Blåt er godt :)

Laffe lå der og forsøgte at holde sig vågen.
Så kom Ralf og ville ligge der - det er især hans plads. 20 sekunder senere ville Xarabi også være med :slight_smile: :heart:

14 Synes om

Tillykke med ham! :heart: :heart: :heart:

1 Synes om

Tillykke med Laphphe :heart:

Mon han kunne finde på at blive større end Ralf :tihi:

1 Synes om

Intet er umuligt - farmand Silden er i hvert fald ikke lille, og Laffe er af pæn størrelse nu ift alder :slight_smile:
Måske de ender i samme vægt, hvor Laffe måske får sig en lidt større “ramme”, da koraten jo ikke er så kompakte som burmeseren :slight_smile: meeen Ralf er jo ikke lille, så Laffe har lidt at “vokse op til”, hvis de skal blive lige store :slight_smile:

1 Synes om

Vi var lige på haverundtur i dag, det var en meget ny stor verden og den der nordvestenvind, den skulle han godt nok lige lure, at man ikke kan løbe fra :hoho:

Bagefter gik luften af ballonen, al den friske luft gør træt

24 Synes om

Nåh :heart: :heart: :heart:

Så har husets absolutte enehersker og dronning besluttet, at han er godkendt :heart:

Det tog en uge - havde troet der ville gå længere. Men så ved man, at han er helt godkendt :heart:

26 Synes om

Tricolore i sin fineste form … lilla, blå, brun - Xarabi, Laphroaig, Ralf :heart:

Xarabi og Ralf lå der først sammen, da Laffe også ville være med - så han kom da med midt i det hele.
Når han bliver for urolig, så løfter Xarabi hovedet og knurre/brummer lidt, så pjevser han stille tilbage og ligger helt stille til hun igen putter næsen ned i hans pels :heart:
De taler helt tydeligt samme sprog!

Og jeg mistænker altså Xarabi for at være “racistisk” på farven!
Xarabi voksede jo op herhjemme med hendes elskede blå Yasha. Jeg har ikke set Xarabi opsøge en kat/killing som hun gør med Laphroaig siden Yasha … Hun opsøger ham for at putte og lege, spise og ja - bare være sammen! :heart:
hun giver ham også meget længere line end selv Ralf fik, da han flyttede ind (hvor hun jo ellers savnede selskab efter tabet af Yasha).
Hun er helt forgabt i den lille lort - og jeg mistænker virkeligt, at hans farve gør en stor forskel, for han opfører sig ikke nær så pænt, som feks Ralf gjorde over for hende som killing :thinking:
Det er lidt dejligt at se, at Xarabi ikke bare isolerer sig og lader drengene være drenge sammen, men at hun faktisk virkelig gerne vil ham den lille nye blå også :heart:

23 Synes om

Rappe har bare god smag. :flojte:

Blå er den pæneste farve. :love:

3 Synes om

Laffe har ganske enkelt storhedsvanvid … om han så skal skubbe en 30 kg hund af vejen, så gør han da bare det :hoho:
Han ville nemlig ligge i den store nullerput lidt, og så måtte mine forældres hund flytte sig :hoho:

Vi passer hende til på lørdag og Seiko forstår bare ikke rigtig kattene. så hun er let nervøs, når de bevæger sig for hurtigt eller skubber hende - så går hun simpelthen. Godt der er flere senge, så hun kunne gå et andet sted hen i fred og ro fra den lille pestilens :hoho:

10 Synes om

Hun ser godt nok forvirret ud på det midterste billede :troste:

1 Synes om

Ja hun kan ikke rigtig finde ud af de katte. Derfor er jeg også lidt ekstra obs ift sørge for hun kan søge ro væk fra kattene - og de er ikke alene sammen, simpelthen så der ikke sker uheldige sammenstød.

Her til formiddag har Ralf heldigvis taget sig pænt af både at lege med Laffe og sove med ham :slight_smile:

17 Synes om

… nå - jeg måtte jo tidligere erkende at mit gode gamle canon kamera simpelthen er slidt på … det kan og vil ikke mere … :s:
Derfor måtte jeg låne mig til et kamera, da jeg jo egentligt godt vil have taget et fornuftigt billede af Laffe at bruge på udstilling (i ramme oven på sturdi).

Jeg håbede der var lys nok i haven - men med notorisk modlys i den retning, som jeg gerne ville fotografere og helt ærligt ikke nok lys, når alt kom til alt … så kendte jeg simpelthen ikke kameraet godt nok og objetivet er ikke super lysstærkt. Dertil kommer det, at grå katte bare er sværere at fokusere på for kameratet (grå er en næsten “umulig” farve for kameraet at læse … ), så ofte ligger fokus lidt pudsigt - det er mange billeder sorteret væk på :stuck_out_tongue:

Men det blev da til lidt mere eller mindre vellignende billeder af Laffe, som I heller ikke skal snydes for :slight_smile:

Laffe gjorde alt i sin magt for at sidde pænt som en stor dreng …


Her fik vi lidt mere medlys, det hjalp.

Så gik der leg i den - cap’en til objektivet blev for spændende :slight_smile:

“Hva’ for en fjer?!!!”

“Hit med den!”

"Please? "

næsten fanget fjeren …

Der blev sagt “Hit med den!” :hoho:

… Omend svalerne nok faktisk var mere spændende


… aftenens bøvede …


Til sidst smed han sig i græsset … ret selvtilfreds, for han fangede jo tydeligvis næsten en svale :tihi:

21 Synes om

Det er mig en gåde, hvordan du får så flotte billeder når du både skal have ham til at sidde pænt OG knipse :crazy_face:
Jeg synes det er flotte billeder! :clap:t2: Men han er jo også en pæn kat :wink:

5 Synes om

Lækker Laffe, gode billeder. :thumbup:

2 Synes om

:klappe:

8 Synes om

Tammy - Laffes onkel af en art

15 Synes om

Så har han det jo ikke fra fremmede :smiley:

Ralf er ikke den eneste, som synes godt om ham det blå spektakel.
Rappe har nemlig opdaget, at Laffe nu sådan rigtigt er blevet større end hende og også er rigtig god til at give putte-krammere :smiley:



Jeg skal jævnligt huske mig selv på, at han altså kun lige er blevet 8 måneder … han er stor, men indeni hovedet er han jo stadig bare en killing/ungdyr som ikke forstår verdenen helt endnu og derfor tumler rigtig meget :tihi:

24 Synes om

Det blå spektakel er ved at blive stor … og det med at ligge hos hunden bliver oftere og oftere :heart:

I aften har han rendt ude og fjollet i sneen (det er altså den første kat jeg har haft, der synes sne er sjovt :hoho: ) og efter en time ville han endelig ind. Hans poter var også godt kolde.
Men så er det jo godt han kan kravle op til sin personlige 14kg “varmedunk” :hoho:


23 Synes om