Blåt mærke efter klo (i mig, ikke i katten)

Jeg slåsselegede med Ib i morges, og han fik sat et par kløer i min arm :slight_smile: De er no stort set kun små røde rifter bortset fra en som er blevet til hvad der ligner et blåt mærke. Nu har der jo tidligere været så meget om bylder efter kattekløer, så… bør det ikke også gøre ondt hvis det er noget jeg skal bekymre mig om?

Jeg har tegnet rundt om det blå mærke for at kunne se om det bli’r større, det er pt på størrelse med en af de gamle små femører…

Skal jeg bekymre mig? Det gør ikke specielt ondt eller ser hævet ud (ikke engang som et myggestik)

Det ville jeg ikke gøre hvis der ikke er hul i huden - eller kun det yderste overfladiske lag af huden. :slight_smile:
Det blå mærke er formodentligt pga trykket fra kloen, som når man får et alm. blå mærke. Dem har jeg indimellem også fået nogle af, oftest ikke fra katte, men nogle gange fra bagkløer hvis katten har sat af f.eks. :slight_smile:

Det er nok ikke blå mærker, du skal bekymre dig om. Det er tegn på en blodudtrædning, men det er jo ikke i sig selv farligt, og jeg tvivler på, et blåt mærke vil brede sig. Det er, hvis området bliver rødt og varmt, og det røde breder sig, at du skal være bekymret.