Hvorfor Kærlighedsbider de?

Det har undret mig et stykke tid.

Hvorfor kærlighedsnapper/bider vores missere?

Er det som en slags venlig dominans for at vise “sødt” hvem der bestemmer?

Er det en “Ååååårh det er bare så hyggeligt - gumle gumle - bliv ved!”

Jeg tænker bare at der må da ligge noget bag adfæren? De færreste ting sker jo bare “fordi”.

Er der nogen der kan komme med udredning på gåden? Ja Willow napser stadig. Ynglingsstedet på mig er mine øjenbryn og øjne - jeg bliver altså lidt nervøs ved øjnene - men hvis det bare er fordi han vil vise hvor meget han elsker mig, så nænner jeg næsten ikke skælde ham ud.

Lige nu ligger han og gasser sig på varmeapperatet - BOGSTAVELIGT TALT! Han ligger og fiser gør han -LOL

På min mor vil han meget gerne sætte hår - der slikker han vildt hendes hår. men der har jeg en formodning om at det er fordi hun har så meget hårprodukt i at hun skal i bad ifølge hans mening Gg

Han elsker mænds skæg og elsker at gufle løs i det. Det forstår jeg slet ikke. Det er mig virkelig en gåde Gg

Kan du beskrive adfærden nærmere? jeg er ikke med …

Du ved…når man nusser og kæler, og deres lille motor kører på max, og så begynder de at slikke og gumle på en. Man bløder aldrig (eller jeg gør ikke i hvert fald), men det kan godt være lidt tuff love

Fælles soignering. Det er en adfærd han ville bruge overfor en kattefælle, en “bytten” af dufte der støtter jeres fællesskab, tryghed og familiehygge.

Marina

Det er udtryk for salig hygge - katte gnufler i hinandens pels eller ører (ja, min første hunkat tyggede i andre kattes ører (de kunne vrides!), mens de hyggede) eller hvad der nu tilfældigvis er nærmest i hyggestunder;-)
Camilla

Det bliver du når du får dig en siam/orientaler:)

Marina

Umiddelbrt kender jeg slet ikke adfærden… Jeg kan slet ikke se den for mig - det er ellers sjældent:-)

Men desværre - her kan jeg nok slet ikke rådgive.-)
Årsagen er måske, at det ikke er en problemadfærd? Du beskriver det heller ikke som et problem - har jeg ikke ret?

Men måske andre kan genkende den bedre og svare:-)

Det lyder da sødt i hvert tilfælde. Mine hunkatte napper i deres teenage perioder, men det får de ikke forstærkning for, da jeg ikke vil have de bider - for de napper i hård leg og det gør auvs:-) - derfor forsvinder adfærden når de bliver lidt ældre.

Maggie er i perioden nu - sjovt nok gør alle mine hunner det, men aldrig mine hanner. Måske det skyldes, at jeg falder for skrappe hunner:-) Og blide “mænd” haha

Vil med interesse se, hvad andre svarer i denne tråd, for umiddelbart kan jeg slet ikke se adfærden for mig:-)

MVH

[quote=Marina;105129]Det bliver du når du får dig en siam/orientaler:)

Marina[/quote]

Tak Marina og I andre, som svarede - ja jeg har ikke oplevet den adfærd på mennesker men kun mellem katte indtil nu:)

Nu kan jeg se den for mig - men stadig ikke på mennesker - kun mellem misserne selv.:ok:

mvh

Kærlighedsbid er bestemt ikke problemadfærd - tværtimod! - selvom kærlighedsbid i næsetippen kan være en særdeles udpræget oplevelse;-)
Camilla

Alle mine kærlighedsnapper, imens de slikker. Først nap, så slik, slik, slik, nap, slik osv.

Plettemis gør det MEGET. Det er sødt når hun gør det på fingrene… Første gang… Men anden gang så hakker hun til, og så gør det virkelig ondt. :stuck_out_tongue:

Mine elskede dyr…
gumler, nusser, kysser, ordner pels/hår på hinanden og
på mig. :inlove:

Det er den rene kærlighed både over for deres katte-familie
og mig.
:wehuu: :wehuu:
Kærlig hilsen
Mona

Thor har meget den ide at han skal op under min hage og slikke øreflipper, nogen gange bidder han også… er det det i kalder kærlighedsbid? :? når jeg læser det i skriver er jeg ikk sikker på det er det samme nemlig

Ja - du er elsket:wehuu:
Camilla

[quote=lenschow;105131]Tak Marina og I andre, som svarede - ja jeg har ikke oplevet den adfærd på mennesker men kun mellem katte indtil nu:)

Nu kan jeg se den for mig - men stadig ikke på mennesker - kun mellem misserne selv.:ok:

mvh[/quote]

Nu har jeg en meget social race som har stærke familiebånd og ligger i store bunker. det er meget vigtigt at opretholde en fælles soignering med blanding af dufte. Det indbefatter så også mig og de ved ikke noget bedre end at jeg sætter hovedet ned så der kan afsættes fælles dufte på mig også, hvilket så kan være en blandet fornøjelse-høhø

Hos Briterne, som slet ikke har den samme sociale tilknytning er det meget mere moderat med et enkelt slik på hånden.
Så ingen tvivl om at det er racebestemt og derfor ikke genkendeligt for alle:)
Marina

Willow er også begyndt at slikke mig i ørene - det kilder ad pommerens til! Gg

Jeg tror også det er fordi han elsker dig, Gry :inlove:
Fie, hans datter, viser også sin kærlighed på den måde, hvis hun får lov. Der er intet ondt i det, men det kan godt gøre lidt ondt alligevel :slight_smile:

Katte vasker ofte hinanden i ørerne - der kan de jo ikke selv komme til at vaske sig;-) - det er meningen, du skal gøre gengæld og vaske ham i ørerne også:p
mvh Camilla

hehe Willow er da en frækkert:-)

Tak Marina - ja jeg har set det hos opdrættere af siam og det er faktisk rigtigt - disse katte gjorde det også på mig - det har jeg slet ikke tænkt på:-)

Tak for en god tråd Gry:-)

MVH

Willow har sådan en ting med når vi går i seng. Når jeg har smidt sokkerne og står med frontmod sengen så lister han sig hen til mig inde under sengen og slikker og napser mine tæer.

Det VOLDkilder! Og gør lidt ondt, så det bliver en blanding af fnis og hvin og så flygter jeg op under dynen Gg

Han er sgu dejlig :slight_smile:

Aj ved du hvad du…der tror jeg at jeg trækker grænsen. Jeg slikker ham sgu ikke i ørene :stuck_out_tongue: