Som lovet i kattebilledetråden er her lidt detaljebilleder af opsætningen af net på min altan.
Jeg havde nogle forskellige krav til opsætningen, da jeg fortsat gerne ville kunne have altankasser på ydersiden af altanen og også gerne ville kunne lufte tæpper og dyner ud over rækværket, så det endte med net som er sat op i flere dele med den øverste del som gardin der kan trækkes til side.
Nettet der er sat op på selve rækværket er bare sat fast med en masse strips.
I de to hjørner væk fra muren har jeg sat et par teleskopstænger op Monteringsmateriale | zooplus.dk de kan sættes i spænd op mod overboen, men jeg har bare stripset dem godt og grundigt til rækværket:
For at holde den øverste del af nettet (den del der kan trækkes fra) har jeg monteret to stykker plastikovertrukket stålwire tørresnor, som er monteret med en opstrammer ind i muren på hver side af altanen og så trukket rundt på ydersiden af “hjørnepælene”
Den nederste wire er monteret på indersiden ca. 10 cm under rækværkskanten
Den del af nettet der kan trækkes fra, har jeg så monteret gardinringe på som kan glide frem og tilbage på wiren. Ind mod muren bliver nettet bare hæftet ved sådan nogle lednings søm
Og den del af nettet som ender ved en hjørnepæl mangler jeg en god lukkeanordning til, men pt er det bare bundet med små sløjfer
Både den øverste og nederste del af nettet er hængt op så det er lidt løst, så det giver efter hvis kattene prøver at klatre i det. Og som det kan ses på et par af billederne, så har jeg været nødt til at sætte ekstra forstærkning op ind mod naboen, da Silas ret hurtigt fik gnavet sig igennem nettet da naboens hunkat sad og så dejlig ud på deres altan…
Så jeg ville nok vælge et lidt mere solidt net hvis jeg skulle igang med projektet igen.
Det hele kunne nok sagtens gøres kønnere, men jeg er super glad for funktionaliteten, så jeg stadig kan lufte, plukke og vande og alt muligt selvom om min altan nu er ret kattesikker