Blanding til salg

Så lige en kat til salg på dba, blanding of siameser og ragdoll. KAN man finde to racer, der ligner hinanden mindre??

mvh. tina

De er da begge maskede med blå øjne :lol:

Katten på billedet hedder Sussi og er en blanding af Perser / Sphynx :høhø: sød kat, semilanghåret. Jeg mødte den på en udstilling i tyskland.

Så ja der findes blandinger der er længere fra hinanden :slight_smile:

En veninde af jeg var på et tidspunkt ude og kigge på en siameser-maincoon blanding :slight_smile:

Burmilla er jo en blanding af Burmeser og Chinchilla perser…de ligner heller ikke hinanden reeeet meget, men blandingen af dem blev til en pragtfuld race :Burmilla.
Min 20-årige Knirke er en Burmilla. :hjerte:

Den gamle race af Colorpoints, dengang det var en selvstændig race, dem med næse og rimelig pels…er oprindelig en blanding af siameser og perser.

Jeg har haft Colorpoints tilbage i 70’erne og 80’erne…en dejlig race, livlig pga siameserens temperament og perserens forholdsvis rolige adfærd.

Colorpoints, som da racen radikalt ændrede udseende, med flade næser og nakker og en enorm pels …jeg ville ikke købe dem, (det er ikke skrevet for at fornærme perser-ejere, blot udtryk for mine præferencer), derfor gik jeg til Maine Coon…som jeg så også forlader fremover pga det nye udseende, nogen mener de skal have… jeg går tilbage til NFO som jeg tidligere har haft 2 af.

Jeg synes man kan sige mindst én god ting om Ragdolls…de har ikke fået de flade næser og nakker perserne har fået. :slight_smile:

kender iøvrigt en SKØN kat der er mix mellem perser og siam - han har et blåt og et gult øje og er kridhvid :hjerte:

Det er da også rigtigt, at både siamester og ragdoll har maske og blå øjne - griner! da jeg skrev - men kan da godt se, at både siameseren og ragdoll begge har maske ;-)´
Vi havde i øvrigt colourpoint, da jeg var barn. Da jeg så billeder af en colourpoint i dag, havde jeg RET svært ved at genkende den. Og jeg kan da for resten også godt huske, at jeg fik at vide, at det var en blanding af perser og siameser. Min første kat, da jeg flyttede hjemmefra, var også en colourpoint af den type. Den virkede så temmelig “siamesisk” - og jeg vidste dengang, at jeg engang skulle have en rigtig siameser :slight_smile:

Sikke nogle interessante blandinger, I ellers kender til :slight_smile:

mvh. tina

[QUOTE=cæsar;1160096]

Katten på billedet hedder Sussi og er en blanding af Perser / Sphynx :høhø: sød kat, semilanghåret. Jeg mødte den på en udstilling i tyskland.

Så ja der findes blandinger der er længere fra hinanden :-)[/QUOTE]

Heldigt den blev så harmonisk, tænk om den havde lignet en perser i hovedet men været skaldet :slight_smile:

Kan sådan en kat ikke risikere at blive skizofren i det som jeg har læst kan ske med hunde hvis man blandet to racer med meget forskellige/modstridende egenskaber? Eller katteracer er selvfølgelig ikke lige så forskellige som hunde, så det gør måske ikke så meget?

Jeg ville tror det må være svært at finde det helt rigtige hjem til sådan et kuld, for der er jo stor forskel på hvad deres temperament og man kan vel ikke satse på at de ender med at blive en mellemting mellem de to racer…

Sussi’s historier er at hende ejer opdrætter Sphynx, købte en ny avlshunkat og det viste sig at denne kat var blevet parret med en perser uden at nogle viste det. Sælgeren havde både persere og Sphynx katte :slight_smile: Sussi er aldrig flyttet hjemmefra.
Faktisch tro ikke at katte er så forskillig bortset fra udseende

Alle sphynxerne er faktisk langhårede :wink: Så har de et andet gen, der forhindrer pelsen i at vokse ud og blive til noget når de er voksne, men hvis ikke det havde været der, så havde de været langhårede :slight_smile: Genet er recessivt, så der skal 2 til for at få en Sphynx - når man parrer den med en langhåret af en slags, så får man langhåret afkom (idet langhåresgen også er recessivt).
VH
Susanne

Jeg har aldrig mødt en skizo blandingshund. Jeg tror det er miljøet, der former dyr mest - men går det galt, så kan man jo altid give en race skylden :wink: