Jeg har lige fået en besked fra en gruppe mod pels-pynt at Bilka har overtaget Nettos jylepynt af pels.
Om det er en and eller ej kan jeg ikke finde ud af. Jeg har kigget i bilkas tilbudsavis og kan umiddelbart ikke se dem opslået, heller ikke når jeg søger på “julepynt” på deres hjemmeside.
Jeg har skrevet til formanden for pelsgruppen og spurgt om han kan dokumentere det på en eller anden måde - så nu venter jeg lige på svar.
Jeg ved ikke om nogen af jer andre herinde har hørt noget om det? I må meget gerne be- eller afkræfte det hvis det er.
Men nu ville jeg i hvert fald lige give en lille heads up på den…og understrege at pt. løber jeg med en halv vind da jeg ikke kan finde fyldestgørende dokumentation på det.
Så længe der ikke er nogen, der har kunnet føre afgørende bevis for, at pelsen er andet og mere end hvad Dansk Supermarked siger, er det vel også bedøvende ligegyldigt, hvem der sælger det og om det bliver solgt :?
Jeg ved da godt hvad jeg gør? Jeg siger jo hvad jeg har fået at vide og siger også at jeg umiddelbart ikke kan finde dokumentation på det og at jeg har bedt formanden for gruppen om at skaffe mig noget så jeg ikke løber med en halv vind.
og så informere jeg folk om hvad jeg pt. har fået at vide så de kan danne sig deres egen mening ud fra dét.
Så jeg er ikke i tvivl om hvad jeg gør - men jeg er i tvivl om hvad du mener…jeg forstår dig ikke?
[quote=Gry Gressbakken;291029]Tjae - hvis det stadig går som værende kopels og folk køber det som værende ko, så bliver de jo snydt.
Derfor giver jeg en heads up på det.[/quote]
Mig bekendt står der ingen steder, at det er ko, så hvad folk køber det for er vel inderligt ligegyldigt, så længe der ikke ligger mishandlede dyr til grund for produktionen - og dén ged er vist barberet :høhø:
Jeg forstår ikke formålet med at informere folk om, at Bilka måske/måske ikke sælger det samme julepynt som Netto. Hvorfor ikke vente, til der er noget at komme efter?
Det blev jo ikke bevist i første omgang, at Nettos julepynt var lavet af andet materiale end hvad Netto sagde, så hvor ligger problemet?
Og hvis du mener, folk bliver snydt, hvis de tror, det er af kopels, så må du jo vide, hvad det reelt er lavet af?
[quote=Johnny;291037]bilka her i tilst sælger det ihvertfald, fruen som har arbejdet med køer siger at de store af dyrene sagtens ku være kopels, de små er hun i tvivl om.
udover det syntes jeg ikke at der skal laves mere suppe på den sag her.
vi får intet ud af det overhovedet.[/quote]
Nu var det ikke for at barbere noget som helst eller lave diverse supper. Det var blot for at informere folk så de vidste hvad de havde at forholde sig til.
Jeg trækker mig straks tilbage og kravler ned i mit hul igen -surrender
[quote=Eva;291040]Bare der er en lillebitte % tvivl om oprindelsen - så bør man efter min mening holde sig langt væk fra produktet.
[/quote]
det har du så ret i, men folk er blevet gjort opmærksom på problemet og så må det vel være op til folks samvittighed om de ønsker at købe el ikke købe.
jeg ka så til orientering fortælle at bilka her i tilst sælger meget meget få af de pels-dyr
[quote=Gry Gressbakken;291043]Nu var det ikke for at barbere noget som helst eller lave diverse supper. Det var blot for at informere folk så de vidste hvad de havde at forholde sig til.
Jeg trækker mig straks tilbage og kravler ned i mit hul igen -surrender[/quote]
Gry - hold dig til emner om nisser og jul, dem er der ingen der tager anstød af.
[quote=Temple Bar;291042]Jeg forstår ikke formålet med at informere folk om, at Bilka måske/måske ikke sælger det samme julepynt som Netto. Hvorfor ikke vente, til der er noget at komme efter?
Det blev jo ikke bevist i første omgang, at Nettos julepynt var lavet af andet materiale end hvad Netto sagde, så hvor ligger problemet?
Og hvis du mener, folk bliver snydt, hvis de tror, det er af kopels, så må du jo vide, hvad det reelt er lavet af?[/quote]
Tjae…
Netto sagde jo selv at de var informeret om at det var kopels, men at deres pelsanalyse viste at det var rådyr og muldvarp, og på det grundlag har de valgt at stoppe handel med pels fra kina.
Så netto mener de er blevet snydt og har trukket deres varer tilbage…og hvis en supermarkedskæde mener de er blevet snydt så må der vel være snyd med i spillet. Ellers er det en rimelig grim ting at smide om sig med.
Netto sagde jo selv at de var informeret om at det var kopels, men at deres pelsanalyse viste at det var rådyr og muldvarp, og på det grundlag har de valgt at stoppe handel med pels fra kina.
Så netto mener de er blevet snydt og har trukket deres varer tilbage…og hvis en supermarkedskæde mener de er blevet snydt så må der vel være snyd med i spillet. Ellers er det en rimelig grim ting at smide om sig med.[/quote]
Og Bilka er samme kæde som Netto :høhø:
Personligt er jeg ligeglad med om det er ko, hjort, rådyr, muldvarp eller noget andet - så længe dyrene er aflivet på en ordenlig måde.
Netop derfor forstår jeg ikke, hvorfor man opfordres til ikke at købe, hvis det er rådyr og muldvarp? Hvad er der galt i det?
At Dansk Supermarked føler sig snydt forstår jeg godt - deres produktinformation skal naturligvis være i orden! Men for mig er det ikke det samme som, at jeg bliver snydt - for ærlig talt er jeg ligeglad hvilket dyr pelsen kommer fra …
Så hvis ikke det var fordi de pelsdyr er så grimme, ville jeg fluks suse i Bilka for at købe nogle
[quote=Vivi_Fletcher;291049]Og Bilka er samme kæde som Netto :høhø:
Personligt er jeg ligeglad med om det er ko, hjort, rådyr, muldvarp eller noget andet - så længe dyrene er aflivet på en ordenlig måde.
Netop derfor forstår jeg ikke, hvorfor man opfordres til ikke at købe, hvis det er rådyr og muldvarp? Hvad er der galt i det?
At Dansk Supermarked føler sig snydt forstår jeg godt - deres produktinformation skal naturligvis være i orden! Men for mig er det ikke det samme som, at jeg bliver snydt - for ærlig talt er jeg ligeglad hvilket dyr pelsen kommer fra …
Så hvis ikke det var fordi de pelsdyr er så grimme, ville jeg fluks suse i Bilka for at købe nogle [/quote]
Det var ment som en
“Hej folkens - nettos varer bliver muligvis solgt i bilka, så hvis i drøner i bilka og ser de her dyr så chek lige hvad de siger pelsen er lavet af”
For hvis de er upfront og ærlige omkring det, så har jeg heller ikke noget problem med det…mit problem opstår hvis forbrugerne bliver løjet over for.
Ham formanden henviste mig til bilkas avis, men jeg kan ikke åbne den der ligger på nettet af en eller anden årsag. men det skulle være på side 58/59 i deres online avis.
Sagen var oppe og vende kort efter angrebet af netto. Og eftersom de stadig sælger dem og det ikke står klistret på forsiderne, så er der vel ikke mere at komme efter der.