Billigste scooter ansvar forsikring?

Hej

Hvor finder man den billigste knaller/scooter ansvar forsikring til 45 og til 30. Kan se mit selskab vil have 1200 for en 45´er kan det gøres billigere :kryds:

Fandt en til 850 men lavere tal modtages stadig med glæde

Mine drenge giver ved if 775 kr fordi var har dem begge der samt fået online rabat, det er 30

jeg mener vi betaler 780 kr for vores 45 scooter, men det er så fordi vi har samlet vores forsikringer et sted.
en pris på 8-900 kr er ganske alm og det kan være svært at finde det meget billigere

Min datters 30ér giver vi 750 for med alle forsikringer samlet ét sted :slight_smile:

jamen så går jeg efter dem hvis ikke vores nuværende matcher prisen og der var fejl på deres hjemmeside. Vi har nemlig ikke bil eller husforsikring også så vi kan “forhandle” om mængde rabat.

Hvad med indbo og ulykke?

jeg har danmark og ingen erhvervs evne så har ikke ulykkes forsikring kan ikke se formålet med det. Ivan er pensionist så vi overvejer stadig om han skal have den for der er heller ingen erhvervsevne. Indbo har vi men de “vil” typisk have hus eller bil forsikring med før de giver en mængde rabat

ulykkesforsikring er jo andet og mere om du/I taber erhvervsevne :? f.eks. om du/I gør skade på andre ved et uheld.

er jo det scooter ansvars forsikring netop dækker.

nej det er slet ikke det der tænkes på. det kunne jo tænkes du en dag falder og slår dig ret alvorligt så du bliver handicappet og så er sådan en ulykkes forsikring rar at have

jo men nu tænkte jeg også sådan helt generelt til jer begge? en scooter forsikring dækker jo kun den skade scooteren måske gør ved et uheld…
Jeg turde på ingen måde undvære min ulykkesforsikring :S for skulle jeg komme til at gøre skade på nogen - ja kan snuple og vælte en person der står tæt på mig - så er den forsikring altså noget nær uundværlig, hvis personen jeg vælter falder ud foran en bil og mister førligheden… ok overdrivelse fremmer forståelsen, men get my point.
man ved ALDRIG hvornår man uheldigvis kan komme til at gøre skade på andre, så man pludselig bliver meget glad for en ulykkesforsikring! :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;947584]jo men nu tænkte jeg også sådan helt generelt til jer begge? en scooter forsikring dækker jo kun den skade scooteren måske gør ved et uheld…
Jeg turde på ingen måde undvære min ulykkesforsikring :S for skulle jeg komme til at gøre skade på nogen - ja kan snuple og vælte en person der står tæt på mig - så er den forsikring altså noget nær uundværlig, hvis personen jeg vælter falder ud foran en bil og mister førligheden… ok overdrivelse fremmer forståelsen, men get my point.
man ved ALDRIG hvornår man uheldigvis kan komme til at gøre skade på andre, så man pludselig bliver meget glad for en ulykkesforsikring! :)[/QUOTE]

Hvis man falder over sine egne ben og derved kommer til at vælte andre…så er det den almindelige ansvarsforsikring der er i indboforsikringen, der dækker.

Hvis man fx går på fortovet, (altså det gælder så ikke her i Aalborg Øst, der er ingen fortove) bliver svimmel og falder ud foran en bil, der, for at undgå en påkørsel, kører ind i en anden bil…så er det ens ansvarsforsikring, der dækker.

Hvad så hvis man ikke har en indboforsikring? Det er jo ikke lovpligtigt, og jeg kender desværre flere som har “sparet” den væk. De mennesker står i en grim situation hvis huset bræænder (men det er så en helt anden ting)

Hvis man falder og uforvarende volder skade på andre… er man så overhovedet erstatningspligtig? det tror jeg ikke… Hvis folk skvatter på perronen fordi de styrter efter toget, så er da heller ikke hverken DSB eller BaneDanmark erstatningspligtige, HVIS det er fordi de falder over deres egne ben. Hvis de skvatter over en flise der ligger skævt er det muligvis noget andet, men almindelig klodsethed kan men vel ikke forsikre sig imod?

Grunden til at man skal ha’ en ansvarsforsikring på en bil/knallert er vel fordi man potentielt kan køre nogen over og volde skader/dødsfald på dem. Men man skal jo da ikke være forsikret som fodgænger… skal man?

(jeg spørger fordi jeg helt ærligt aldrig har overvejet at man kunne være erstatningspligtig som fodgænger)

nykredit gør det for 653 kr alt incl som eneste forsikring hos dem så de får da en ny mini kunde.
Hvis jeg laver ulykker der ikke er i forbindelse med biler,scootere og hunde så dækker min indbo forsikring. Ulykkes dækker skader på mig selv incl evt erstatning ved større skader.