Blærebetændelse - Forvirring!

Tak for svar, XXX fingre for Slaggy, jeg har ingen takknap, derfor svar på denne måde

Tak :slight_smile:

Jeg har prøvet at opdatere tråden i et par timer nu, men jeg har ikke kunne skrive indlæg herinde.

Og jeg blev faktisk rigtig ked af dit første indlæg. Jeg gør hvad jeg kan og jeg har været SÅ frustreret og ked af det over, at jeg ikke kunne gøre mere, hurtigere. Når man står i den situation, så gør en besked, som din første, altså ondt.

Ja, det er et “vink med en vognstang” det indlæg, men igen havde det været MIG havde jeg forsøgt at få en tid allerede den første dag, altså i forgårs, jeg ville være ulykkelig over at lade min kat gå rundt og have ondt i flere dage end nødvendigt, katte er jo utrolig gode til at skjule at de har ondt…sorry men jeg mener det

Man kan i hvert fald håbe katte ikke får lige så ondt som mennesker, når de får blærebetændelse. For satan det er ledt at have, og min erfaring er, at det bare bliver værre og værre fra minut til minut. Tror det er min egen personlige erfaring med blærebetændelse der gør, at jeg også har været oppe med kattene ved bare den mindste mistanke, har sågar været afsted om natten med kattene. Og har omvendt heller aldrig gået forgæves, der har været ‘bingo’ hver gang…

Blabl, jeg er sikker på du har gjort hvad DU har kunne, du blev jo også lidt forvirret over de forskellige udmeldinger, og vi har jo alle sammen forskellige udgangspunkter og erfaringer.

Godt du har tid i dag, så din kat forhåbentlig snart kan få en afklaring. Det kan jo være både det ene og det andet, så godt at få det tjekket.

[QUOTE=Helene;539806]Man kan i hvert fald håbe katte ikke får lige så ondt som mennesker, når de får blærebetændelse. For satan det er ledt at have, og min erfaring er, at det bare bliver værre og værre fra minut til minut. Tror det er min egen personlige erfaring med blærebetændelse der gør, at jeg også har været oppe med kattene ved bare den mindste mistanke, har sågar været afsted om natten med kattene. Og har omvendt heller aldrig gået forgæves, der har været ‘bingo’ hver gang…

Blabl, jeg er sikker på du har gjort hvad DU har kunne, du blev jo også lidt forvirret over de forskellige udmeldinger, og vi har jo alle sammen forskellige udgangspunkter og erfaringer.

Godt du har tid i dag, så din kat forhåbentlig snart kan få en afklaring. Det kan jo være både det ene og det andet, så godt at få det tjekket.[/QUOTE]

Tjaah, altså jeg har også haft min del af blærebetændelse - og jeg har ikke smerter - bare verdens mindste blære…

Simone - Glæder mig til at høre, hvad dyrlægen siger! Håber det er noget, der er til at komme af med igen… :kryds:

Gid jeg havde lille blære så, for mit er helt enormt smertefuldt…lidt som at tisse glas, og hver gang jeg tror at NU skal jeg VIRKELIG tisse, så kommer der én dråbe, og det gør simpelthen så ondt, så ondt, at man tror det er løgn.

Når jeg har været gravid, har der aldrig været nogle smerter - underligt nok.

Men jeg har også haft katte der bare tissede rundt omkring, uden at vise tegn på direkte smerter. Omvendt har jeg også haft en kat der skreg når hun skulle tisse. Først troede jeg det var urinvejssten, men det var altså ‘kun’ blærebetændelse og det forsvandt da jeg skiftede grus.

Nu må jeg svare igen (håber jeg).

Slaggy er i behandling nu.

Jeg kan altså godt forstå at Blabl er blevet forvirret over de forskellige udmeldninger, og har spurgt efter råd herinde… Ville jeg også ha gjort… Hun vil jo det bedste for sin kat… Og hvis af mulighederne var bedre end den anden, ville jeg også vide det…

Dyrlæger konkurrer jo, og jeg synes ihvertfald det så kan svært at vide om de fortæller sandheden om hvor gode dvs. prøver er, eller om det blot er for at skaffe en kunde…

Blabl : Jeg håber at Slaggy er kommet hjem til dig igen, og hun snart er frisk igen :slight_smile:

Da min Sean sidste gang havde blærebetændelse, sagde min dyrelæge at det kan være meget smertefuldt for katten at få taget urin ud direkte, uden den er bedøvet især, hvis den har mange smerter i forbindelse med blærebetændelsen :frowning:
Så hun anbefaler, at man lader den bedøve, hvis man ikke kan få en urinprøve fra via perlerne i kattebakken… Der er nok lige så mange meninger om det indenfor dyrelæge verdenen, som der er herinde :slight_smile:

[QUOTE=Blabl;539749]Tak :slight_smile:

Jeg har prøvet at opdatere tråden i et par timer nu, men jeg har ikke kunne skrive indlæg herinde.

