Blind og gammel

Hejsa…

What-to-do…

Vi har en gammel udekat på 16 år som er blevet blind over de sidste 2-3 måneder.
Udover det har han et godt helbred. Vi har snakket om at han skal aflives for at give ham en værdig afsked.

Hvad ville I gøre ?

Han kan nogenlunde finde rundt I huset. Men farer vild, hvis han går forkert rundt om døren ellers hvis der er blevet sat en pose eller andet på gulvet.
Og udenfor har han det svært, så han benytter kattebakken meget nu, hvilket han ikke gjorde førhen.

Men ellers ingen smerter overhovedet.

Ville I aflive ham eller ??

På forhånd tak.

[QUOTE=jrimmen;1295895]Ville I aflive ham eller ??
[/QUOTE]
Nix, ikke så længe han ikke fejler noget. Jeg ville være mere opmærksom på ikke at stille indkøbsposer eller andet midt på de spor han benytter når han bevæger sig rundt i huset, men så længe han virker tilfreds og spiser og benytter bakken, så ville jeg ikke kunne se hvorfor han skulle aflives. Livskvalitet er ikke kun et spørgsmål om at kunne se, selv om det er en fordel at kunne :slight_smile:
VH
Susanne

Helt enig med Susanne… dog vil jeg holde ham inde fremover, med mindre der er tale om en indhegning af en art.

Nej, ikke hvis han kan trives som indekat. Hvis han ikke kan det, ville jeg derimod give ham fred nu.