Jeg har nu ledt længe efter en tråd hvor der var links til et dansk sted med sindsygt billige kradsetræer/legestativer (kan dog huske det nederste kostede 13 kilo, var vist p.g.a. noget speciel træ)… men jeg kan ik finde den nu
Så jeg håber folk kan anvise mig til de forskellige steder man kan bestille dem, og selvfølgelig de billige steder, kan jo godt selv google det og finde et random sted …
men de falder vel ik fra hinanden ?? og de er vel lavet af det der “kradse-tæppe” som de dyre ? så er det kvaliteten af træet eller det plys hulerne er lavet af som er bedre ?
Hvi du klikker på mit banner og ser under Katz kradsemiljøer, kan du se, at jeg også har to meget billige ting…
Men - kvalitet og pris går i allerhøjeste grad hånd i hånd!
Jeg har udelukkende taget disse klatremiljøer ind i min butik, da jeg ved, at hankattejere er nødt til at skifte ofte i hankatterummene - og så kan det blive for dyrt at købe kvalitet to - tre gange om året! Det er ikke miljøer jeg vil anbefale til brug i private hjem, hvor folk har en rimelig forventning om at tingene båede kan holde og bruges i flere år!
Kvaliteten af mine billige miljøer er at sammenligne med både dem fra den danske shop og dem fra zooplus.
På det danske marked findes der pt tre forskellige “mærker” som kan anbefales mht kvalitet og holdbarhed… Kattens no 1, Katz og PetFun.
Resten er billigt skrammel
Jo, de kan såmændt sagtens falde fra hinanden, når man køber billige kradsetræer, for der er selve rør delen, som er betrukket med sisal, ofte lavet af tykt pap, hvorimod det er lavet af træ på kvalitetskradsetræer.
Så det kan hurtigt blive dyrt at købe et billigt kradsetræ, jeg er meget glad for petfun.de, som er nogen af de pæneste kradsetræer, med nogle super gode hængekøjer, og vores katte elsker deres Katz kradsetræ, som Ann K. sælger.
Ja, hvis du vil købe de billige så vælg da at købe dem til 10-20 EURO på ebay.de istedet for yil 1000-1700 kr via den hjemmeside. Tricket er at byde på dem der slutter om natten på en hverdag.
Mine har holdt til mco’er i 3 år nu. De er sat fast i væggen med hyldeknægte.
[quote=Sheer;269429]
Mine har holdt til mco’er i 3 år nu. De er sat fast i væggen med hyldeknægte. [/quote]
Og et klatremiljø, man er nødt til at sikre med hyldeknægte, skruer eller andet er bare ikke særligt godt i min bog
Det skal kunne stå af sig selv, ikke løsne sig, og kun efterspændes max en gang om året… samt naturligvis være slidstærkt.
[quote=Ann K;269444]Og et klatremiljø, man er nødt til at sikre med hyldeknægte, skruer eller andet er bare ikke særligt godt i min bog
Det skal kunne stå af sig selv, ikke løsne sig, og kun efterspændes max en gang om året… samt naturligvis være slidstærkt. :)[/quote]
Kan kun tale for migselv, men jeg har slet ikke plads til dem i den størrelse her i min lille lejlighed, jeg har 1 stamme stående alene nogle steder - med hængekøjer på.
Jeg har simpelthent ikke råd eller plads til andet.
jeg takker alle for svarene … så skal jeg bare overveje hvad jeg skal have … og i har nok ret i at kvalitet og pris går hånd i hånd … så jeg vælger ik det billigste jeg kan finde, for ja det skulle jo gerne kunne holde til kattenes voldsomme leg :høhø:
Jeg synes nu ikke altid, at pris og kvalitet hænger sammen.
Købte for 2-3 år siden nogle klatremiljøer, et billigt og to dyre.
Plysset på det billige er en langt bedre kvalitet end på de dyre. Det er meget kraftigere og ser trods flittig brug stadig nyt ud, mens plysset på de dyre er slidt igennem og trevler flere steder.
Det gik lige hurtigt på begge typer, at beviklingen på stolperne blev revet over, så i ledige stunder (meget sjældne) hiver jeg beviklingen af og sætter rigtig kokos på i stedet.
Det kan IKKE kradses i stykker, og kattene er glade for at bruge det.