Bid i tungen

Jeg havde en meget underlig drøm i nat. Der var ret mange følelser med i den, og det hele endte med at jeg i søvne klappede tænderne hårdt sammen…om min tunge!!! -what :doh: :besvimer: :prut:

Sindsyg en måde at vågne på! Jeg satte mig op i sengen med et brøl klokken 7 imorges. Så var stilen lagt og resten af dagen har bare været lort og lagkage for mit vedkommende.

Anyway…

Nu her til aften er min tunge totalt hævet. Enormt opsvulmet, og nedenunder har jeg en stor plamage ca på størrelse med en 1-krone, der er hvid og betændt. Det gør ondt når jeg spiser, det gør ondt når jeg drikker, det gør ondt når jeg snakker. Generelt gør det voldsomt ondt og er MØG irriterende.

Er der nogen derude der sidder med et godt husmor-råd til hvad man kan gøre for at få den slags skidt til at hele hurtigere?

På forhånd tak

Lad være med at snakke :tihi:

:venter:

Du kan gå et smut forbi lægen og få det penslet med noget stads…så heler det hurtigt.

Ellers kan du gå på apoteket og købe noget Aftamed - det er til sår og blæner i munden og virker helende og bedøvende.

Stakkels dig Gry, det lyder ubehageligt :frowning: Sådan en start på dagen er desværre ikke sådan at ryste af sig. Håber du får det på afstand så du får en bedre dag i morgen.

Med hensyn til dit sår på tungen, så vil jeg anbefale dig at købe noget mundskyllevæske som hedder Klorhexidin 0,12% som er desinficerende og giver en optimal mundhygiejne så dit bidesår kan læges uden at du får betændelse ol.Klorhexidin kan farve tænder og tunge let brune, men det er uskadeligt og forsvinder når du stopper med at bruge det. Jeg har selv brugt det med god effekt.

Held og lykke med det :slight_smile: