Jeg har i et stykke tid været lidt irriteret over Kaizers tendens til at sprede kattegruset ud over hele badeværelset, men har også godt vidst at det var fordi at bakken var for lille med for lav kant.
Han sprøjtede simpelthen grusen henover kanten… Og hvis jeg satte huset på, som hørte til, pruttede han med hovedet inde i kassen og måsen ude af lågen (det så sjovt ud, men irriterende at pille op hele tiden :høhø: )
I dag var jeg så lige i fakta, og fandt løsningen
En 23 liters vaskebalje med høje sider.
Har købt den i limegrøn, så den matcher den lille opvaskebalje på 2½ liter vi købte for noget tid siden som han nu bruger som vandskål…
Og han HAR indviet vaskebajle-bakken… den ER godkendt :juhu:
Og det aller bedste af det hele?!
Den kostede kun 30 kr!
Bare lige et lille tip, hvis nogen går og har samme problem, eller bare mangler en ny bakke
Det er en vildt smart idé, har selv gjort det samme, dog bare med sådan en gennemsigte opbevaringskasse, hvilket ikke altid er lige lækkert når man kan se et par brune klumper ligge ude i kanten, men det er nu engang bedre end grus ud over det hele, og misserne har det helt fint med de høje kanter
Jeg er ikke kommet længere end til at tænke tanken…
Mine bakker er godt nok med top på, men de er mildt sagt blevet nogle svin… De slæber grus i en radius på ½ meter udenfor åbningen.
Må hellere prøve en balje
Altså, vi købte den i dag, så skal jo ikk kunne sige at han stopper med at slæbe grus. Men det har helt sikkert hjulpet når han graver… der ligger nemlig ikke bunker udenfor mere Så på det punkt er det HELT sikkert en vinder
Herhjemme var vi også træt af grus udover hele gulvet, og samt at Odin var for stor til at passe en almindelig kattebakke-størrelse.
Startede med at købe en balje, men endte med at købe en opbevaringskasse fra Ikea efter inspiration fra Coon Danica :)¨
Så nu har vi skuret fuld af kattebakker der ikke er i brug :høhø:
Herhjemme var vi også træt af grus udover hele gulvet, og samt at Odin var for stor til at passe en almindelig kattebakke-størrelse.
Startede med at købe en balje, men endte med at købe en opbevaringskasse fra Ikea efter inspiration fra Coon Danica :)¨
Så nu har vi skuret fuld af kattebakker der ikke er i brug :høhø:[/QUOTE]
Hvis ikk de er alt for slidte kan i jo sælge dem til nye mennesker… Su studerende der mangler ny bakke til katten ville sikkert elske det
[QUOTE=DK Sugieh;865131]Jeg er ikke kommet længere end til at tænke tanken…
Mine bakker er godt nok med top på, men de er mildt sagt blevet nogle svin… De slæber grus i en radius på ½ meter udenfor åbningen.
Må hellere prøve en balje :)[/QUOTE]
Et par måtter af de billige hvide fra IKEA foran åbningen er rigtig gode til at forhindre spredning af grus ud over det hele