Billeder modtaget pr. sms

Kan man overføre billeder, man har modtaget pr. sms, til sin computer på en eller anden måde? Jeg ved godt, jeg kan hive billeder fra galleriet over på computeren, men det kræver jo så, at jeg først får dem derover - og det kan jeg heller ikke gennemskue, om man kan :slight_smile:

Det kommer nok også lidt an på hvilken slags telefon det er? Jeg mailer f.eks. billeder jeg modtager i sms til mig selv, selvom der sikkert også findes en smartere måde. Men jeg har iPhone.

Galleriet? Det er det du kalder den mappe du opbevarer billederne i på din mobil, eller?
Men du gemmer jo da bare MMS billedet PÅ din mobil? :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1029771]Galleriet? Det er det du kalder den mappe du opbevarer billederne i på din mobil, eller?
Men du gemmer jo da bare MMS billedet PÅ din mobil? :)[/QUOTE]

Galleriet er det, Samsung kalder det sted, billeder jeg selv har taget med mobilkameraet, bliver gemt.

Her taler jeg om billeder, der er modtaget fra andre pr. sms og umiddelbart kan jeg se dem i sms-“strengen” og trykke på dem for at gøre dem større - og that’s it. Jeg kan ikke finde ud af, om der er en måde for mig at få billedet fra sms’en og over i galleriet/direkte til computeren.

• Updated - - -

Samsung et-eller-andet :slight_smile:

Mener du kan gemme billede i dit galleri fra MMS beskeden. . Også upload det sådan

Spørgsmålet er så, hvordan jeg gemmer? Jeg kan ikke finde noget som helst sted, jeg skal/kan trykke for at gøre noget som helst.

[QUOTE=Temple Bar;1029773]Galleriet er det, Samsung kalder det sted, billeder jeg selv har taget med mobilkameraet, bliver gemt.

Her taler jeg om billeder, der er modtaget fra andre pr. sms og umiddelbart kan jeg se dem i sms-“strengen” og trykke på dem for at gøre dem større - og that’s it. Jeg kan ikke finde ud af, om der er en måde for mig at få billedet fra sms’en og over i galleriet/direkte til computeren.[/QUOTE]

Ok, men du burde kunne gå ind i mms’en og åbne en menu, så du f.eks. kan vælge besvar, slette etc. her bør du også kunne vælge gem indhold eller lignende.
Google giver dette forslag for samsung

Jeg har installeret dropbox på både min mobil og puteren. På mobilen har jeg valgt at billederne jeg tager, automatisk bliver sendt til dropbox. Så har jeg dem altid tilgængeligt på puteren

Det kan gøres let… opret et album på fjæsen, som bare du kan se, læg billederne der og så er de lige til at gemme på din pc bagefter :slight_smile:

Du kan også sende billedet fra din mobil , til din E-mailadresse

Alle de muligheder er glimrende for billeder, jeg selv tager - men det er jo billeder, andre har taget og sendt til mig, jeg vil gemme :frowning: Der er vitterligt ingen “upload til Facebook”/“Send som e-mail”/“Smid i skraldespanden”-knap på dem :frowning:

Det kan være, jeg må en tur forbi en telefonbutik og stikke den i hånden på en nørd :slight_smile:

• Updated - - -

[QUOTE=Eife;1029778]Ok, men du burde kunne gå ind i mms’en og åbne en menu, så du f.eks. kan vælge besvar, slette etc. her bør du også kunne vælge gem indhold eller lignende.
Google giver dette forslag for samsung
http://en.kioskea.net/faq/14303-how-do-i-transfer-a-mms-picture-from-a-samsung-mobile[/QUOTE]

De er ikke sendt som mms, de er sendt som vedhæftede filer til en sms, så der er ingen menu, ingen “besvar”, ingen “slet” - intet der afviger fra en normal sms-korrespondance :frowning:

Jeg har en Samsung galaxy s3. Hvis jeg modtager et billede på sms, kan jeg trykke på billedet med fingeren og der dukker en menu op, hvor jeg kan gemme vedhæftning. Så kommer det op i galleriet under download.
Kan du ikke det?

[QUOTE=Missemanden;1029802]Jeg har en Samsung galaxy s3. Hvis jeg modtager et billede på sms, kan jeg trykke på billedet med fingeren og der dukker en menu op, hvor jeg kan gemme vedhæftning. Så kommer det op i galleriet under download.
Kan du ikke det?[/QUOTE]
Der var godt nok ved den sidste sending (fra igår) et felt i besked-strengen (i mangel af bedre ord :)), der hed “download” og som ville udløbe den 19. februar. Det er der ikke mere, så det er nok udløbet kl. 00.01 og jeg får intet frem, når jeg trykker på billederne :frowning:

Laver du automatiske opdateringer på din mobil. Hvis ikke, så prøv at finde en opdatering, for det er da lidt mystisk, hvis du også har en Samsung mobil og du ikke kan gøre det samme som mig.
Jeg går ud fra at du har prøvet at genstarte din mobil, nogen gange kan det jo hjælpe på problemerne.

EDIT:
Jeg har lige siddet og leget lidt. Når du har det lille billede i sms’en, så prøv at trykke lang tid (et par sek) på billedet, så skulle der gerne dukke et felt op med meddelelsesindstillinger. Du skal IKKE først trykke på billedet så det bliver stort, for så kan man ikke gøre noget.

[QUOTE=Missemanden;1029824]EDIT:
Jeg har lige siddet og leget lidt. Når du har det lille billede i sms’en, så prøv at trykke lang tid (et par sek) på billedet, så skulle der gerne dukke et felt op med meddelelsesindstillinger. Du skal IKKE først trykke på billedet så det bliver stort, for så kan man ikke gøre noget.[/QUOTE]

Ta daaaaaa!!! Dette udløser et gavekort på et stykke lagkage efter eget valg :smiley:

Der er ingen, der siger det skal være nemt at være ejer af en moderne telefon :tihi:

Hvor er jeg glad for at det var lige det der var problemet :thumbup:. Så har jeg også gjort dagen gode gerning, nu kan jeg godt ligge mig ind på sofaen og flade ud :wink:

Hvis du klikker på det billede du får i SMS’en så det bliver fuld størrelse, kommer der en pil oppe i højre hjørne. Hvis du klikker på den får du nogle forskellige valgmuligheder, blandt andet “Arkiver til kamerarulle” :slight_smile: