Betale penge for en recept?

Jeg fik et mindre chok da jeg åbnede postkassen og så en regnine på 175 kr. fordi jeg i sidste uge opdagede en spolorm på gulvet - ringede til min dyrlæge (som jeg har haft gennem snart 20 år) og bad om en recept på ormekur… Vi har fem dyr, og vi har haft mange problemer med navnlig vores hund, som vi har været hos dyrlægen med rigtig mange gange. I gennemsnit har vi været hos dyrlægen med et dyr ca. 1 gang om måneden, vil jeg tro, så jeg synes, at det var noget småligt af ham at sende en regning for dette. Hvad med jeres dyrlæger - sender de også sådan noget afsted til trofaste kunder?

Jeg betaler også recept gebyr hos min dyrlæge, nogengange.

Men det gør jeg så med glæde, det ville blive noget dyrere hvis jeg skulle kommet med dyret hver gang :slight_smile: Så hellere et receptgebyr. De bruger jo også tid på det.

Jeg betaler aldrig for en recept.

Jeg fik en hos min dyrlægen igår - og der har jeg ikke betalt gebyr …

Men jeg har os lagt flere tusind derop den sidste mdr. - Måske det er derfor…

[QUOTE=Quivive;699589]Jeg betaler også recept gebyr hos min dyrlæge, nogengange.

Men det gør jeg så med glæde, det ville blive noget dyrere hvis jeg skulle kommet med dyret hver gang :slight_smile: Så hellere et receptgebyr. De bruger jo også tid på det.[/QUOTE]

Enig, men jeg synes det er en fedtet, grisk holdning til trofaste kunder, der lægger rigtig mange penge… Hvis vi kun kom et par gange om året, ville jeg synes, at det var ok, men så meget, som vi kommer rendende…

Da jeg skulle have et ormemiddel kort tid efter, at jeg havde lagt i tusindvis af kroner hos dem for at få Cinnamon behandlet, slap jeg også med at betale for pillerne. Netop fordi jeg lige havde brugt en formue dernede i forvejen.

Ja, jeg var endda dernede i forrige uge (altså ugen inden jeg bad om piller) med to katte til vaccination og øremærkning… Så jeg havde også lige lagt pænt mange penge…

Jeg har aldrig betalt receptgebyr - og en sådan ordning ville også få mig til at overveje ny dyrlæge.
Det er fint nok, at små kunder skal betale den slags, men når man lægger mange tusinde kr hvert år, synes jeg ikke det er rimeligt.

Det er faktisk meget sjældent jeg får recept. Medicinen har de aldrig på apoteket, så jeg plejer at benytte mig af dyrlægens medicinlager i stedet for :slight_smile:

Har heller aldrig betalt repceptgebyr ved vores nuværende dyrlæger, men for det mest bruger jeg/vi , som Vivi dyrlæges medicinlager i stedet for hente ved apotekt
Og hvis de ikke lige har det på lage , ja så plejer apokteket heller ikke at have det . Og vores dyrlæger er endda tit hurtigere end apoteket hvis der har være været noget som skulle bestilles hjem . .Heldigvis har det ikke været tit det har været nødvendigt :slight_smile:

Jeg har heller aldrig betalt for at få en recept

Når jeg tænker over det, kan det jo heller ikke være receptgebyr, jeg slap for, da jeg jo slet ikke fik en recept, men bare nogle piller :dokdok:

Så ved jeg ikke, hvad det var, jeg slap for :slight_smile:

Her betaler vi heller ikke for receptgebyr og vi betaler heller ikke for en konsultation, hvis kattene ikke fejler noget, dvs. hvis vi har dem til tjek fordi, at jeg er for pylret. :cool2:

Jeg har været hos en dyrlæge hvor dyrlægen selv sjældent tog gebyr for recepter, mens hvis det var vet. sygeplejersken eller sekretæren der ordnede papir arbejdet blev der altid taget gebyr.
Det var nok fordi dyrlægen ejede egen praksik, og derfor bedre kunne vurdere om han ville have pengene, mens sekretæren eks ville føle at hun snød dyrlægen.
Desuden ser kontorpersonalet ikke nødvendigvis hvem det er der kommer ind med dyrene, og om det er faste kunder

Jeg har ikke betalt de sidste par gange, men ind i mellem har jeg. Lagde omkring 20.000 + dernede sidste år, så jow tak, jeg er vist også sn god kunde.

