Blærebetændelse

Skrev en tråd med min mors kat der drak meget.

Det var blærebetændelse. Nu har de sendt prøver til Tyskland 3 gang og fået antibiotika. Men stadig drikker han og betændelse er der stadig.

Nogen der har prøvet at havde en kat med sådan blærebetændelse som er svær og slå ned ?? Hvad gjorde i ??

Katten spiser godt, leger meget / meget aktiv og meget social

Marbocyl i ca fire uger - så er den ged barberet

Hvad er det ?? Hvor kan det findes henne

Vådfoder, vådfoder, vådfoder :slight_smile:

c/d indtil posen var tom + dyrlægens behandling

• råt kød

Det er et antibiotikum, som fås på recept hos dyrlægen :slight_smile:

Marbocyl er især god til bløddele - men ikke det første dyrlægerne udskriver. Det virker. Så uden din dyrlæge kommer du ikke den vej

En af grundene til, at dyrlægens første valg mod (genstridig) blærebetændelse hos kat, ikke er marbocyl, kan være, fordi marbocyl egt er godkendt til hund…

http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Get/Document-30622/Marbocyl+Vet.,+tabletter+20+mg.doc

[QUOTE=dkkorat;1275114]En af grundene til, at dyrlægens første valg mod (genstridig) blærebetændelse hos kat, ikke er marbocyl, kan være, fordi marbocyl egt er godkendt til hund…

http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Get/Document-30622/Marbocyl+Vet.,+tabletter+20+mg.doc[/QUOTE]
Det ER godkendt til kat - produktresume 5 mg - men ikke testet på blærebetændelser (det er der masser af andre ting der heller ikke er - fordi det er omkostningskrævende) - men det er der masser af dyrlæger der kan fortælle at det virker - osse mig

Det har mere noget at gøre med dyrlægerne gerne vil gemme de hæftigere antibiokum til alvorligere ting en blærebetændelse

PRODUKTRESUMÉ

for

Marbocyl Vet., tabletter 5 mg

D.SP.NR
9284

VETERINÆRLÆGEMIDLETS NAVN
Marbocyl Vet.

KVALITATIV OG KVANTITATIV SAMMENSÆTNING
Aktivt stof
Marbofloxacin 5 mg

Alle hjælpestoffer er anført under pkt. 6.1.

LÆGEMIDDELFORM
Tabletter
Beige, brunplettede, runde tabletter, med delekærv.

KLINISKE OPLYSNINGER

4.1 Dyrearter
Hund og kat

Terapeutiske indikationer
Behandling af infektioner i hud og bløddele hos hund og kat forårsaget af følsomme stammer af mikroorganismer.
Behandling af urinvejsinfektioner hos hund forårsaget af følsomme stammer af mikroorganismer.

4.3 Kontraindikationer
Bør ikke anvendes til ikke udvoksede hunde under 8 – 18 måneders alderen, afhængig af racens størrelse.
Bør ikke anvendes til katte under 6 måneder.
Bør ikke anvendes i kombination med non-steroide, antiinflammatoriske lægemidler (NSAID’er) til hunde med kramper i anamnesen.

Til bonus info, kan jeg berette at tilbagevendende blærebetændelser kan skyldes foderets pH værdi

Nu er han killing de fik ham den 28 dec. og de bemærket hurtig at han drak MEGET 5 dl om dagen og tisset meget.

de troede mange ting og jeg spurgte her inde . Blærebetændelse som var gået i nyren var diagnosen.

De nye blodprøver viser fine nyre lever og andet er tip top . Der er kun den blærebetændelse .

Undre mig at så ung killing kan døje med så svær blære betændelse

som jeg skrev, var kun en bonus info. Ikke fordi jeg fandt det aktuelt her og nu for din mors killing… men sker det igen så kan det være derfor