Bider i fingre

Når jeg sidder ved min pc, sker det ofte at Joy (7 mdr.) hopper op og bider i mine fingre, som ligger på musen, jeg har sagt NEJ et utal af gange, i dag fandt jeg så på at hvæse ad hende i det øjeblik hun bed, hun gjorde det kun 3 gange så gik hun…
men jeg er usikker på om det er en god måde at fortælle at bideri ikke er ok…
hvad gør i andre ?

Siger bare et lyst ‘av!’. For sådan gør de også overfor hinanden.

Synes ikke jeg vil blande den aggression som er i et hvæs ind.

Jeg synes, det lyder som en genial måde at opdrage hende på:) Brug kattesprog så vidt muligt har altid været mit motto! Jeg bruger NEJ, at sætte katten ned, at fjerne fingrene, “fluespark” i panden eller ved øret - ganske simpelt fordi jeg ikke kan hvæse eller knurre:S

jamen hun må gerne være der, hun må bare ikke bide, fluespark, det nænner jeg ikke.
når og hvis hun gør det igen kan jeg jo prøve med et lyst av, og så se om det har nogen effekt

Chapis bider også både fingre og tæer, en natulig reaction her er AvAvvvvvvvvvvvvvvvvvvAvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv, tror det er ungdyrs nykker.

Ja, jeg giver et hyl/piv, hvis Mosier bliver for voldsom. Så stopper han med det samme, men bliver liggende.

Jeg er med på en lytter!

Min har meget med at angribe mine fødder/ben når jeg fx står/går i køkkenet og laver mad, shitfuck det gør nas!

Han har også meget med at bide i fingre og hænder hvis man vil kæle ham (mest hvis man røre ved maveregionen!), men det formoder jeg har noget med tænderne at gøre - han er 15 uger.

Men jeg vil da forsøge med nogle lyse AV’er…men hvad er et fluespark??

En finger sat bestemt i panden mellem ørerne. Samme metode som moderen bruger på uvorne killinger - altså hun bruger poten :høhø:

Den metode bruges uden lyd

Nåååå ok, tak!!:smiley:

Jeg kender kun et saksespark, og det er nok lidt vel voldsomt:tihi:

[quote=Helene;521820]Nåååå ok, tak!!:smiley:

Jeg kender kun et saksespark, og det er nok lidt vel voldsomt:tihi:[/quote]

:lol::lol::lol:

Ja, det gør shitfuck nas!
( for at bruge dit eget sjove udtryk )

Ja, det gør shitfuck nas!
( for at bruge dit eget sjove udtryk )[/quote]:D:D:D:D:besvimer:

jeg mener et fluespark er noget andet…
du holder langemand eller pegefinger bøjet med tommeltotten og så slipper du og lader den holdte finger sprigne ud… nå det var jeg vel nok dårlig til…men jeg prøvede da

[quote=haneben;521864]jeg mener et fluespark er noget andet…
du holder langemand eller pegefinger bøjet med tommeltotten og så slipper du og lader den holdte finger sprigne ud… nå det var jeg vel nok dårlig til…men jeg prøvede da[/quote]Jamen det var sådan set det jeg troede det var…du ved, sådan et knubs…ok, endnu dårligere forklaring, men vi mener det samme:tihi:. Det ligner også et lille spark når man udføre det. Det andet ville jeg mene bare var et prik…men jeg kan tage fejl.

Både Ami og Nimbus laver samme nummer når man kæler med dem.
De er åbenbart blevet så “godt opdraget”, at de forstår, at “AV!” betyder, at de bider for hårdt.

Vi har brugt samme metode som den, som Lis Dahlstrøm beskriver:

En finger sat bestemt i panden mellem ørerne. Samme metode som moderen bruger på uvorne killinger - altså hun bruger poten :høhø:

Den metode bruges uden lyd

Den har i hvert fald virker herhjemme. :surrender1:

Et fluespark kaldes også en flopper eller et smølfespark :slight_smile: