Billeder af Craic på hans udstilling Rangsdorf 2011

Jeg fik aldrig taget billeder af Craic i forrige sæson. Så på denne hans første/eneste :gruble: udstilling i denne sæson sørgede jeg for at tage billeder af ham hos dommerne.

Hos Remy Pascal:

Her fik han 3 finals - 1 x 4. plads og 2 x 5. pladser

Hos:

Hun blev helt rørt da hun så ham - og siger på det sidste billede her: Han gør vist hvad han kan for at blive Best Cat :tihi:
Og det blev han så hos hende - begge gange - i.e. to gange Best Cat!

Her var en amerikansk dommer der godt kunne lide ham - ( generelt forstår de Amerikanske dommere ikke rigtigt mine somalier :thumbdown:)
Men hos Harley De Vilbiss fik han en 4. og en 5. Bedste Kat.
Hos Kay de Vilbiss fik han en 4. Bedste Kat ( ingen billeder).

Men den sjoveste var nok denne:

Bedømmelse

Her til hans første finale - hvor han simpelthen var i tvivl om de to første pladser - enten Craic eller en sort perser: Her kan man se hvordan han er i tvivl. Det jeg specielt synes var sjovt - og som publikum ELSKEDE - var at Craic bare stod på bordet når han blev sat der og hyggede sig mens han ventede :tihi:

Her tager han Craic op mens han
ser på perseren i buret.

Så sætter han Craic på bordet igen og tager perseren ud - man kan se hvor meget han er i tvivl:

Han tager begge op og kigger på dem - og så sætter han Craic tilbage på bordet og siger - nummer 1 - Craic- nummer to sætter han så på buret hvor perseren sidder. Alt imens sidder Craic på bordet og hygger sig med lidt legetøj. Han var bare SÅ overlegen - en rigtig konge :tihi:

Og her ser man SÅ tydeligt, hvor forskellige racerne er i Langhårsgruppen i TICA :thumbup:

Og måske også lidt, hvorfor nogle perserfolk i FIFe ikke vil bruge tid på hverken TICA eller CFAudstillinger - de forstår ikke deres konkurrenter, fordi de kun er vant til at konkurrere mod deres egen race…

Flot at Craic kunne tage 1 overfor den sorte Perser, som er en virkelig vindende kat i denne sæson… (nåja og så er han altså rigtig sød :wink: )

Tillykke med Craig, Teresa - han er godt nok en dejlig kat :wehuu:

Og meget underholdene at se ham charmere dommere :tihi:

Utroligt at han ikke går sig en tur, når han nu står der uden opsyn:uha: Og tillykke med hans fine placeringer:juhu:

Jeps… Brian var altså daffet af :seomkring: :muhaha: :heya: :smutter: :klapper:

Dejlige billeder og flot han tog lige og nappede en første plads over en smuk perser :smiley:

Og uh din beskrivelse af Craig på bordet for mig til at mindes Dille, han var også sådan en der bare hyggede sig på bordet…glemmer aldrig dengang i Barleben hvor dommeren Portelas gik hen og stillede sig ved tilskuerne for at beundre Dille som bare sad og spindede og kiggede undrende på hende :tihi: Sådanne katte sælger bare sig selv i charme :slight_smile:

Hvis han altså var vågen nok på dommerbordet, til at opdage at der ikke blev holdt øje med ham :tihi:

Craic er ret speciel. Jeg kalder ham en Somaliperser :lol: for han er altså en af de mest “kedelige” somalier jeg har stødt på. Men herlig at have med på en udstilling. Han gider dog ikke meget at lege når han er med - vil kæle og kæle og kæle.

Og alle hans udstillinger sidste sæson ( 8 styks) har jo lært ham at borde bare er alle tiders når man skal kæle. Herhjemme har vi sat et bord op til ham i hans løbegård - og her sidder han ofte og hygger sig ( gerne sammen med hans far og storebror) og han har hurtig lært at når han står på et bord så kan folk nemmere komme til at kæle og hygge med ham.

Så man kan sige, at han er bord trænet :tihi:

Alt andet lige var jeg mere imponeret over at en dommer kunne tage to fertile hankatte op og holde på den måde - så tæt på hinanden. Igen - det er altså ikke normalt at man kan det med en somali ( eller aby). Men Craic er bare SÅ sød og afslappet - også overfor andre katte.

Herhjemme synes jeg så personligt at han kunne være mere aktiv :høhø:

Foruden at se godt ud, så er Craic:hjerte: jo også en fantastisk udstillingskat.
Hvor er det godt, at du fik dokumenteret det med denne fine serie. :slight_smile:

-LOL

Jeg kan godt huske at tTerese kaldte Craic for sin somaliperser… to sekunder efter besluttede Brian sig nemlig for at hoppe ned fra bordet, hvor jeg var ved at kæmme ham, og gå tur… mens at Craic stadig stod så fint på bordet og bare storspindende æltede løs…
Tal lige om den omvendte verden :smiley:

[QUOTE=Ann K;752806]-LOL

Jeg kan godt huske at tTerese kaldte Craic for sin somaliperser… to sekunder efter besluttede Brian sig nemlig for at hoppe ned fra bordet, hvor jeg var ved at kæmme ham, og gå tur… mens at Craic stadig stod så fint på bordet og bare storspindende æltede løs…
Tal lige om den omvendte verden :D[/QUOTE]

Craic KAN jo godt - han gider bare ikke - og så har han jo forlængst fattet, at
man bliver kælet med når man står på et bord - så derfor står han på et bord :klapper:

for Craic er det med at blive båret rundt på, kælet med og nusset med bare det vigtigste i verden :hjerte:

Craic er en helt fantastisk kat :hjerte::hjerte::hjerte:

Stort tillykke med de flotte resultater, du er jo næsten nød til at forsætte :tihi:

Nej, hvor er han skøn og flotte flotte billeder. Han er da cool
… I’m so in loooooove :wehuu:

Kunne være at jeg seriøst skulle overveje en somali hvis en kat nr. 3 kommer på tale.

