Blåt er godt :)

Jeg har længe savnet “noget blåt” - og har i efterhånden en del år gået og kigget på koraten. “Undskyldningerne” har været mange (alt fra “jeg har russian blue” til at jeg “skal lige have en burmeser mere først” og “købe og istandsætte hus”) … men nu var der ikke flere mere eller mindre gode grunde :ups:

Faktisk var der kun en masse gode grunde til at få en lille blå Korat - feks at Ralf håbløst mangler en lillebror at bumle med (med venlig hilsen Rappe!!!), Ralf manglede en kammerat at tage på udstilling med (med venlig hilsen Rappe!!! :hoho: ), jeg vil jo faktisk helst have kat med på udstilling og ikke “kun” gå steward :ups:, og så faldt jeg ret meget pladask for koraten Dot hos Helene … Dots sind var for mig meget anderledes end hvad jeg ellers havde set hos korater og jeg var totalt solgt. Og så mødte jeg hankatten som er far til kuldet, Silden - ja han er en fertil hankat, men gennemgående en sød og rar dreng, der elsker mennesker og kontakt … og så var jeg overbevist - en killing efter de to, måtte være den perfekte kombination :heart:

….

Så i lørdags efter TICA udstillingen i Givskud flyttede Ralfs nye lillebror så ind, huset lille blå terrorist.
Dk Primpau’s TIA Laphroaig // “Laffe” // “Lillebror” // “lille lort” :heart:

“Vi” er stadig ikke helt med på det der koncept med hund, men nysgerrigheden tager snart over :tihi:
Rappe har fortalt med så store gloser, at det næsten blev klappet i takt, hvem der faktisk bestemmer (altså Rappe! :hoho: ) - så selv en lille overmodig koratdreng nu holder en respektabel afstand og kører fuld plade på roligt kattesprog i hendes nærhed :hoho:

Ralf vil SÅ gerne bare være gode venner - og det vil Laffe faktisk også gerne, men han kommer nogle gange til at hvæse “for en sikkerheds skyld” - og så sidder Ralf bare forvirret tilbage og synes Laffe er lidt en sær størrelse :hoho:
Giv dem resten af ugen, så forudser jeg de knejter vælter hytten sammen :hoho:

Billeder? De her er taget i dag :smiley:
I morges glemte Laffe at han ikke kendte Ralf og løb lige ind hovedet af ham med et “godmorgen”-miv, som Ralf gengældte - for så at Laffe kom i tanke om han hellere lige måtte hvæse for en sikkerheds skyld :see_no_evil:

Rappe gør sig egentligt mest i at ignorere ham og være grumpy på afstand. Men hun er alligevel lidt nysgerrig på ham - nu han åbenbart ikke flytter igen :hoho: så hun nærmer sig en gang i mellem lidt for lige at holde øje med ham.

Med lidt leg i sofaen kommer Laffe lidt lettere tæt på Ralf - de kan nu enes om at lege med samme drillepind på skift med under 0,5 meters afstand - helt uden hvæs eller brummen fra ham den lille :smiley:

Derudover har Ralf det meste af dagen gjort alt han kunne for at vise, hvor sød og ufarlig han faktisk er. Han vil SÅ gerne bare være venner med sin nye lillebror :heart:

Der skal nok komme flere billeder af ham den nye blå, som han bliver mere og mere tilpas herhjemme :slight_smile:
På et tidspunkt skal han jo også med ud i haven, meeeeen vi skal lige have Rappe lidt mindre grumpy på ham først og han skal være mere tryg ved hunden især, så vi tager tingene stille og roligt.

24 Synes om

Tillykke med lillebror “Laffe” til jer alle sikke en dejlig skønhed :blush:

Med venlig hilsen

1 Synes om

De tre billeder her viser ham nok bedst :slight_smile:

19 Synes om

Tillykke med Laffe :heart::tada:
Nu var jeg så heldig at opleve ham i lørdags og han er faktisk ret lækker :heart::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Tillykke med ham :heart: han ser ret lækker ud…

1 Synes om

Stort tillykke med Laffe :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Hvor ser han sød ud :heart: Tillykke med ham :flag:

1 Synes om

Blåt er rigtig godt :blush::clap:t2:
Tillykke med ham :denmark: Ham skal dig og Ralf nok få noget sjov ud af :smile:

2 Synes om

Stort tillykke :flag: til alle - det skal nok blive godt. :smiley:

1 Synes om

Tillykke med ham :flag:

1 Synes om

Tillykke med den lille blå dreng :flag: Det lyder som om alle nok snart skal blive gode venner :heart:

1 Synes om

Tillykke med ham, han ser skøn ud :heart:

1 Synes om

Tak alle sammen :slight_smile:
Her til morgen har Ralf og Laffe holdt første væddeløb sammen gennem hytte også lige ind foran Rappe, der ingenting sagde :smiley:
Så de har tydeligvis afklaret nogle ting her i nat :slight_smile:

18 Synes om

Tillykke med igen at have en blå dreng i hus. :hjerte:

1 Synes om

Stort tillykke til Ralf med hans nye lillebror :hjerte: :flag: :hjerte: :flag: :hjerte: Skønt at høre, at hende Mis Grumpy også er ved at tø op :wink:

Jeg så ham jo også i lørdags og han er virkelig fin :hjerte:

1 Synes om

Tillykke til jer alle med Lillebror Laffe.
:flag: :flode: :playkitty1: :hjerte:

1 Synes om

Hertil havde jeg alligevel ikke troet vi skulle nå allerede i aften :heart: :open_mouth:
Men vi tager alt med af gode ting!


Der skal nok stadig komme meningsudvekslinger, men det her er store skridt på kun tre dage, når den ene kat i den her trio er en meget territorial burmeser hunkastrat :ups:
Så det her er kæmpe skridt i den rigtige retning :heart:

24 Synes om

Det ligner da mere total overgivelse :slight_smile:

2 Synes om

Just out of curiosity: Hvem lå der først…? :smirk_cat: :+1:

2 Synes om

Det er så dejligt med nemme sammenføringer :thumbup:

2 Synes om