Billig sterilisation (Midtjylland)

[quote=Felis;505241]Hvis hun har faciliteterne og udstyret til at gøre det forsvarligt, ser jeg ingen problemer i det…

Men ikke godt hvis det er som en jeg hørte om for nyligt, der også var billig…han kom endda hjem til folk…og det var noget med, at kastrering af hankattene bare blev foretaget midt på spisebordet i stuen…altså hvordan man kan står og rode med narkose o.s.v. under de forhold, det ved jeg sgu ikke.

I øvrigt har vi også sådan en “køkkenbordsdyrlæge” i Silkeborg, hun har det hjemme i privaten…og det er vist ikke helt godt…noget med kat og killinger død under kejsersnit o.s.v…[/quote]

Jeg spurgte min egen dyrlæge om det på et tidspunkt og han sagde, at han ikke ville have nogen problemer med at kastrere en hankat på et køkkenbord - det er så lille et indgreb.

Derimod mente han ikke det er forsvarligt, at neutralisere en hunkat på den måde. Der er for stor risiko for, at noget går galt, hvor man ikke kan gribe ind eller omgivelserne ikke er sterile nok.

Jeg har selv før i tiden fået gjort det hjemme af Anna Cramer - både neutralisering, men også et kejsersnit. I dag ville jeg nok ikke turde det, men dengang forekom det mig ikke problematisk.

Min dyrlæge vil have 2500kr for to hunkatte (Det er inkl øretattoo)…

Men jeg vil da også gerne høre om nogle der er billigere…

Hvor er det din veninde får? 2000kr er da billigt…

Vi har lige fået stereliseret Josephine p.g.a underlivsbetændelse, det kostede 1500 kr.
Når vi kommer med flere er de næste halv pris.
Det er så ikke i Jylland men på Lolland.:slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Min umiddelbare fornemmelse, siger mig at alt under 2000 for en hunkat, og 1000 for en hankat er billigt.

Men når vi nu er ved emnet … så har jeg en studiekammerat(inde?) der er ret træt af at hendes hunkat er i løb (eller med hendes ord; skaber sig).
Jeg foreslog så sterilisation, og hun spurgte jo straks efter det billigste (man er jo på SU), forsvarlige sted.
Hun bor i Kbh K, og jeg foreslog KU Life - men jeg ved faktisk ikke hvordan det foregår derinde, jeg kan næsten forestille mig der er en venteliste på sådan nogle “normale/simple” indgreb.
Har I andre nogle forslag? (Hvis det ellers er OK, jeg semi-kaprer tråden. :))

[quote=May-Britt S;505076]Kender til en dyrlæge som tidligere boede i Herning, som også arbejdede på slagteriet og som også var dyrlæge i småtingsafdelingen i sin fritid og hun var ok til at neutralisere.

Det er hende, der nu har dette sted: http://www.familiedyrlægen.dk/

Jeg husker, at hun var billig, men vist ikke så billig, som det er nævnt med hende i Kolding.[/quote]

Hende som du nævner, har jeg brugt i nu 5 år og hun er dygtig. Hun er nu flyttet til Ikast, hvilket blot er en fordel for mig, da jeg lige er flyttet til Engesvang. Jeg mener hun tog 1300 kr for kasteration af hankat, 2x vaccine, øremærkning og sundheds eftersyn.

Navn? Nummer? :slight_smile:

Jeg tror det er Trige Dyreklinik, der vil gøre det for 2000kr

Jeg vil gerne have hende fra Ikast navn og nummer også
Det er tættere på

http://www.blaabjergsdyreklinik.dk/ her er hjemmesiden til hende, med kontakt og det hele :slight_smile:

Hej Felis, nu bor jeg jo i Silkeborg, og blev naturligvis ret nysgerrig da du nævnte det med dyrlægen i Silkeborg, var det muligt at få at vide hvem det er, da weekenderne jo er lidt efter hvilken dyrlæge man kan få fat i?? og hende ville jeg jo helst ikke bruge:(

Helle - Hende i Trige har jeg hørt positivt om fra flere der bruger hende.
Ellers så er hende i Thorsager (Line Heilskov) vist også ganske glimrende og billig :slight_smile:

Lotte Toftdal.
Rømersvej 3
7430 Ikast
23256021
Konsultation efter afale.
Mandag 16,00-18,00
Tirsdag -Torsdag 10,30-14,00-16,00-18,00
Åben/ tlf og salg i klinik.
Mandag 14,00-16,00
Tirsdag-Torsdag 8,30-10,30/14,00-16,00