[QUOTE=Vipstøsen;754530]Nej, hvor er han skøn og flotte flotte billeder. Han er da cool
… I’m so in loooooove :wehuu:

Kunne være at jeg seriøst skulle overveje en somali hvis en kat nr. 3 kommer på tale.[/QUOTE]

Vi har jo Craic’s halvbror ( storebror), RW, QGC Dushara Shine Like A Beacon, som vi håber skal kastreres og flytte ud engang til næste år ( 2012).
Vi har lovet ham at han skal flytte ud til et hjem med en kattesikker have - så det var måske noget du kunne overveje :tihi:

Vi vil gerne have et kuld med ham først - og det planlægger vi i 2012. Shine er større end Craic, med flottere pels og hale, han var en super udstillingskilling, men som fertil gad han ikke. Om han gider som kastrat ved jeg ikke - men det vigtigste for mig er, at han kommer ud i et godt hjem. Flot det er han. Du kan se ham på min hjemmesider under somalihanner.

Bare for at friste :lol:

[QUOTE=Ann K;752706]

Og her ser man SÅ tydeligt, hvor forskellige racerne er i Langhårsgruppen i TICA :thumbup:

Og måske også lidt, hvorfor nogle perserfolk i FIFe ikke vil bruge tid på hverken TICA eller CFAudstillinger - de forstår ikke deres konkurrenter, fordi de kun er vant til at konkurrere mod deres egen race…

Flot at Craic kunne tage 1 overfor den sorte Perser, som er en virkelig vindende kat i denne sæson… (nåja og så er han altså rigtig sød :wink: )[/QUOTE]

Utroligt som ham den sorte Perser ligner Charlie som han hænger der :høhø:

Bare for at friste -xxrotflmao

Argh, tarveligt, tarveligt og tarveligt. Jeg er sikker på at det der med at friste andre hører ind under de 10 bud… det må man ikke… :stuck_out_tongue:
Anyway, ved ikke hvor godt det vil være med en kastrat mere af hankøn, bimserne herhjemme er mest til hunner :S, forudsat at jeg på et tidspunkt får go af min “kattehvisker”… håber håber håber :kryds:

Forfærdeligt forum… her bliver man forelsket i den ene race efter den anden… somalier og sia-talere :hjerte:. Begge racer lyder som nogen der kunne være et bekendtskab værd.

Her var det jo også nærmest et “adeligt jomfrukloster”, indtil Rags kom og satte liv i damerne.
Hvis Shine bliver lige som ham efter neutralisering, er det jo ikke en hankat, der skal ind i gruppen, men nærmest en stor killing.
Ja ja - jeg må ikke lokke - men et orienterende besøg hos Dushara kan sikkert godt arrangeres… :smiley:

[QUOTE=Ann K;752706]

Og måske også lidt, hvorfor nogle perserfolk i FIFe ikke vil bruge tid på hverken TICA eller CFAudstillinger - de forstår ikke deres konkurrenter, fordi de kun er vant til at konkurrere mod deres egen race… [/QUOTE]

Mhm, jeg kom til at snakke med en perser exotic udstiller, der på sidste show beklagede sig over at perserne altid rendte med det hele, og de to racer ikke burde konkurrere mod hinanden… Så kom jeg altså til at grine en del, og fortælle ham hvordan det var for os andre i kat. II og III :stuck_out_tongue:

Jeps… den har jeg også hørt for flere år siden - inden jeg selv fik perser :slight_smile: Og det er rent ud sagt hylesjovt! Netop fordi vi i Kat. II og III har rigtig mange konkurrerende racer, som vi jo heller ikke altid kan vurdere kvaliteten af…
Jeg må da indrømme, at jeg er rasende stolt af at Brian i Frankfurt rent faktisk holdt en af Teresas somalikastrater ude af et par finaler! For jeg ved jo at Teresa ikke tager noget med, som hun ikke mener kan begå sig… Så skidt med, at jeg ikke kan bedømme kattene :smiley: opdrætteren/ejeren kan…

[QUOTE=Ann K;756519]Jeps… den har jeg også hørt for flere år siden - inden jeg selv fik perser :slight_smile: Og det er rent ud sagt hylesjovt! Netop fordi vi i Kat. II og III har rigtig mange konkurrerende racer, som vi jo heller ikke altid kan vurdere kvaliteten af…
Jeg må da indrømme, at jeg er rasende stolt af at Brian i Frankfurt rent faktisk holdt en af Teresas somalikastrater ude af et par finaler! For jeg ved jo at Teresa ikke tager noget med, som hun ikke mener kan begå sig… Så skidt med, at jeg ikke kan bedømme kattene :smiley: opdrætteren/ejeren kan…[/QUOTE]

Det er jo lige det… Jeg har også prøvet at være stolt af at blive nr 2 til NOM. For godt nok var det en aby, der vandt, men inden da havde vi nået at sende en burmeser og to briter hjem! :tihi: