Argh, jeg kunne godt bruge noget hjælp her… Jeg er ved at bestille en playpen på animal nursery, og jeg havde egentlig bare forventet at jeg skulle betale med visa som normalt, men det er åbenbart en netbank overførsel man skal lave…
Det er så første gang jeg skal lave sådan en til udlandet, og jeg er i tvivl om hvorvidt jeg gør det rigtigt. Hvor der står navn og adresse, er det så nok at skrive
“Volksbank Haltern am See
Jens Witzorky”
som er de oplysninger om det jeg har, i den mail jeg har fået tilsendt?
Du skal bruge IBAN og formentlig også SWIFTkode… skriv til firmaet og bed om oplysningerne - og gå så i banken og få dem til at hjælpe dig med at sende pengene korrekt…
Når nu, der ligefrem er en PayPal, så ville jeg bruge den :)'Jeg har elendige erfaringer med Nordeas håndtering af udenlanske bankoverførsler! Derfor går jeg altid i banken og får det gjort - så er fejlmargenen kun sådan ca 50%
Første gang jeg skulle lave en udenlandsk bankoverførsel kunne jeg ikke, fordi min netbank ikke var sat op til det, så det skulle jeg lige bede om først og det ordnede de i et snuptag.
Nu har jeg så gjort det4-5 gange og det er gået fint hver gang, der er aldrig noget det er gået galt
Paypal er et MUST, hvis man skal shoppe ret meget i udlandet, specielt Ebay Det er superlet at sætte op - det kræver bare at du har et VISA eller MasterCard. For at sikre at det virkelig er dit kort, så trækker de et lillebitte beløb - 12,50 eller noget i den stil - og sætter en 4cifret kode bagved på dit kontoudtog. Så tager du den 4-cifrede kode og indtaster på din paypal konto for at verificere - og vupti kan du bruge dit plastic næsten overalt uden nogensinde at skulle taste dine kreditkortoplysninger ind nogen steder! Det er superlet, jeg har brugt Paypal i over 10 år og kunne slet ikke forestille mig at leve uden - læs: Sikke meget jeg aldrig ville få købt i udlandet
VH
Susanne
Susanne - Tak for det Jeg handler dog utroligt lidt i udlandet (utroligt lidt generelt .tihi:) og dette er som sagt første gang jeg har haft brug for en betaling til udland, så det siger nok lidt
Men jeg fik fundet ud af det med direkte overførsel nu, så må jeg lave en paypal næste gang, hvis det viser sig jeg skal betale i udland igen inden for en nærmere fremtid
Ja altså der var godt nok en gang hvor de havde låst min konto i æsten 6 måneder… der blev ved med at gå penge IND men jeg ku’ ikke få dem ud. Bare fordi jeg havde mere end EN paypal konto (det var før jeg havde et Creditcard og som unverified er der en grænse for hvor mange gange /hvor stort beløb du kan hæve/indsætte. Så jeg lavede en ny hver gang jeg nærmede mig Max - og det mås man så ikke. (jeg tjente penge på 3D modeller)
Men efter lang tids palaver og talen i telefon med en meget irsk irer i Irland (det er der Paypal’s europæiske hovedkontor ligger) fik jeg endelig låst den op igen
Og efter jeg fik mit Visa har jeg aldrig haft problemer.
Altså bortset fra at jeg ikke kan sætte penge
IND fra min bankkonto. Manden og jeg har nemlig fælles bankkonto, og den står i hans navn. Og for at kunne lave en overførsel skal ens Paypalkonto og ens bankkonto lyde på det samme navn.
Så NÅR jeg skal ha’ penge ind på kontoen sætter jeg dem ind på Ældste Barns konto. Hun sender så mig en payPal betaliong og SÅ kan jeg hæve dem.
Det er meget smart. Altså bortset fra at fordi hun betaler MIG med en “credit card” overførsel skal jeg betale et gebyr på … tror jeg 1.25% for at FÅ mine penge.
Men ellers er Paypal vældig godt og nemt.
Og nu ved jeg godt at denne tråd kunne læses som “se hvor besværligt PayPal er” men det er faktisk ikke min mening. Jeg ELSKER min Paypal. Helt seriøst.
Der er bare et par små faldgruber man skal være opmærksom på. Til gengæld er det nemt at få sine penge tilbage hvis man f. eks. har købt noget på eBay der ikke kommer frem For eBay ejer Paypal.
Apropos paypal… er der nogen her der har haft succes med at betale på Zooplus med Paypal? sidst jeg bestilte ville jeg betale med Paypal (for ikke at belaste den slunkne lønkonto) men trods det at de har et fint Paypal logo fik jeg bare aldrig den mulighed selvom jeg forsøgte at ændre betalingsform fra Visa til Paypal…