Nu kan jeg ikke huske om det var herinde eller på et andet forum. Men der skrev en bruger at hun arbejdede i Netto og deres julepynt som var trukket tilbage stod ude på lageret og var på vej tilbage igen. Og på det tidspunkt solgte de i føtex.
Nu arbejder jeg i netto og fik lige en kollega (er p.t. syg selv) til at dobbeltjekke på intra nettet…
Der står at de (altså juledyrene) blev dna testet og det ER kopels… Desuden vil Netto ikk sætte dem til salg igen i år men hvis de kommer næste år bliver det med kunstpels…
Jeg kan self. ikke sige om det samme gælder for bilka og føtex men da det er samme kæde skulle det undre mig hvis de ikke fører samme politik
Bare lige lidt info herfra de syges rækker
Eller også har juledyr det med at ligne hinanden :vinkenisse03:
[og hvis nu hele sagen blot beror på, om skindet er fra en ko, muldvarp
eller rådyr - og der ikke er tale om levende pelsning - så er det trods alt
bedre for miljøet, at dyrene leveres i Bilka og ikke skal rejse frem og tilbage
adskillige gange mellem forskellige verdensdele ]
[quote=Helene K;291073]Nu arbejder jeg i netto og fik lige en kollega (er p.t. syg selv) til at dobbeltjekke på intra nettet…
Der står at de (altså juledyrene) blev dna testet og det ER kopels… Desuden vil Netto ikk sætte dem til salg igen i år men hvis de kommer næste år bliver det med kunstpels…
Jeg kan self. ikke sige om det samme gælder for bilka og føtex men da det er samme kæde skulle det undre mig hvis de ikke fører samme politik
Bare lige lidt info herfra de syges rækker :)[/quote]
Okay? Det undre mig en del, for jeg læste noget andet på nettos side dengang. Det er selvfølgelig fjernet nu…
[quote=Charlotte Oeh.;291077]Eller også har juledyr det med at ligne hinanden :vinkenisse03:
[og hvis nu hele sagen blot beror på, om skindet er fra en ko, muldvarp
eller rådyr - og der ikke er tale om levende pelsning - så er det trods alt
bedre for miljøet, at dyrene leveres i Bilka og ikke skal rejse frem og tilbage
adskillige gange mellem forskellige verdensdele ][/quote]
det har du ret i:), men de ligner nu hinanden ret godt og mon ikke netto/bilka osv har købt ind samme sted og fået det leveret på samme tid osse.
sådan har de ihvertfald gjort det tidligere, min lillebror har førhen arbejdet en del år på dansk supermarkeds nonfood-lager.
men ja ellers har du ret, julepynt ligner meget det samme uanset hvor du handler og hvad prisleje de er i:)
Og hvad var det for noget? Jeg hverkan kan eller vil forsvare noget som jeg ikk kender til men det jeg har skrevet lige før er mere eller mindre direkte citeret fra intra nettet på mit arbejde…
At det var fra muldvarp og dådyr.
okay :? ja det lyder godt nok mærkeligt…
Som skrevet før i en anden tråd så har jeg talt med min bror (distrektschef i DøgnNetto) om det og han bekræfter at det er KO der er på de dyr.
Min svoger som er butikschef i en Netto siger det samme. Og en klassekammerat som er ansat i Netto siger det samme.
Det er sendt ud til alle butikker at det ved DNA er bevist at det er KO.
De dyr der var i Føtex var ikke de samme som i Netto, det var fra samme sending men anderledes dyr. Sagde de i Føtex da jeg spurgte.
Dem i Bilka aner jeg intet om, men det kan da sagtens være dem fra Netto. Men de skal jo også sælges, lidt spild af penge og smide dem ud. Og de er jo også købt af Dansk Supermarked som værene KO og når det viser sig at det er KO så kan de jo roligt sælge dem.
Men der er nogen dyreværnsforeninger som elsker at lave ballade i den og de sender de hyggelige mails rundt og beskeder på Facebook. Og de får mange til at hoppe på den, men uden at have beviser.
Skal vi ikke bare lade de dyr hvile i fred ?
:rip::rip:
Nu kan der vist ikke gøres mere for dem ?