Blød afføring - Foderskift?

Hejsa:heya:

Jeg fodrer mine to katte med RC neutered og de er rigtig glade for det. Ved siden af får de lidt forskelligt vådfoder som lux og applaws.
Jeg synes bare ikke deres afførring har den helt rette konsistens. Den er ofte ikke fast nok, nogle gange bare lidt blød, og af og til så blød at den ikke har ‘pølseform’. Hvis i forstår hvad jeg mener :tihi:

Skulle jeg overveje at skifte til et andet tørfoder?? Eller hvad kunne gøre det?

Kaiser fik som killing eukanuba kitten og der synes jeg også lidt det var et problem. Plus hans afføring stank rigtig rigtig kraftigt:uha: Når han havde været på toilettet kunne vi tælle til 10, så kom der en hel bølge af stank ind i stuen, så vi slet ikke kunne være i rummet…:rolleyes:

Det er da absolut en mulighed at forsøge med foderskift - nogle katte har mere sarte maver end andre.

Hvis du bruger applaws våd fåder hvad med at bruge det som tør foder …

Jeg ville blande 50/50 kylling og fisk…

Syntes det er rigtig godt foder.

Billigst at købe på zooplus

Hvilket foder ville i anbefale?
Må godt være noget noget der tager hensyn til hårboller og ja, så noget til sarte mavser.

Altså, umiddelbart tænker jeg Iams Hairball. Men du skal være opmærksom på, at magnesium-indholdet er lidt højt i forhold til kastrat-foder.

Har også kigget lidt på RC persian, som tager hensyn til både hårboller og fordøjelsen. Nogle der har erfaringer med dette foder??

Ellers havde jeg nemlig også tænkt lidt på Iams hairball. På hvilken måde spiller det lidt for høje magnesium-indhold ind her?