Birmakilling i aftenshowet

Hvis man alligevel skal se tv her ved 19-tiden i dag, så syntes jeg I skulle slå over på ”Aftenshowet” på DR1.
Der har de et indslag om en mand, der syntes han har ret til at skyde alle de katte der krydser hans grund.
Til dette indslag har dem, der skal argumentere imod dette, skulle bruge en killing til at tage med i showet. I kan derfor (hvis han giderJ) opleve Silky Catz Mr. Tabby Trouble. :slight_smile:

Han har vist været vist frem herinde af Northved som ejer ham :høhø:

[QUOTE=Chicabee;604088]Hvis man alligevel skal se tv her ved 19-tiden i dag, så syntes jeg I skulle slå over på ”Aftenshowet” på DR1.
Der har de et indslag om en mand, der syntes han har ret til at skyde alle de katte der krydser hans grund.
Til dette indslag har dem, der skal argumentere imod dette, skulle bruge en killing til at tage med i showet. I kan derfor (hvis han giderJ) opleve Silky Catz Mr. Tabby Trouble. :slight_smile:

Han har vist været vist frem herinde af Northved som ejer ham :høhø:[/QUOTE]

Så skal vi se DR for en gang skyld, hehe Tabby Trouble er søn af Kaitlyns søster Kathleen

Nuuurh :wehuu:

Hvor er han dejlig :wehuu:

Katten var det mest oplivende ved det indslag… :frowning:

Enig. Superskøn kat. Men manden var da et kæmpefjols. Måske er jeg usympatisk, men jeg kunne ikke lade være med at tænke, at det da vist var bedre, om han selv fik en kugle for panden. Så skulle jeg nok give ham en dåse makrel i tomat først :rulleøjne:


:juhu: Jeg er stolt :juhu:

Jeg synes godt nok han klarede det over alt forventning, og så endda i fremmede hænder :inlove:

Han er sgu en rigtig birma med stort B :hjerte:

Til de af jer der måske ikke nåede at se ham, vil jeg da gerne prale lidt ved at dele linket:
http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Klip%20fra%20Aftenshowet/20101217143204.htm#/10064/06:45

:klapper: (Se bort fra de zoomede på hans numse) :klapper:

:hjerte::hjerte::hjerte:

Årh, Nabo og jeg var ved at dåne over den killing, han var bare så skøn… men vi manglede noget :

Hvad skulle vi skrive i den sms om hvorvidt vi ville skyde manden, hvis han kom ind på vores grund ?? :høhø:

Hvor er han da bare underskøøøøn ham Mr. Tabby Trouble :hjerte:
Han tog det da super godt og cool - Meeen det ku nu ha’ været fedt, hvis han var hoppet i hovedet på den nar :tihi:

Det ærger mig grænseløst, at hun ikke spurgte, hvad han ville gøre, hvis han endte med at skyde en kælekat, som er chippet :frowning:

Jamen, ejeren skulle jo bare have holdt katten hjemme?
Han har jo advaret helt efter loven.

Men ja, kattedamen var alt, alt uforberedt.

[QUOTE=PiaR;604321]Jamen, ejeren skulle jo bare have holdt katten hjemme?
Han har jo advaret helt efter loven.

Men ja, kattedamen var alt, alt uforberedt.[/QUOTE]

Det er korrekt, men han ville jo tjekke alle med øremærker - men hvad så med dem med chip…
En kat kan jo slippe ud ved et uheld og være i hans øjemål lige netop den dag :frowning:

Nu er der desværre indtil flere tråde herinde om samme emne, men i en af dem har jeg læst at han ville anskaffe/få? en scanner.

Den er jeg så ikke lige nået til sorry :wink:

Jeg kan desværre godt forstå ham, der vil skyde kattene - ikke at jeg er enig i det, men jeg forstår det til en vis grad.

Det er nu engang katteejerens ansvar at holde kattene på egen matrikel samt at sørge for, at de ikke generer andre. Jeg håber dog, at han vil checke for chip også.

jamen, manden havde jo loven på sin side…han er helt i sin ret til at skyde katten…(lov om mark og vejfred)
at han så også kan nænne det…ja det er jo trist…
sikke en super dejlig birmamisling…mums

[QUOTE=En forhenværende bruger;604342]Jeg kan desværre godt forstå ham, der vil skyde kattene - ikke at jeg er enig i det, men jeg forstår det til en vis grad.

Det er nu engang katteejerens ansvar at holde kattene på egen matrikel samt at sørge for, at de ikke generer andre. Jeg håber dog, at han vil checke for chip også.[/QUOTE]

Ja jeg forstår også godt problemstillingen - Men hvis han skyder dem, kan den forkerte kat måske ryge også, og det ville jo være ganske forfærdeligt :frowning:
Håber da bestemt at han anskaffer sig en chip scanner…

[QUOTE=haneben;604343]jamen, manden havde jo loven på sin side…han er helt i sin ret til at skyde katten…(lov om mark og vejfred)
at han så også kan nænne det…ja det er jo trist…
sikke en super dejlig birmamisling…mums[/QUOTE]

Hvis vi nu så det fra en anden side, og vi alle havde herreløse hunde rendende i vores have og skide og grave bede op mm. Hvor fedt ville vi så synes, at det var? Ikke særligt vel? Bare fordi vi vælger at have kat, så er det ikke sikkert, at naboerne er enige i vores valg. Jeg ville da også ønske, at mine naboer ville holde deres katte på egen matrikel.

Jeg synes faktisk, at manden virker fornuftig nok - beklager meget.

[QUOTE=•~ Rikke ~•;604344]Ja jeg forstår også godt problemstillingen - Men hvis han skyder dem, kan den forkerte kat måske ryge også, og det ville jo være ganske forfærdeligt :frowning:
Håber da bestemt at han anskaffer sig en chip scanner…[/QUOTE]

Jamen helt enig, og det er også min eneste anke imod hans argumentation. Men mon ikke han bliver gjort opmærksom på dette?

Jeg forstår ham til en vis grad godt.

Det er irriterende med omstrejfende/fritløbende katte som afmærker territorie på ens dørmåtte
Ophidser ens egne katte som er i løbegård,smitter med diverse ting/lopper

Ødelægger/tisser i havemøbler,sandkasser osv

Men igen frygteligt hvis han får aflivet en kælekat med chip eller en hunkat med killinger

Tine