Bider i håret/hovedbunden?

Jeg undrer mig over Vincent.

Når jeg sidder i sofaen, så kan han finde på at gå forbi på ryglænet - altså bag om mig. Det er ikke så mærkeligt, det har han altid gjort. Men nu er han begyndt at stoppe op, snuse til mit hår og så bider han? eller måske man skal kalde det at nappe? jeg ved det ikke helt. Altså han bider ikke så det gør rigtig ondt, men behageligt er det nu heller ikke lige. Får han noget af mit hår i munden, så står han og tygger på det.
Han er også begyndt at slikke på mine bluser - altså når jeg har dem på :?
Han gør intet ved Nikolaj.
Jeg kan sagtens skubbe ham væk, så han stopper med det, så egentlig er det ikke et så stort problem, men kunne da godt tænke mig at vide hvorfor han gør det - sådan lige pludselig, hvis han nu havde gjort det altid var det jo noget andet.
Til de der mangler lidt oplysninger: Han bliver 6 år i år, kastrat, gammel avlshan indtil han blev 3 år, har boet hos os i ca. 2,5 år.

Nogen der har et bud?

måske det er fordi han er gladere for dig end for Nikolaj og at det er fordi han vil rense din “pels”? man ser jo gerne at katte der er glade for hinanden vasker og “napper” i hinandens pels, så måske du er hans “yndlingskat”…

Tror du ikke bare at han har fået Birmasind?:ups:

Har du skiftet shampoo/deodorant?

Mine katte gør det også, nogle mere end andre. Men det er meget tydeligt, at de er glade for specielle dufte - enten nyvasket hår eller i den modsatte ende svedigt hår.

[quote=Vivi_Fletcher;141440]Har du skiftet shampoo/deodorant?

Mine katte gør det også, nogle mere end andre. Men det er meget tydeligt, at de er glade for specielle dufte - enten nyvasket hår eller i den modsatte ende svedigt hår.[/quote]

:tihi::tihi: Hanne det er fordi du er begyndt at gå i bad -høhø:tihi::ups:

Der er bare gået Dennis Knudsen i ham. Sådan en misling havde jeg i sidste kuld…han hed derfor altid Totti Knudsen:tihi:
Jeg tror bare de kan lide det og så er det jo hygsomt at gøre det på et menneske man kan li’:ups:

Tror du Sookie har så meget magt :wink:

[quote=Vivi_Fletcher;141440]Har du skiftet shampoo/deodorant?

Mine katte gør det også, nogle mere end andre. Men det er meget tydeligt, at de er glade for specielle dufte - enten nyvasket hår eller i den modsatte ende svedigt hår.[/quote]

Nej, jeg har ikke skiftet shampoo, deo skiftede jeg i december, men han er først begyndt på det i slutningen af januar/starten af februar.

HOV HOV du…nu blev det lige pludseligt meget dyrt i morgen :muhaha:

[quote=kamikaze;141459]Der er bare gået Dennis Knudsen i ham. Sådan en misling havde jeg i sidste kuld…han hed derfor altid Totti Knudsen:tihi: ha ha Totti Knudsen :tihi:
Jeg tror bare de kan lide det og så er det jo hygsomt at gøre det på et menneske man kan li’:ups:[/quote]

Ja, jeg ved nogle katte gør det. Men jeg undrer mig over han først gør det nu

Ja, det kan da godt være, det er det :?

her i huset gør My det med Lars skæg når han skal stå op, men det sker da tit at hun vasker mig på hænder, trøje etc. når vi sidder og hygger ved computeren…Ninja ved intet bedre når vi tager en nusseputtekrammetur end at slikke mig på mine hudorme på hagen…Og drengene har hinanden som de helst gør det ved…SS har dog sine helt skøre kæleperioder hvor ALLE skal vaskes, også Ninja, og når hun ikke gider så går den vilde jagt hvor han vil fange hende for at vaske hende ggg

Dennis Knudsen vidste måske heller ikke, han ville få en karriere som frisør og stylist da han var 4 år :tihi:

Det ved jeg faktisk ikke, hvorfor nogle katte gør:-)

Både Mille og Laban gør det samme. Laban har altid gjort. Han er speciel vild med det når jeg lige har været i bad. Mille er begyndt på det efter hun blev neutraliseret. Det blev hun sidste fredag, men hun har gjort det hver dag lige siden.

Det kan være du måske udskiller en anden personlig duft lige i øjeblikket - det kunne være lidt ubalance i hormonerne eller noget der ikke dufter som det plejer, altså det du selv udskiller, han eventuelt reagerer på:?

Men vil sige du er heldig med at han bare napper:) Jeg har en kat der bider mit hår over når jeg sove:muhaha: Jeg vågner ved han sidder og gnasker i det og der gnaskes altså til det knækker og han kan labbe det i sig-brækkesig

[quote=Nevadaisy;141473]Tror du Sookie har så meget magt :wink:

Nej, jeg har ikke skiftet shampoo, deo skiftede jeg i december, men han er først begyndt på det i slutningen af januar/starten af februar.

HOV HOV du…nu blev det lige pludseligt meget dyrt i morgen :muhaha:[/quote]

Hanne du har jo ikke brug for bad du ser jo ALTID så knaldgodt ud:wehuu:

Kuzco gør det også ved mig herhjemme når han vil nusse om morgenen :stuck_out_tongue:

Rumle gør meget af det samme. Han går også bagom - nogle gange oppe på toilettet. Og så tager han fat om mit hoved med begge forpoter og så bliver jeg ellers vasket (avs!!). Jeg er sikker på, at det må være ren kærlighed fra hans side :wehuu:

May-Britt… Rumle er vist blevet delvist opfostret af Kludetæppet, ikke sandt?
Det er med garanti noget han har lært af hende!!! -LOL
Så længe han ikke også begynder at ordne dít hår ved at slikke det glat og “klippe” evt genstridige totter af, så går det helt okay :wink:

Angel gør det samme ved mig, uanset om jeg har vasket hår eller ej.

Og den samme adfærd var for øvrigt årsag til, at min gamle killing Nimbus i sin tid blev solgt sammen med en af sine brødre + en hittekilling, for da John, et kæmpe-stort brød med store, blide hænder, kom på killingekig og satte sig på gulvet blandt kattene, kravlede Nimbus op ad ryggen på ham og ikke vaskede, men bed sig fast i hans afrohår, som han vildt knurrende prøvede på at ruske af.
Det kunne John ikke stå for!

Åhh Mega, det ville da være herligt hvis du lige havde et billede af det :tihi:

Men det behøves faktisk ikke, jeg sidder her og klukker af grin blot ved at forstille mig det -LOL