Blide, dejlige Hugo

Eife’s Axel Hugo Theodor Theorell

24.02.2014 - 28.06.2023

Vi sagde farvel til Hugo i onsdags efter flere op og nedture det sidste halve år. Desværre var nedturen nu der, hvor han havde brug for fred. Han lå i Runes arme, da han faldt hen. Han spandt til han ikke kunne mere. Dejlige Hugo :heart:

Hugo var vores nærmest fra han blev født. Hans kuld var længe ventet, da mor Trille ikke syntes, at det var nødvendigt at gå i løb, og vi gerne ville have en McCoy-killing. Så meget, at jeg endda fik inspireret Eva til kuldets tema - Nobelpristagere - da vi havde Dr. Nobel, der var bedre kendt som Nobby.

139604413913482000_thumb

Hugo indtog vores hjem og katte med høj haleføring, og blev straks adopteret af Muffe! Kræet var omkring 2 år inden han lærte at vaske sin egen popo, og hans ører var altid skinnende rene :hoho:

Ikke nok med at Hugo havde sin egen vaskehal, så endte han også med at få sin egen kat. Forkælede unge! Da Jack måtte flytte gik Hugo helt i stå og ville intet - lige indtil han fik sin egen lille pelsbold at lege med.

Han var vores semitaler - meget lang og tynd af en europé at være, og han snakkede som et vandfald. Man kunne altid regne med en god snak med ham om vind og vejr.

Hugo bevægede sig helst i løb, og ALT skulle udforskes. Det højeste punkt, svagheder ved indhegningen, spændende huller… Det var derfor også ham, der fik reglerne for kattene modificeret. Må jeg ikke sidde på bordet? Ok, men så må jeg da bruge det som trappe til vindueskarmen! Jeg sad der jo ikke :wink:

Hvis han kunne være der, så sad han der - og det var det samme, hvis han ikke kunne :tihi:

Kælen som han var, så ville han kun kæle, når det passede ham. De sidste mange år har yndlingsstedet været badeværelset ovenpå. Hvis man brugte det, så var Hugo næsten altid klar til at komme med. Især om natten var han på sin pind - tænk hvis nogen skulle tisse alene :uha:

Et andet yndlingssted har altid været ryglænet på sofaen, men der skulle vi endeligt ikke røre med vores klamme fingre. Han lå bare for sig selv og spandt, så det var umuligt at høre fjernsynet.

Vi kunne også altid regne med kyndig hjælp, når vi skulle lave noget - en vvs’er har endda udførst sit arbejde med Hugo på ryggen.

Hugo flyttede ind i juni, og her 9 år senere sagde vi farvel i juni. Han var vores kærlige dreng, nem og blid:heart:

16 Synes om

Kæmpe :kram:

Og et stort :lys: til Hugo

1 Synes om

Det gør mig meget ondt, at I måtte sige farvel til jeres dejlige Hugo i så ung en alder :kram:

God rejse smukke, dejlige, blide Hugo :lys:

1 Synes om

Sov godt dejlige Hugo :lys:

1 Synes om

God rejse Hugo :lys:

1 Synes om

Hvil i fred, fineste Hugo. :lys:

1 Synes om

Det gør mig ondt
Stort :kram:
Hvil i fred smukke Hugo :lys:

1 Synes om

Jeres dejlige Hugo, så ung, det gør mig meget ondt :kram:
Flotte hugo :lys:

Hvil i fred dejlige Hugo :lys: :hjerte:

1 Synes om

:kram:

:lys:

1 Synes om

Det gør mig umådeligt ondt for jer. :ked:
Hvil i fred, smukke Hugo. :lys:
:kram:

1 Synes om

Hugo, min lille, smukke skødekat :heart: Det gør mig ondt for jer alle :kram:

1 Synes om

Hvil i fred, Hugo. Det ser ud til, at han har haft et godt liv, selv om det var alt for kort. Det gør så ondt at høre, for vi ved jo alle, at de bliver nære familiemedlemmer.

1 Synes om

Sov sødt skønne Hugo :lys: Det gør mig så ondt for jer :kram: :kram: :kram:

1 Synes om

Han har tydeligvis været både en elskelig og elsket kat. Mange :kram: til jer og :lys: for Hugo.

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

:pray: :rainbow: :lys:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

Det gør mig ondt :kram:

1 Synes om

God tur Hugo :lys: Du kommer i godt selskab :heart:

1 Synes om