Bide-kat

Hej,
Jeg er længe kommet på denne side, for at få gode ideer og råd til min kærestes og min dejlige lille kat. Men nu står jeg med et “problem”, som jeg simpelthen ikke kan finde svaret på nogen steder :roll_eyes:
Vi har den dejligste Sphynx kat, som hedder Nefertiti. Jeg har næsten hele mit liv haft kat, og har altid haft en god forståelse for deres “sprog”, behov og opdragelse. Men ikke med Nefer! Hun elsker at putte, snakke (meget :roll_eyes:), kæle og lege.
Hun søger os begge ligeligt i løbet af dagen, men det er altid mig hun sover sammen med.
Dog er hun begyndt at bide mig, aldrig min kæreste. Hvis jeg sætter mig, og har hænderne ud over benene, kan hun slet ikke gå forbi uden at nappe mig i fingrene. Hvis hun ligger og slapper den på mit skød, og vågner, måske lige skal vende sig, så kan hun finde på at bide mig i låret. Hun kommer aldrig løbende og angriber, det virker mere som pludselig indskydelse, og når jeg siger AV! så stopper hun og hygger videre … i hvert fald for et par minutter :see_no_evil:

Jeg forstår ikke hvorfor det kun er mig hun gør det med, hun har ikke engang bidt min kæreste i leg! Men jeg får en tur i hvert fald en gang om dagen :flushed: har I nogen forslag til hvad det kan komme af, og hvad jeg kan gøre for at stoppe det?

De aller bedste hilsner

1 Synes om

Velkommen til :slight_smile:

Jeg har fundet en tråd her, som måske kan give noget af forklaringen? Det er en meget gammel tråd, og der er rod i formatteringen, fordi den kommer fra noget andet software. Men jeg tror godt, man kan læse den og få noget ud af den alligevel.

Om det er det, der er tilfældet med din kat, ved jeg naturligvis ikke. Og selv om det er tilfældet, vil du måske gerne vænne den af med det alligevel. Der kan jeg ikke komme med nogen gode råd, men det er der uden tvivl andre, der kan.

Tak for svar :heart_eyes:
Det kunne godt lyde af noget af det samme, men det undre mig også bare rigtig meget, at det kun er mig det går ud over? Hvis det er kærlighedsbid, burde min kæreste vel også få sin andel af dem? :joy:

Det kan også være, du bare er privilegeret :wink:

Jeg har haft en kat der bed mig i håndfladerne, grundlæggende kun når han blev overkælen og tiggede mad. Og i læggene når jeg lige var kommet ud af badet.

Min kæreste bed han ikke, men min kæreste boede hellere ikke sammen med os og jeg havde haft katten i flere år før jeg mødte min daværende kæreste. Så vi havde begge indtrykket af, at det kun var mig der blev bidt, fordi han var mest knyttet til mig.

Det var heldigvis ikke så meget eller voldsom han gjorde det, så jeg levede med det, men har dog fået sagt av og nej nogle gange, hvis det gjorde ondt. Og så stoppede det altid.