtavlen med? Den har jeg altså endnu aldrig brugt på en udstilling, men har da troligt slæbt den med…

[quote=Eife;474389]MiSi - Jeg opbevarer ikke de ting samme sted, så det er under pakningen af det at det lige er gået galt for mig en enkelt gang eller to :slight_smile:

Hvorfor er det i øvrigt at man skal have stamtavlen med? Den har jeg altså endnu aldrig brugt på en udstilling, men har da troligt slæbt den med…[/quote]

Den eneste gang jeg er blevet bedt om stamtavle var på en hobbyudstilling (hvor madamen blev skide sur over at jeg ikke havde den med, for så var det jo ikke sikkert det var den rigtige kat jeg havde med). Jeg har aldrig stamtavle med, kun sundhedsbøger.

Undtaget var dog da jeg tog til Liberic i Tjekkiet, der havde jeg både stamtavler, sundhedsbøger og pas med.

Annie - Jeg ved bare at der står at man skal have den med, derfor har jeg taget den med (ej, sidste gang gad jeg faktisk ikke, havde jo endnu aldrig skullet bruge den til noget)… :slight_smile: Men så er spørgsmålet så hvorfor der står at man skal have den med?

Jeg aner ikke hvorfor. Måske Susanne, Vivi eller Camilla kan svare på det :slight_smile:

[LEFT]Jeg tror altså mest vi er ude i noget med tradition her :slight_smile: Jeg har nemlig aldrig kunnet finde det med stamtavlen som en regel nogen steder i FD´s vedtægter - og på JYRAKs udstillinger hverken beder vi om at se dem eller skriver at man skal medbringe dem af samme grund. At man har den med beviser jo ikke, at det er den rigtige kat mere end dens vaccinationsattest gør! I udlandet viser man aldrig stamtavle, det er et rent dansk fænomen (taler syd for grænsen, ved ikke hvad man gør i N, S og SF) og jeg kan simpelthen ikke forklare hvor det kommer fra - udover tradition.
(Og hvis nogen får øje på et sted hvor JYRAK alligevel skriver det, så giv mig et praj, for så er det en fejl det ikke er slettet - men jeg tror det for længst er væk, for flere år siden såmænd)
VH
Susanne[/LEFT]

Susanne - I skriver det under “udstilling for første gang” at man skal have den med :slight_smile: Det var nemlig der jeg gik ind og kiggede, for jeg var faktisk i tvivl om hvorvidt man overhovedet skulle have den med, eller hvor jeg havde en idé fra… Når jeg nu aldrig har brugt den på en udstilling -tihi

Super - det er en meget gammel tekst fra hjemmesidens barndom, den går jeg ind og ændrer med det vuns :ok:
VH og tak
Susanne

Og så lader jeg bare fortsat stamtavlen blive hjemme -høhø

Jeg er én gang blevet spurgt om stamtavle på en udstilling og det var på en Darak-udstilling :slight_smile:

Ingen regler foreskriver, at stamtavlen skal medbringes, jeg har haft mine med fordi jeg fik skrevet vaccinationerne på stamtavlen (det var inden passene blev ‘opfundet’), nu har jeg ofte bare passet med … Det eneste tidspunkt man bør have stamtavlen med, er hvis man skal have farvebedømt sin kat, for der kan den være meget nyttig for dommerne!

Jeg tror det stammer tilbage fra dengang, da man ikke tjekkede - før udstillingen - om katten var registreret i FD.
I dag tjekker klubberne, at kattene har stamtavler, således at den del er i orden før man lukkes ind på udstillingerne.