Birmaens pels

Er det sandt, at birmaens pels er yderst let at holde og ikke filter?
Den ser mig ret hårfager ud og synes også sådan at nusse med…

Men det står i alle mine bøger, at birmaen er let at holde pelsen på?

MVH

Der er flere der beskriver pelspleje på birmaen i denne tråd: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=10727 :slight_smile:

Åh den smuttede for mig - tusind tak:-)

KH

[quote=lenschow;229805]Er det sandt, at birmaens pels er yderst let at holde og ikke filter?
Den ser mig ret hårfager ud og synes også sådan at nusse med…

Men det står i alle mine bøger, at birmaen er let at holde pelsen på?

MVH[/quote]

Som det står i tråden, så mener jeg jo også at det er linjebestemt, hvor meget pelspleje

Men ellers - så har birmaen lidt underuld, og skal have godt med dækhår. Som jeg har lært det i fordomstid, så er det underulden som får en pels til at knudre - og idet birmaen ikke bør have særlig af det, så giver det jo forklaringen

Har du mødt birmaer live? de er gude skønne

Hilsen Heidi, som ejer et hav af slagsen

Ja og jeg har altid brændende ønsket mig sådan en kat! De er simpelthen både morsomme, legesyge, rolige og frække og harmoniske på en gang - og så er det nok verdens smukkeste racekat.:slight_smile:

Sjælden har jeg set smukkere mis. Det står jeg helt ærligt ved:-)

Jeg er bare bekymret for pelsen for alle dyr herhjemme får enorm meget pels. Nu er Maggie (Huskatmix med langpels) fx flyttet - og tro det eller ej - hun har fået markant mindre pels hos Elin til trods for, at pelsplejen er den samme og hun går ude mere der end her…

MVH

[quote=lenschow;230007]Ja og jeg har altid brændende ønsket mig sådan en kat! De er simpelthen både morsomme, legesyge, rolige og frække og harmoniske på en gang - og så er det nok verdens smukkeste racekat.:slight_smile:

Sjælden har jeg set smukkere mis. Det står jeg helt ærligt ved:-)

Jeg er bare bekymret for pelsen for alle dyr herhjemme får enorm meget pels. Nu er Maggie (Huskatmix med langpels) fx flyttet - og tro det eller ej - hun har fået markant mindre pels hos Elin til trods for, at pelsplejen er den samme og hun går ude mere der end her…

MVH[/quote]

Jeg synes også, de er superlækre, men havde ikke regnet med nogensinde, fordi jeg troede, de krævede en masse pelspleje.

Husker du at tænde for varmen, så de ikke behøver ha’ vinterpels året rundt… :stuck_out_tongue:

Hihi:-)

Ja jeg fyrer jo med træ - måske jeg skal tænde et lille bål i stuen:-)

:slight_smile:

En Birma er fantastisk smuk, særligt den brun maskede.
Da jeg var barn havde jeg en kamerat, det kom fra Sjælland og havde en Birma med, og han var bare så lækker.
Jeg har så også set dem hos Chicabee, og de er nogle dejlige katte, og sikke en vidunderlig pels de har.
At de så også er nemme at pelspleje er jo dejligt.

[quote=lenschow;230092]Hihi:-)

Ja jeg fyrer jo med træ - måske jeg skal tænde et lille bål i stuen:-)

:-)[/quote]

Ja, det ville de nok synes var hyggeligt :slight_smile:
Hvis Eddie også går hen og bliver langhåret, må der være noget i dit vand :sshh:

Ja haha Så er det vandet!

:slight_smile: