Blandingskatte

Tak for gensynet, Ann :slight_smile: Jeg husker dem jo godt. Også Ranje. Hvor længe er det egentlig siden?

[QUOTE=Felis;683035]Tjae, du ville nu ikke få problemer med at bilde mig ind, at det der er en 100 % væskeægte og raceren, dansk huskat…endda i nær familie med mine.

Bengalislættet er det noget du ved, eller noget du tror, for jeg ser intet bengal i den kat, overhovedet, og det synes jeg ellers nok plejer slå igennem på de blandinger jeg har set[/QUOTE]

det er noget jeg ved, for moren var bengaler, der er nu en længere historie bag

[QUOTE=TrekkieGrrrl;683023]Jeg er nysgerrig overfor Birma/burmeser-blandingen. For er begge slags ikke maskede? Og hvorfor var Afrodite så ikke masket? (eller var hun? Det kunne se lidt sådan ud i hovedet, men poterne er jo ikke mørke)

Og det er altså KUN fordi jeg prøver at fatte genetikken bag maskede katte, ikke fordi jeg betvivler det eller noget :)[/QUOTE]

Burmeseren må helst være uden maske, men da Wong Mau blev blandet med Siameseren , slår masken tydelig igennem på nogle farver bl.a. chokolade, men det er bestemt ikke et score-trix på udstillinger:) og striber er no go! Oline Bur b har maske

Cats og Conni

Uhmmm… Ranje blev aflivet pgr alvorlig slidgigt i december 2003… Saga sagde vi farvel til i 2007… og Tjalfe gik over broen sammen med Aske sidste år lige før jul…

Jeg har Miden der er hittekat og jeg derfor ikke ved, hvad der ligger bag det udseende … som killing mindede han om MCO, nu synes jeg han minder mere om NFO … han kan være blanding af begge racer, eller noget helt andet og at hans udseende er ren tilfældighed.
Miden er meget kærlig overfor mig, når han kommer og kræver at blive nusset, er der intet jeg kan gøre andet end at adlyde ham :wehuu:
Overfor de andre katte er han en bølle, de bliver overfaldet og skubbet til og drillet … det lyser udaf hans øjne, hvor uartig han er :muhaha:

B’erne (Bølle-Bjørn og Bambina) er kuldsøskende, født af en tilløbermor (Yrja) med meget stærke NFO-træk … farmand er næsten med sikkerhed vildkatten Bølle-Far … ihvertfald for Bølle-Bjørns vedkommende (derfor navnet på farmand :cool2:)

Smukke Yrja:

Farmand (som jeg nu har gående som genudsætningskat)

B’erne som killinger (de er 3 år nu og kan absolut ikke være så tæt på hinanden længere :()

Yrja var meget selvstændig og meget stædig … det har hendes datter arvet efter hende + at Bambina er en ægte rødhåret hystade :argh:
Bøllen er både sød og dum og kærlig og en rigtig drengerøv som hankastrater tit er :hjerte:

Sikken en masse skønne mix - og så mangler vi stadig både Susannes Korthårsbanditter og Heidis BirCooner. :smiley:

Må jeg præsentere husets absolutte prinsesse: Ami Malone, i daglig tale Bettemis:

Hun er uden tvivl min lille hyggegøj, min baby, mit et og alt, mit kyssedyr, min sovekammerat … jamen der er så mange ord, der beskriver hende. :hjerte: :inlove: Jeg ved dog ikke hvad hun er en blanding af, men muligvis noget burmeser. Generelt set ved jeg ikke særlig meget om Amis “barndom”, da hun er fundet i en container nær en lokal skobutik i en alder af ca. 12 uger. I dag er hun en neutraliseret, harmonisk og social hyggekat, hvor man slet ikke kan mærke, at hun måske ikke lige har haft den bedste/mest optimale killingeperiode.

[QUOTE=Beydana;682996]

Freja - min “katten-over-dem-alle”, min eneste ene, mit livs katte kærlighed :hjerte: er en blanding af hellig birma og burmeser. Hun blev til ved et uheld hos en opdrætter for 12 år siden. Jeg bifalder ikke bevidst raceblanding, men uheld sker alle vegne og det gør ikke resultatet mindre dejligt :slight_smile:

Hun var 6 uger gammel første gang jeg så hende. Det var på min 28 års fødselsdag, hvor min far (midt i alle gæsterne) tog mig med på lynvisit hos en bekendt, der havde dette skønne kuld (8 killinger). Han vidste, jeg havde planer om at anskaffe mig en kat, og det endte så (selvfølgelig) med, at jeg valgte at reservere Freja og een af hendes søstre (Afrodite, som jeg til min store sorg mistede i 2006 :brist:)

Freja og Afrodite sammen som killinger:

Jeg var helt solgt :wehuu: Der var 8 killinger i kuldet, og Freja lagde sig straks på skødet af mig og kiggede mig intenst i øjnene, så der var ikke noget at gøre. Siden da har hun være min soulmate :hjerte:

Jeg tror, at alle der har mødt hende forstår hvor stor en personlighed, hun er. Hun er nysgerrig, venlig, tolerant, trofast, menneskeglad, blød, smuk, intens, dyb og meget meget kærlig. Der findes ingen kat som hende :lovelove:

Desværre er hendes helbred ikke så godt længere (kronisk nyresvigt), så jeg priser mig lykkelig for hver eneste dag vi har sammen :love2: Hun vil altid være katten i mit liv :hjerte:

Hendes søster - Min smukke og lige så dejlige Afrodite, kort før, jeg mistede hende. Hun vil altid være savnet :
[/QUOTE]

Hvor er de bare smukke :hjerte::hjerte:

Mismus… En siamblanding på 11 år :slight_smile: