Bliver det i dag?

Hej alle herinde :smiley:

Så er det i dag Nala er på dag 62 fra jeg ved hun har været til parring om hun er parret tidligere vides jo ikke:-S

Men der er Ingen tvivl om hun har ændret adfærd hvis hun var en hund ville jeg sige hun var i opblokning nu ved ikke om det hedder det samme med katte:-)?

Hun vil ikke spise sin dåsemad hun drikker dog lidt hun er lidt urolig og har været i fødekassen et par gange og bygger lidt rede og det har hun også gjort i tæppet på sofaen det eneste der for mig ikke tyder på det er snart er at når hun ligger stille er der meget gang i killingerne de sparker og roder rundt og jeg plejer at sige de ligger stille op til fødslen men det kan jo være mig der tager fejl:-D

Kunne være sjovt at høre jeres bud på om i tror hun er ved at gå i fødsel:-D

Har Alt klar mælkeerstatning vægt bog at skrive i nr på en dyrelæge der ved noget om katte og han har vagt i nat har kaffe på kanden og mobilen er ladt op:-D

Spændende! :slight_smile:

Jeg ved ikke noget om fødsler, så det her jeg ikke et bud på. Det må opdrætterne sige mere om. De kan sikkert også anbefale en blanding af gode og næringsrige ingredienser til mormissen - tigermælk hedder det vist - til lejligheden.

Ja kunne være godt med sådan en opskrift jeg har købt noget lever og hjerte og kogt nu skal det køles ned så hakker jeg det og bruger noget af det vand det har kogt i det for hun lidt af når hun har født der er jo masser af jern i til at give en god mælke produktion:-D

Jeg har ikke set kattefødsler, men med ildere ved jeg at der er gang i hvalpene under fødslen. De skal jo mosle sig ned mod “udgangen”. :tihi:

Held og lykke til Nala og dig! Det må være helt vildt spændende. :smiley:

Ja, det hedder også opblokning hos kattene, og det kan godt vare et stykke tid :slight_smile: Jeg synes killingerne plejer at være meget urolige i dagene op til - de skal nemlig lige komme til at vende rigtigt, men kan faktisk ikke huske om de så begynder at ligge stille når det nærmer sig helt.
Katte kan føde over væsentligt længere tid end hunde - det er typisk kun hvis de har presseveer og der ikke sker noget at man skal have fat i dyrlægen :slight_smile: De kan godt holde lange pauser mellem killingerne :slight_smile:

Godt at høre fra dig igen. :slight_smile:

Og du lyder til at være godt forberedt!

Sikke en heldig mis at hun er kommet hen til dig, lyder ikke til hun kunne være endt et bedre sted :slight_smile:
Held og lykke med det!

Held og lykke. Hvor bliver det spændende. :slight_smile:

Is i maven og ro på :slight_smile: Så er du et godt stykke af vejen :slight_smile:
Her i huset synes jeg ikke de bokser rundt tæt på fødsel, kun missemor :høhø:
Det tigermælk der omtales er en blanding af A-38, fløde, druesukker og æggeblomme. Det er bedst at tilbyde når fødslen er overstået, så man er sikker på hun ikke skal i narkose. Det er nemlig noget skrammel, hvis hun aspirerer det når hun er bedøvet.
Men bagefter er det rigtig godt at give, for det giver, som du kan se af indholdet, mormis et boost :slight_smile: Killingerne kan som regel også li det når de bliver lidt større :slight_smile:
Når hun går i fødsel, så se efter at antallet af moderkager passer til antallet af killinger, ikke for stor blødning fra mormis, og at de små ikke bliver kolde. Helt sikkert de samme regler som hos hund :wink:
Held og lykke med hende :slight_smile:

Jeg plejer at bemærke hvor meget yver de efterhånden sætter, samt om maven ligesom er faldet ned under dem fremfor at side ude på siden :slight_smile:

I får lige en opdatering :smiley: natten er forløbet stille og roligt har sovet ved siden af føde kassen og nala har sovet oven på dynen så ingen killinger i nat:-)

Stadigvæk ikke sket noget Steffen?

[QUOTE=stefj;1189884]Ja kunne være godt med sådan en opskrift jeg har købt noget lever og hjerte og kogt nu skal det køles ned så hakker jeg det og bruger noget af det vand det har kogt i det for hun lidt af når hun har født der er jo masser af jern i til at give en god mælke produktion:-D[/QUOTE] :

Lige efte fødselen    Har mine katte altid fået tilbud en æggeblomme  rørt  op med piskefløde   

Nogle har nydt det, :smiley: andre vil ikke smage, [:thumbdown:](javascript:void(0)) så det er lidt forskelligt ,
men tilbyd både mad g vand

Cats og Conni

i