Bidelegetøj til forvokset baby?

Finn gnasker i og æder gerne sit legetøj. Det tangerer til pica. Favoritterne er støvkosen og Hairy cat-boldene fra Chrisco, men efter hans tarmoperation har han fået frataget sine gnaske-privilegier, så må han nøjes med lange, kulørte piberensere.

Men det holder jo ikke i længden, så vi har brug for nyt, ufarligt bidelegetøj.
Er der nogle af jer, der kan anbefale noget sjovt legetøj til en fjollet orientaler, som kronisk er i den orale fase? :smile:

Kaninpoter og haler… det er ren natur og de er konstruerede til at æde det :slight_smile:

Det kan ved lyn-googling købesHER

2 Synes om

Men tror du at de frit kan passere en forsnævring i tarmen? :thinking:
Finn har en ring af ufleksibelt arvæv i tarmen, lige der hvor tyndtarmen bliver til tyktarm, og jeg er vildt nervøs for, at han indtager noget som sætter sig fast der. :flushed:

1 Synes om

Det vil jeg tro, såfald han ikke er helt åndssvag forslugen. Men jeg tænker ikke der er forskel på at æde en mus/fugl/råt kød og så gnave en kaninpote. Jeg tænker det ligger så tæt op af naturlig føde at det opfører sig som mad :slight_smile:

1 Synes om

Jeg synes det er sjældent de som sådan tager en bid af dem… Ofte gnaver de dem bløde og istykker her. Ellers så prøv de stykker med reel pels.

Men hvad med at sy en cigar med lidt godnat te (baldrian er ofte i dem og de kan fåes i supermarkeder og så lidt vat som kan fåes næsten gratis i søsterne grene for en lille pose)

1 Synes om

Fordi, hvis Fritzz opfører sig som Brian så æder han stof og vat og det hele :rolleyes2: :grin:

2 Synes om

Præcis som Luise skriver: Så spiser Finn bare hele baduljen. :roll_eyes:
Men sådan en omgang rent skind vil måske kunne gå. Tak. :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har en minkhale til en af mine. Den bliver der gumlet i og krammet med men ikke ædt som sådan.
Det kunne måske være noget

1 Synes om

Skal du over i noget mere solidt legetøj, som det man bruger til hundene ??

1 Synes om

Ja, måske. :thinking: Men det gider han nok ikke. :grin:

1 Synes om

Du kan også give ham tørrede godbidder. Det er jo lidt samme princip som kaninpoter, bare konstrueret til at blive spist. Hvis du søger på Dokas på Zooplus, får du også dem til hunde. Faktisk kan jeg se, de også har kaninører med pels.

https://www.zooplus.de/esearch.htm#q=dokas

1 Synes om

muffin har haft meget glæde af at gnave i hud pinde med kylling udenpå. Det tager tid at få den tørre kylling af, og hudpinden er fin at lege med også. Og at der er en hund uden på pakken var han ligeglad med

4 Synes om