Tak, det vil jeg glæde mig til
Australorps har jeg også kigget på … det kunne være en mulighed… Men jeg er ret hooked på Orpington - jeg har en kontakt i skanderborg fjerkræklub , men der er der vist kun nogle der har dværg orpington… så jeg må på jagt når nu foråret kommer (vi mangler kun hegn/pæle i jorden )
Tak, det vil jeg glæde mig til[/QUOTE]
Jeg glæder mig også til at komme i gang
Skal høre min svigerfar, for de har sikkert nogen i klubben som har Orpington.
Du skal ikke skyde dem - så lægger dem ikke æg til dig
Super
Haha det kan der være noget om - men de skal nu også spises(altså hønsene)
Du skal ikke skyde dem - så lægger dem ikke æg til dig :p[/QUOTE]
Ihh Tut… Hvis ikke det var så langt væk så havde jeg en hel have du måtte gøre med hvad du ville! Jeg haaader havearbejde… Vil egentlig gerne kunne hente grønt i haven, men gider ikke arbejdet i det Vi kommer kun i vores have når ting SKAL gøres (Slå græs, beskære træer, klippe hæk osv. )
Ej i sommers havde vi faktisk 2 tomatplanter og en agurk derude, men det var da også alt
[QUOTE=PivC;1013773]Ihh Tut… Hvis ikke det var så langt væk så havde jeg en hel have du måtte gøre med hvad du ville! Jeg haaader havearbejde… Vil egentlig gerne kunne hente grønt i haven, men gider ikke arbejdet i det Vi kommer kun i vores have når ting SKAL gøres (Slå græs, beskære træer, klippe hæk osv. )
Ej i sommers havde vi faktisk 2 tomatplanter og en agurk derude, men det var da også alt :)[/QUOTE]
Kan jeg komme og hente haven så ??
Ja det må du gerne
Taaaaaak…
WEEEEEEE !!
Tut, nu med have…
Nå men ingen i deres klub som har Orpington, men han foreslår at i tager til hønseudstilling 2.februar i Fælledhallen i Skanderborg. For det er en åben udstilling, så der kan komme andre end dem fra klubben, så måske i kan være heldige den vej.
Jeg har haft Isa Brown - de er gode æglæggere
Til de helt alm. ting har Lidl faktisk gode og billige frø (eller det havde de sidste år, så mon ikke de får det igen til foråret).
Super det vil vi se om vi ikke kan komme afsted til
Vi havde Hvid Sussex en overgang, da jeg var dreng - de er så skønne, Og de er udmærkede æglæggere, selv om det er en kødrace.
Men Orpington - det er da oplagt, hvis hønsene skal matche Margrethe. Jeg drømmer også om en lille flok af de gule…
[QUOTE=FinnFrode;1014974]Vi havde Hvid Sussex en overgang, da jeg var dreng - de er så skønne, Og de er udmærkede æglæggere, selv om det er en kødrace.
Men Orpington - det er da oplagt, hvis hønsene skal matche Margrethe. Jeg drømmer også om en lille flok af de gule… :)[/QUOTE]
Jeg falder nok generelt for de lettere buttede/lavstammede dyr…
Jeg har været ude og besøge en del “hønse-mænd” - og det er helt klart de racer jeg synes var mindst “blafrende” - og det passer mig perfekt!
Kan i ikke have et par høns i haven? det er jo super moderne i øjeblikket
Jeg har lige modtaget min bestilling i dag - ihh hvor er det bare et hyggeligt firma at handle med! (der bliver virkeligt kræset om kunderne!)
[QUOTE=Margrethe;1014990]Jeg falder nok generelt for de lettere buttede/lavstammede dyr…
Jeg har været ude og besøge en del “hønse-mænd” - og det er helt klart de racer jeg synes var mindst “blafrende” - og det passer mig perfekt! :D[/QUOTE]
De er også meget roligere end de lette racer. Italienere er som Aby’er på speed…
Desværre er det ikke tilladt her i bebyggelsen, men drømmen lever…
Det lyder godt - det er rart med god kundeservice.
Begynder du at forspire her midt februar ??
Jeg begynder snart med diverse kerner og frø - jeg har prøvet de sidste par år at få et citrontræ - men det er ikke lykkedes mig endnu - men jeg prøver igen i år alligeveller
Avocado har jeg også prøvet, men det driller også og bliver ikke til noget - min underbo har 2-3 avocadotræer, men her vil de ingenting