De der små dumme “svirre” fluer der ELSKER at sætte sig på mig og flyve ind i hoved på mig er det simpelhen bare baby klæger? grund til jeg spørger er jeg er FYLDT med bid/stik men har pt kun dræbt EN myg og kattene er kæmmet igennem og har ikke lopper. Har nu 2 gange oplevet at slå de der små dumme mini fluer ihjel hvor de blødte :surrender1: Alm fluer plejer altså ikke at bløde kun myg, der netop HAR spist blod :surrender1:
Bare for at se om DET er forklaringen og NØJ jeg er træt af de fluer der er total besat af mig og enten summer(spyfluer) op i mit øre eller hele tiden sætter sig på mig(selv lige når jeg kommer ud af et bad ). klart bagsiden ved sommer, for er jo nødt til at have vindue/dørene stående åben i varmen
Svaret på spørgsmålet on fluerne kender jeg ikke, men netdøre kan klart anbefales. Så får du luft ind og fluerne kan blive ude og spise andet/andre!
så kan kattene ikke komme ud på altan men kunne selvfølgelig sætte et myggenet foran det alm net på terrassen…tror jeg jeg vil overveje for er træt af at blive ædt levende og lukker endda døren til skumring/nat (til kattenes store fortrydelse)
Det kunne godt lyde som klæger. De er noget fa**en har skabt
Håber det kan hjælpe at sætte insektnet op foran det andet net, så du og misserne kan få lidt fred
Ja nogen mennesker hæver op af at blive bidt af en klæg, ligesom hvis du blir stukket af en myg.
Hvis de er meget små er det måske mitter du tænker på, det kunne da godt ligne “babyklæge”. De er ialtfald irriterende i det her fugtige varme vejr.
Marina
når jeg ser dem tænker jeg på “baby” fluer og nogle af dem summer også som spyfluer. Men der må et net op bare på den ene arm kan jeg tælle 7 stik/bid Så lige jysk kun tager 50 kr for et 139x150 net
http://www.dpil.dk/dpil2005/html/mitter.htm
I tilfælde af masseangreb fra mitter vil hovedkulds flugt være den eneste redning
:høhø:
[QUOTE=tzari;1103727]når jeg ser dem tænker jeg på “baby” fluer og nogle af dem summer også som spyfluer. Men der må et net op bare på den ene arm kan jeg tælle 7 stik/bid Så lige jysk kun tager 50 kr for et 139x150 net
http://www.dpil.dk/dpil2005/html/mitter.htm
:høhø:[/QUOTE]
Det er jeg næsten 100 procent sikker på er mitter og det er noget fanden har skabt
så er mysteriet da afsløret tak for hjælpen
Hvis det klør meget efter at være blevet bidt af regnklæg så er en alm. allergi pille mod græsallergi GUD værd, det tager kløen (som kan klø i op til 14 dage )
mysteriet er afsløret af en kammerat der arbejdede med svin: Vi har stik fluer på besøg. De skulle ligne alm fluer til forveksling og jeg nærstudere ikke når jeg klasker fluer jeg smasker bare. De ligger æg i urin og afføring= vi har marker tæt på os og nabo havde også store problemer med fluer. Vi ved vores fluer kommer ind fra altan da vi hver aften har dem i bund mere eller mindre. Har selvfølgelig ikke været i nærheden af jysk da vi skal helt til vejle dvs flere timers tur