Blåregnen står og blomstrer ude i kattegården nu
Jeg syntes bare at den er så smuk
WOW, den er smuk!
Hvor er den smuk, er den ugiftig?
Vi havde en stor flot gulregn, som vi fældede for nogle år siden. Dels stod den hvor vi skulle bygge den nye kattegård, og den tabte sine giftige frøkapsler alle vegne, specielt ned i den daværende kattegård. Så vi turde ikke andet, end at fælde den, smuk eller ej.
[QUOTE=Milles mor;1245320]Hvor er den smuk, er den ugiftig?
Vi havde en stor flot gulregn, som vi fældede for nogle år siden. Dels stod den hvor vi skulle bygge den nye kattegård, og den tabte sine giftige frøkapsler alle vegne, specielt ned i den daværende kattegård. Så vi turde ikke andet, end at fælde den, smuk eller ej.[/QUOTE]
Jeg ved ikke om den er giftig…men…den har stået ude i kattegården i alle de år vi har haft katte
Jeg ved at guldregn er gifttig, men også man kan nu få guldregn som ikke er giftige…og sådan en vil jeg gerne have ud i kattegården…de er bare så flotte
[QUOTE=Coon Danica;1245321]Jeg ved ikke om den er giftig…men…den har stået ude i kattegården i alle de år vi har haft katte
Jeg ved at guldregn er gifttig, men også man kan nu få guldregn som ikke er giftige…og sådan en vil jeg gerne have ud i kattegården…de er bare så flotte :)[/QUOTE]
Jeg googlede det lige, Blåregn er giftig, men ikke i samme omfang som den gule.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en guldregn, men efter hvad jeg kunne læse om den, er den stadig giftig, men får ikke så mange frø, som den gamle udgave. Og det er frøene, som man mest ser at børn spiser, fordi de ligler ærtebælge. Så jo færre frø, jo mindre gift :).
[QUOTE=Milles mor;1245328]Jeg googlede det lige, Blåregn er giftig, men ikke i samme omfang som den gule.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en guldregn, men efter hvad jeg kunne læse om den, er den stadig giftig, men får ikke så mange frø, som den gamle udgave. Og det er frøene, som man mest ser at børn spiser, fordi de ligler ærtebælge. Så jo færre frø, jo mindre gift :).[/QUOTE]
Ja, det er frøene som er giftige.
Ja, der er mange planter som er giftige…men jeg er ikke så bange for dem i kattegården.
Hosta skulle også være giftige…dem har vi gården fyldt af…Kalle er giftige…dem har vi også mange af…og har altid haft det i kattegården.
Det er meget få planter jeg ikke tør sætte i kattegården her
[QUOTE=Coon Danica;1245330]Ja, det er frøene som er giftige.
Ja, der er mange planter som er giftige…men jeg er ikke så bange for dem i kattegården.
Hosta skulle også være giftige…dem har vi gården fyldt af…Kalle er giftige…dem har vi også mange af…og har altid haft det i kattegården.
Det er meget få planter jeg ikke tør sætte i kattegården her :)[/QUOTE]
Ha ha…kan se at jeg har fået skrevet at Kalle er giftig…det tror jeg nu ikke han er :høhø:
Der skulle have stået…Kalla
Kalle er så fredelig…bare han har sin græsslåmaskine…så er der intet farligt ved ham:høhø:
DE
n
e
r
s
å
Den er så smuk!!! Jeg elsker blåregn [](javascript:void(0))