Bimse sidder fanget på tagryg på 2. døgn i Meløse/Nordsjælland

Sakset fra FB:

"Takker med hjertet alle de mange mennesker, som har prøvet at være med til at hjælpe og redde min Hellige Birna som har forvildet sig op på toppen af taget i 2.sals højde og ik tør komme ned pga… den meget stejle stigning. Tak for både ideer og jer tre som faktisk smed jer ud i vilde!! klatringer for at prøve at hjælpe.

Mange tanker går til Christian.

Diverse personer/ steder /organisationer osv. er kontaktet her i blandt falck, dyrenes 112 osv.
De har enten ikke kunne/haft mulighed, ville, eller blev lagt i sigte at det let(?) ville løbe op i 10.000 el. mere for en redning hos disse. Hos dyrenes 112 ser man an i 3 dage før man prøver redning af katte Uden ejere.

  • de fleste siger at den nok skal komme ned når den er sulten…tvivler.

Så desværre sidder min søde bimse stadig!! bange og mijavende på taget på trods af alt den dejlige hjælp."

Kattens ejer er Rikke Halgreen, tidligere birmaopdrætter og hvis der er NOGEN, der på NOGEN måde kan hjælpe hende og hendes kat, vil hun være meget taknemmelig!

Årh, stakkels mis da. Håber den snart kommer ned i god behold :kryds:

Hvis man kan sætte et bredt bræt fast (evt ved at lade den hvilke på tagryggenved det bræt der er i forvejen) hvor man har clipset sisal eller gulvtæppe på, så ville katten måske føle sig tryg ved at gå på det?

hvad med at få fat i en mure, de er da vant til at kravle rundt på tagene

Jeg tænkte også først på noget med at lave en eller anden konstruktion, som katten turde kravle på.

Alternativt lave en konstruktion, der kan monteres fast på tagryggen - en form for plade eller lignende, med en fælde med lidt mad i?

eller skorstensfejer eller tækkemand/taglægger. Der findes stiger som er specialdesignede til tagrygge.

De hedder åbenbart rygningsstiger og de udlejes tilsyneladende mange steder :slight_smile:

Ja, men kun på hverdage :frowning:

Der er skaffet en høj stige, som de vil forsøge at sætte for gavlen (hvor der vist dog er ret svært at finde ordentlig plads til den) og så håber jeg, de kan finde en løsning til at få katten hen til gavlen, for hun bor i rækkehus og “selvfølgelig” midt i det hele. En af dem, der forsøgte en redningsaktion igår, røg ned fra taget og på sygehuset med udrykning, så det er en risikabel omgang :frowning:

Man skal have fat i en skydestige i den rigtige længde, så den kan nå fra terræn op til tagryg.
For 30 år siden hed det en telefonstige. De blev til overs, da telefonkablerne blev gravet ned.

Nu kan man få en mand (eller endnu bedre ejeren) op til tagryggen.

Så skal man have katten hen til manden vha mad eller legetøj.

Fat i katten, katten ind til kroppen (tykt gammelt tøj, der kan tåle kattekløer).
Og så ned ad stigen, mens en hånd (iført arbejdshandske) holder katten.

Så spørg naboer, hvor man kan låne en stige.

vh

Andreas

Det er naboer, der har skaffet en lang stige, men så vidt jeg ved, er det ikke en med “knæk” og det giver jo visse udfordringer i forhold til at nå tagryggen fra terrassen :frowning:

Jeg har ikke mulighed for at se, hvem det er - men det ville være usædvanligt, hvis de udlejede materiel i weekenden, når ingen andre øjensynlig gør :frowning:

Dagens mand i skysovs viste sig at være en vinduespudser - katten er nu nede i god behold :smiley: :thumbup:

Ååååh, hvor godt!

Jeg skulle ellers lige til at tilbyde, at de kunne komme og låne min tagstige/rygningsstige…sådan én har jeg nemlig. :slight_smile:
Så ved I allesammen det, hvis nogen en dag har en mis på et tag… :wink: