Bidt ved et uheld?

Charlie bed Lasse ved et uheld.Lasse legede med Charlie… Holdte hans legetøj og så tror jeg Charlie bed i fingren i stedet for legetøjet :s:S
.Dog er det et lille sår, men der gik hul…

Men behøver han så at tage til lægen? Han gider ikke rigtig høre på mig…
Og jeg har ærligt talt aldrig oplevet nogetl ignende

Hvis det bare er overfladisk, er der nok ikke sket noget :slight_smile:

Okay… Det bløder dog, åbenbart “så meget” at han måtte hente noget papir…

det er bare mig, der er så bange for der sker et eller andet

Jeg kan ikke tænke mig at den lille hund har gjort så stor skade at han behøver at søge læge.

:tihi::tihi:

tror bare jeg er lidt hysterisk og bange for der sker noget… sorry:ups:

Bamse har bidt mig mange gange:) I læben, i næsen, i fingeren. Med sår, og jeg har 7/9/13 ikke haft søgt læge, og er her endnu:) Tilgengæld, et kattebid ville jeg ikke spøge med, og ville tage afsted med de vuns:)

Okay…
Godt at høre…

hvad er forskellen egentlig ved de to bid?

Kom hånden i noget sæbevand…det skader i hvert tilfælde ikke og hold øje med hånden imorgen

Bakterier:)
Og fordi jeg kender en som mistede hendes tommelfinger ved et uheldigt kattebid… Og kender ingen som har mistet hverken arme eller ben, eller andre kropsdele på at blive bidt af en hund:) Ud over det gør ondt:D

Ja det skader jo ikke :smiley: havde jeg ikke lige tænkt på… Tak

[QUOTE=Blunky;598327]Bakterier:)
Og fordi jeg kender en som mistede hendes tommelfinger ved et uheldigt kattebid… Og kender ingen som har mistet hverken arme eller ben, eller andre kropsdele på at blive bidt af en hund:) Ud over det gør ondt:D[/QUOTE]

Okay…det lyder vildt

Jeg ved ikke noget om hundebid, men dybe kattebid kan inficere med nogle ret ubehagelige bakterier, der ikke lader sig behandle med almindelig penicillin.

Der ligger et [link](Dokumentation for medicin ved kattebid) øverst i Generel Snak, som er godt at have ved hånden, når uheldet sker…

Jeg har stadig et fingerled, der ser skævt ud, efter at jeg blev bidt af en kat for næsten 20 år siden. Der var betændelse i fingeren ugevis, før lægen fandt den rigtige antibiotika til kattebid.

Naturligvis bør man få antibiotika ved alvorlige hundebid også… men er det blot en “åben ridse” i huden, så ville jeg såmænd heller ikke søge hjælp med mindre det går hen og bliver inficeret - heller ikke selv om det har blødt noget…

Afrensning med klorhexidin og/eller brug af udblødning af såret i sæbevand nogle gange dagligt, klarer meget ofte de fleste ridser fra hundetænder…
Jeg betragter først hundebid som alvorlige i det øjeblik at der har været en hjørnetand hakket direkte ned i mit kød :slight_smile: Noget jeg faktisk aldrig selv har oplevet…
Min svoger prøvede det dog engang - og det tog tid at få hans inficerede hånd til at se pæn ud igen. Det lykkedes faktisk frst, da jeg fortalte hvilken antibiotika kattefolk bruger i tilfælde af bid :wink:

Jeg er blevet bidt 12 gange i mit liv - hvor det blødte - samt et ukendt antal markeringer. Kun en gang i en adfærdsbehandling dog. Jeg har det bare med at stå det forkerte sted :slight_smile:

Fx stod jeg og røg en smøg mellem to tæver, der kom op at slås med ét - og der stod jeg i vejen. For pokker det gør ondt!

Jeg har stivkrampe - det bør han nok gå ind og få gjort. Når man har dyr bør man have sådan et stik. Men elelrs har hunde kun sendt mig på skadestuen en gang… Men det har jeg også stadig ar efter i dag.

Til gengæld er jeg bidt temmelig mange gange på adfærdsbehandlinger af katte! De skarn:-)
Og det er værre end hundebid… så der må jeg afsted hver gang.

Men en stivkrampe bør han nok få…