Og jeg blev faktisk rigtig ked af dit første indlæg. Jeg gør hvad jeg kan og jeg har været SÅ frustreret og ked af det over, at jeg ikke kunne gøre mere, hurtigere. Når man står i den situation, så gør en besked, som din første, altså ondt.[/QUOTE]

Det forstår jeg godt, du blev.

Et kæmpe :kram: til dig med ønske om god bedring til Slaggypigen, som du godt lige må give en møsser og krammer fra mig.

Hvordan går det med Slaggy???
Håber hun har fået det bedre det lille pus ;O)

Læser desværre først tråden nu.
Vedr. urinprøver, afhænger det (som så meget andet) af den enkelte dyrlæge. Derfor valget af dyrlæge er så vigtigt i mine øjne.
Min dyrlæge holder katten og stikker en kanyle ind gennem huden og tager dermed en urinprøve. Det kan (medmindre man har en meget hysterisk kat) sagtens gøres uden bedøvelse.

At en dyrlæge, der hverken kender dig eller din kat, vil udskrive antibiotika er både ulovligt og meget bekymrende i mine øjne.
Medmindre vi taler om en ejer, der virkelig kender symptomerne på blærebetændelse, kan det jo ikke udelukkes at være fx urinvejssten - og det kan være temmelig kritisk, hvis katten ikke bliver behandlet for det, når den har det.

Håber Slaggy er i bedring nu?

[QUOTE=•~ Rikke ~•;541777]Hvordan går det med Slaggy???
Håber hun har fået det bedre det lille pus ;O)[/QUOTE]

[QUOTE=Vivi_Fletcher;541787]Læser desværre først tråden nu.
Vedr. urinprøver, afhænger det (som så meget andet) af den enkelte dyrlæge. Derfor valget af dyrlæge er så vigtigt i mine øjne.
Min dyrlæge holder katten og stikker en kanyle ind gennem huden og tager dermed en urinprøve. Det kan (medmindre man har en meget hysterisk kat) sagtens gøres uden bedøvelse.

At en dyrlæge, der hverken kender dig eller din kat, vil udskrive antibiotika er både ulovligt og meget bekymrende i mine øjne.
Medmindre vi taler om en ejer, der virkelig kender symptomerne på blærebetændelse, kan det jo ikke udelukkes at være fx urinvejssten - og det kan være temmelig kritisk, hvis katten ikke bliver behandlet for det, når den har det.

Håber Slaggy er i bedring nu?[/QUOTE]

Tak for indlægget, Vivi :slight_smile: Det var netop derfor, jeg lavede denne tråd - Fordi jeg syntes, valget af dyrlæge var vigtigt. Jeg plejer jo at bruge Cramer, men hun sidder i Caribien.
Det viste sig at være en misforståelse - Han ville ikke bare udskrive antibiotika. Han VILLE have hende til konsultation, inden han gav os noget og det gjorde mig lidt mere tryg ved ham.

Slaggy er i bedring nu, ja :slight_smile:

Dejligt at høre at det går bedre med Slaggy ;O)

Dejligt at det går bedre nu.

Personligt ville jeg nok have fundet en anden dyrelæge. For mig er tillid alt afgørende, og det er vigtigt at det kan foregå på en måde som JEG kan stå indefor, og at dyrelægen kan forstå MIG og mine behov. Som nævnt tidligere har jeg en kat med specielle behov, og det stiller derfor mine krav til en dyrelæge lidt højere end andre. - Så hvis jeg allerede i første i første samtale ikke var helt 100% tryg, ville han/hun ikke komme i nærheden af mine dyr.
Skulle det ske udenfor dyrelægensåbnings tid, og det ikke var ham der havde akutvagten ville vi køre 30-40 min. kørsel til valby dyreskadestue. Skal det bare være nu - jamen så må man jo tage den der er ledig og som er nærmest.

Men for mig er tillid og kommunikation alt afgørende. Og han/hun skal selvfølgelig behandle min kat ordenligt.
Vi har nok alle forskellige krav, alt efter hvilken type dyr vi har hos dyrelægen, men det er vigtigt ikke at gå på kompromi med sine krav. Så kan man nemt få dårlig samvittighed…

[QUOTE=Babyrex;542122]
Skulle det ske udenfor dyrelægensåbnings tid, og det ikke var ham der havde akutvagten ville vi køre 30-40 min. kørsel til valby dyreskadestue.

Vi har nok alle forskellige krav, alt efter hvilken type dyr vi har hos dyrelægen, men det er vigtigt ikke at gå på kompromi med sine krav. Så kan man nemt få dårlig samvittighed…[/QUOTE]

Hvis du taler om Københavns Dyrehospital i Valby, ville jeg så aldrig sætte mine ben der - medmindre jeg ikke kunne finde en anden dyrlæge.
Men som du selv skriver … vi har forskellige krav til dyrlæger - og dem skal vi ikke gå på kompromis med.