Bider

Jeg er ikke vant til at have to killinger/katte, så jeg ved ikke, hvad der er normal adfærd for dem. Mine killinger løber selvfølgelig rundt og jagter hinanden, de tumler op i sengen og bider hinanden i leg. Men når min hun-killing bare ligger og slapper, så kommer han-killingen tit og bider hende helt umotiveret. Det er som oftes i nakken, men hvis hun prøver at flytte sig, så kan det også være benene.

Er det fordi, han vil lege eller er det en form for “dominans”? Og hvad skal jeg gøre? Jasse piver jo, for hun vil som regel helst bare ligge.

Jeg har oftes fjernet ham væk fra hende, men jeg kan ikke finde ud af, om det er det rigtige at gøre, eller om de ligesom bør ordne det selv?

Det er helt almindelig killingeadfærd. Jeg har 2 møgunger på 4½ måned gående herhjemme…og de gnaver løs på hinanden når den ene sover.

( Når de begge er vågne…så laver de SÅ meget ballade så du tror det er løgn :høhø: )

Det er altså også en uskik, at der ligger nogen og sover, når man meget hellere skulle bruge tiden på at lege :rock::rock:

Så jeg skal bare ignorere, at hun piver oder was?

Ja, det betyder ikke noget :slight_smile:

Okay… Jeg synes bare, det er synd, det gør ondt på hende :frowning: Man er vel en hønemor! :ups:

Hvis du ikke kan lide det…så distraher han med lidt lidt skægt legetøj. Drenge er lidt mere voldsomme end piger og elsker at lege slås og bidelege :fløjte:

Altså mine ene han gør det også på sin storebror!! Sååå :smiley:

Men hvis de ikke er neutraliseret begge to, kan det der jo også være opstart til parring…

[quote=Bamse;430796]Altså mine ene han gør det også på sin storebror!! Sååå :smiley:

Men hvis de ikke er neutraliseret begge to, kan det der jo også være opstart til parring…[/quote]

Guinness og Bailey gjorde det på hinanden helt til Bailey døde i en alder af 6½. Det er ubetinget den letteste måde at få opmærksomhed på :D:D

Jeg har godt nok kun overværet parringer lidt på sidelinien en dag, jeg var hjemme ved Vivi, men jeg tvivler på, hankatten vil starte med at bide hunkatten i benet - det bliver hun jo ikke stående af :tihi:

frygtløs inden han blev neutraliseret … bed lilo hvor han kunne komme til for at parre. Omså det var benet, for at holde hende fast var lige meget! :wink:

Dagen efter blev han kast. haha… Stakkels mis.
Men mine killinger gjorde det i leg :slight_smile:

De er begge nautraliserede, så jeg tror ikke, det er parring :smiley:

som nævnt leger drenge mere vildt end piger, hvis han bliver for vild, så afled hans opmærksomhed med andet legetøj…
hvor gamle er de hhv ?

De er ca. 16 uger :slight_smile: