Bliver jeres katte også dvaske i varmen?

… Ja gør de det?:smiley:

Oliver har godt nok dovnet den af de sidste par dage, i takt med at det er blevet varmere… Synes godt nok også det har været lummet i dag… Han tager gerne lige en spurte tur i lejligheden, men det er tidlig morgen inden det bliver varmt…

Er det bare min kat der dovner den i varmen eller er der andre derude? :stuck_out_tongue:

Ikke så jeg har lagt mærke til det i hvert fald :slight_smile:

Mine holder siesta hele dagen :tihi: (mere eller mindre)
De bevæger sig nærmest kun for at få noget at spise og drikke,
hvorefter de igen, igen finder et skyggefuldt sted i haven eller i huset.

Til gengæld spurter de rundt når skumringen sætter ind :høhø:

Så jo, de bliver dvaske i varmen - præcis som jeg !

JEP! Derfor tog de deres daglige “styrte rundt i lejligheden og hoppe op på alting”-leg kl. 03.38 :venter:

For det er jo for varmt om dagen :thumbdown:

Næh, det er abyssiniere…

[QUOTE=Lindvig;594194]Mine holder siesta hele dagen :tihi: (mere eller mindre)
De bevæger sig nærmest kun for at få noget at spise og drikke,
hvorefter de igen, igen finder et skyggefuldt sted i haven eller i huset.

Til gengæld spurter de rundt når skumringen sætter ind :høhø:

Så jo, de bliver dvaske i varmen - præcis som jeg ![/QUOTE]

:tihi: Jamen det lyder ligesom Oliver… Det bedste sted er i vindueskammen ved et åbent vindue… Så ligger han der og holder øje med verdensituationen, og farer op hvis der flyver en flue forbi… :tihi: Glæder mig til at jeg kan sætte blæseren til… :smiley:

[QUOTE=isa;594195]JEP! Derfor tog de deres daglige “styrte rundt i lejligheden og hoppe op på alting”-leg kl. 03.38 :venter:

For det er jo for varmt om dagen :thumbdown:[/QUOTE]

:lol:Jeg blev også vækket umenskeligt tidligt i morgs af en speedy kat henover maven… :venter: Da kl. var 6.50 mente herren at det var madtid… Så op med mig… På min fridag… :S

Jeg har jo fundet ud af, at det ikke nytter noget at tage Snehvide ud at gå i middagsheden, men selv hen under aften bliver gåturen noget med at finde et godt, skyggefuldt sted , hvor hun kan ligge og holde øje med alt, hvad der går forbi.
OK med mig, bare jeg også kan finde noget at sidde på imens. :slight_smile:

Dvaske… det er vist ikke ordet… Trols spenderer mere tid med maven i vejret, end på sine poter… Mau kan lidt bedre holde til det…
Ellers er de allerede nu begyndt at søge ud på badeværelset hvor stengulvet er køligt, og er generelt ret inaktive i løbet af dagen…

Deena synes tværtimod, det er lidt køligt, det der med at komme udenfor:

Næh - det er da ikke varmt endnu, hvis du spørger i sia/ori flokken :slight_smile:

mine er jo fladnæser, så er er som de plejer at være…pearl ligger dog udenfor i løbegården i alle de lyse timer, så jeg er lidt bekymret for om hun får mad nok…nå hun passer det nok selv…hun er ikke kostforagter

Nej ikke andet end at mange af mine har valgt at holde deres middags siesta indenfor , men jeg tror det har mere at gøre med ,at det har blæst lidt mere de sidste par dage , ellers så finder de jo bare en skygge plads. Men mere dvaske end nomalt har de ikke været .

Ja!!! De bliver dvaske!! Men om aftenen, når jeg er på vej i seng så står de op og fræser i en lille tmes tid - og når jeg ligger dejligt og drømmer kl. 5 om morgenen så er der sørme også fuld gang i dem!

Pyhhaaa - det bliver en hård sommer LOL :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;594558]Ja!!! De bliver dvaske!! Men om aftenen, når jeg er på vej i seng så står de op og fræser i en lille tmes tid - og når jeg ligger dejligt og drømmer kl. 5 om morgenen så er der sørme også fuld gang i dem!
[/QUOTE]

Venter de helt til kl. 5? Luksus! :wink: Her hedder det fræs i timerne lige før daggry. Dvs kl ca. 3:30 - 4:00, ifølge Tullens tidsregning…

Konrad har i hvert fald ikke lavet ret meget andet end at flade ud på køkken- og badeværelsesgulv og i vinduskarmen.
Han er blevet meget slatten i det, og jeg tænker om han så slet ikke får lavet noget i løbet af en dag nu hvor han snart skal neutraliseres…:tihi:

Min er ikke blevet doven og dvask endnu, men han er også i fuld gang med at smide overfrakken, så mon ikke han dovner den, når han ikke kan smide mere og varmen bliver mere og mere vedvarende?!

Det har da ikke været varmt endnu i år :tihi:

Om sommeren, når vi kommer op på 25-30 grader, kan de godt være lidt stille midt på dagen.

Herhjemme er der fuld gang i pigerne som altid. Ih, jeg ELSKER når de spurter rundt efter hinanden med deres legehaler og springer rundt i møblerne og over hinanden! :smiley: Den bedste underholdning i verden!

Men jeg kan godt mærke, at de har mindre energi, når jeg leger Bird med dem - De plejer at lave de skønneste badutspring efter den i 20-30 minutter non-stop - Nu dør det ret hurtigt ud, og de vælger i stedet at lægge sig på gulvet og vente på, at Birden selv flyver ind i munden på dem. :smiley:

[QUOTE=Rimmen;594516]Dvaske… det er vist ikke ordet… Trols spenderer mere tid med maven i vejret, end på sine poter… Mau kan lidt bedre holde til det…
Ellers er de allerede nu begyndt at søge ud på badeværelset hvor stengulvet er køligt, og er generelt ret inaktive i løbet af dagen…[/QUOTE]

:tihi: Det lyder præcis som Oliver… Han har endda lært sig selv at åbne døren ud til badeværelset… (farvel toiletpapir:uha:)

[QUOTE=DK Nemador;594558]Ja!!! De bliver dvaske!! Men om aftenen, når jeg er på vej i seng så står de op og fræser i en lille tmes tid - og når jeg ligger dejligt og drømmer kl. 5 om morgenen så er der sørme også fuld gang i dem!

Pyhhaaa - det bliver en hård sommer LOL :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]

Ja jeg gruer også lidt for når det bliver rigtig varmt… Så får jeg da slet ikke lov til at sove når han skal fræse rundt om natten :S Godt man har 2 mdr sommersferie… :rock: