Billige frø (grønsager,frugter, krydderurter osv)

Har i nogle gode sider at købe frø fra af ok kvalitet til billig pris :slight_smile:

Min datter har købt på Ebay.com

Jeg er rigtig glad for denne side http://www.froebutikken.dk/

Jeg benytter denne side; http://www.barney.dk/ , dog ikke til køb af frø da jeg ikke behøver, men til LED lys fx.

Det var da et skrækkeligt link - mit dankort gløder nu :smiley: :smiley:

:inlove:

Jeg tager selv kerner fra tomater, chili, peberfrugter, citroner osv og dem sår jeg så i februar måned…:slight_smile:

(det må da siges at være billigt)

Sår du dem direkte eller tørrer du dem først??

Vi tørrede græskarkerner i efteråret - er spændt på om de “vil” noget når vi skal igang til foråret

Jeg tager selv kerner fra tomater, chili, peberfrugter, citroner osv og dem sår jeg så i februar måned…:slight_smile:

(det må da siges at være billigt)[/QUOTE]

[QUOTE=Margrethe;1013714]Sår du dem direkte eller tørrer du dem først??

Vi tørrede græskarkerner i efteråret - er spændt på om de “vil” noget når vi skal igang til foråret[/QUOTE]

Jeg tørrer dem først - jeg har allerede klar til denne sæsons tomater, chili og peberfrugter.

Jeg har også græskarkerner, jeg prøvede sidste forår - men de blev desværre ikke til noget - selvom der kom de fineste gule ballonblomster på dem.

Men jeg prøver igen i år.

Mine planter står i vindueskarmen, da jeg desværre er haveløs - men jeg har masser af sol - så jeg fik høstet en del tomater og chili og to små peberfrugter. :savle:

Jeg har også græskarkerner, jeg prøvede sidste forår - men de blev desværre ikke til noget - selvom der kom de fineste gule ballonblomster på dem.

[/QUOTE]

Ved du godt, at du lige netop med græskar selv skal foretage bestøvningen?

http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og-raad/Frilandshaven/bestovning-af-graskarblomst.htm

Naturen kan selvfølgelig selv, men når nu dine planter står indendørs, kommer der ikke så mange insekter til hjælp.

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1013717]Ved du godt, at du lige netop med græskar selv skal foretage bestøvningen?

http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og-raad/Frilandshaven/bestovning-af-graskarblomst.htm

Naturen kan selvfølgelig selv, men når nu dine planter står indendørs, kommer de ikke så mange insekter til hjælp.[/QUOTE]

Nej, det vidste jeg da ikke — men :

Vælg en hunblomst der sidder på plantens hovedstængel, ca. 2 m. fra roden. Dette gøres for at skabe plads til græskarets kolossale vækst

hvis der med 2m menes 2 meter - så er det vist ikke så aktuelt, mine græskar må være de lavtgående, for planten blev max 20 cm høj:tihi:

Nej, det vidste jeg da ikke — men :

Vælg en hunblomst der sidder på plantens hovedstængel, ca. 2 m. fra roden. Dette gøres for at skabe plads til græskarets kolossale vækst

hvis der med 2m menes 2 meter - så er det vist ikke så aktuelt, mine græskar må være de lavtgående, for planten blev max 20 cm høj:tihi:

[/QUOTE]

Selv små planter skal vel bestøves :slight_smile: - og eftersom du fik blomster, men ingen frugt, så må bestøvningen jo have manglet.

Jeg tørrer dem først - jeg har allerede klar til denne sæsons tomater, chili og peberfrugter.

Mine planter står i vindueskarmen, da jeg desværre er haveløs - men jeg har masser af sol - så jeg fik høstet en del tomater og chili og to små peberfrugter. :savle:[/QUOTE]

Jeg laver ikke selv tomater og agurker i år - jeg har købt ærter, asparges, grønkål, løg, porre, rødbede, 2 slags gulerødder, persille, squash, rosenkål og salat… så der bliver rigeligt at forspirre :smiley: Desuden sætter vi selvfølgelig kartofler og hvidløg

:ok:

God pointe - jeg må prøve - tak for tippet.

:savle:

Hold da op en masse dejlige grøntsager - det må være SÅ dejligt bare lige at gå ud i haven og høste…

Hvis jeg nogensinde får en have, skal jeg også have masser af selvhenter-frugt-og-grønt - det må smage aldeles vidunderligt med nyopgravede kartofler, løg, porrer og alt det andet guf.

Sidste år var jo vores første “have år” og der havde vi bare salat, kartofler, løg, persille, jordbær og rababer(+ agurk og tomat i drivhuset) - og det var bare så dejligt at kunne spise helt friske grøntsager… I år skal vi have høns så der kan alt ukrudt og rest grøntsager jo så blive til dejlige æg :smiley: Det bliver bare så skønt!

Hold da op en masse dejlige grøntsager - det må være SÅ dejligt bare lige at gå ud i haven og høste…

Hvis jeg nogensinde får en have, skal jeg også have masser af selvhenter-frugt-og-grønt - det må smage aldeles vidunderligt med nyopgravede kartofler, løg, porrer og alt det andet guf.[/QUOTE]

Hvilke slags høns skal i have?

Min svigerfar opdrætter og udstiller jo høns af flere racer, og her i foråret så er de jo i gang med udrugningen, og der bliver jo “overskud” som de sælger billigt ud af.

Jeg vil rigtig gerne have Orpington - eller evt. sussex … hvis han har nogle af de racer så kunne det da bestemt været at vi gerne vil købe nogle af ham!

[QUOTE=KKH;1013734]Hvilke slags høns skal i have?

Min svigerfar opdrætter og udstiller jo høns af flere racer, og her i foråret så er de jo i gang med udrugningen, og der bliver jo “overskud” som de sælger billigt ud af.[/QUOTE]

:pompom::pompom::pompom:

Bare det var mig, det lyder så dejligt - jeg håber, at jeg i det mindste må se lidt billeder af jeres have og høns - når jeg nu ikke selv har det.
.
.
.
.
.
.
.

:ihhaltsåå:

Jeg vil osse ha’ en have, nå !

Jeg skal nok poste billeder når “det starter” - lige pt. er der bare helt hvidt der ude… :slight_smile:

Bare det var mig, det lyder så dejligt - jeg håber, at jeg i det mindste må se lidt billeder af jeres have og høns - når jeg nu ikke selv har det.
.
.
.
.
.
.
.

:ihhaltsåå:

Jeg vil osse ha’ en have, nå ![/QUOTE]

Han har haft Orpington, men om han har dem mere ved jeg ikke. Men han har ihvertfald sorte Australorps (gode æglæggere) og Wyandotter (rolige høns, men bliver tit skruk)