Der er noget arbejde forbundet med receptudskrivning/indtelefonering, både journal(kontrol) mæssigt, og tidsmæssigt.
Nu benytter de fleste nok elektronisk recepter efterhånden, men jeg kan love for det ind i mellem kan tage l a n g tid at komme igennem til apotekerne, hvis man skal indtelefonere.

Nogen skal jo betale det, hvis ikke modtageren gør det, kommer alle andre til at give et tilskud til det.

:slight_smile:

Kan jeg lige få navn osv. på din dyrlæge? :slight_smile:

[QUOTE=Gucci;699616]Jeg har været hos en dyrlæge hvor dyrlægen selv sjældent tog gebyr for recepter, mens hvis det var vet. sygeplejersken eller sekretæren der ordnede papir arbejdet blev der altid taget gebyr.
Det var nok fordi dyrlægen ejede egen praksik, og derfor bedre kunne vurdere om han ville have pengene, mens sekretæren eks ville føle at hun snød dyrlægen.
Desuden ser kontorpersonalet ikke nødvendigvis hvem det er der kommer ind med dyrene, og om det er faste kunder[/QUOTE]

Jeg forstår din pointe - og også, at der er noget arbejde forbundet med det - men det må være noget, der kan klares på få min. ift. loyale kunder. Hos min dyrlæge er der KUN ham - intet administration eller sekretær, så he knows…!

[QUOTE=Bamselette;699629]Kan jeg lige få navn osv. på din dyrlæge? :)[/QUOTE]- Det kan du da. Jeg bruger Christian Haldbo (Grindsted Dyreklinik). Om det kun er mig, der har den ordning ved jeg ikke, men jeg har ikke betalt for at være pylret, men det sker jo ikke så tit. Jeg tror, at jeg har lavet det nummer to gange. :surrender1:

Tilføjelse: Klokken 16.00-17.00 er der fri konsultation hos min dyrlæge, og det er naturligvis i det tidsrum, at jeg har været der.

[QUOTE=Maibrit;699639]- Det kan du da. Jeg bruger Christian Haldbo (Grindsted Dyreklinik). Om det kun er mig, der har den ordning ved jeg ikke, men jeg har ikke betalt for at være pylret, men det sker jo ikke så tit. Jeg tror, at jeg har lavet det nummer to gange. :surrender1:

Tilføjelse: Klokken 16.00-17.00 er der fri konsultation hos min dyrlæge, og det er naturligvis i det tidsrum, at jeg har været der.[/QUOTE]

Lyder som en virkelig god dyrlæge - fri konsultation - det er sørme flot! Uha, Grindsted er vidst temmelig langt fra mig, så de penge er for længst brugt i tid og transport… Havde jeg jo ikke lige tænkt på :ups:

Men tak for info!

Jeg har ikke betalt receptgebyr. Men jeg har tilgengæld betalt telefonkonsultationsgebyr på et tidspunkt Feline havde urinvejsproblemer.
Efter konsultationen fik jeg regningen og jeg betalte mener det var 175 kr for telefonkonsultation.
Jeg kunne forstå hvis jeg bare havde haft ringet til dem to gange, og ikke var kommet til en konsultation, men syntes ikke et telefonkonsultations gebyr er ok når det efterfølges af en konsultation.

[QUOTE=Bamselette;699645]Lyder som en virkelig god dyrlæge - fri konsultation - det er sørme flot! Uha, Grindsted er vidst temmelig langt fra mig, så de penge er for længst brugt i tid og transport… Havde jeg jo ikke lige tænkt på :ups:

Men tak for info![/QUOTE]- Ja, du bor jo desværre ovre på Sjælland, men hey, I har Stig Feldballe i stedet for. :rock:Vi bruger primært Christian fordi at vores dyr kan lide at komme der og Christian har et godt tag på dem. Nimbus, som ellers hader ukendte ting og lugte, hygger sig hos Christian når han skal vaccineres og tjekkes. Nimbus vil især gerne inspicere hans foder-opbevaringsrum.