Blød (meget blød) nougat ....inputs?

fik på et tidspunkt købt noget blød nougat - ny forbedret opskrift - i 500 g blokke…det er bare simpelthen for blødt til konfekt…smørbar lige fra køleskabet passer på det
ku’ selvfølgelig lave nougat roulader og betrække dem med chokolade for at holde snasket inde…men andre ideer?..syn’s min hjerne er lam

[QUOTE=Jim;1218983]fik på et tidspunkt købt noget blød nougat - ny forbedret opskrift - i 500 g blokke…det er bare simpelthen for blødt til konfekt…smørbar lige fra køleskabet passer på det
ku’ selvfølgelig lave nougat roulader og betrække dem med chokolade for at holde snasket inde…men andre ideer?..syn’s min hjerne er lam[/QUOTE]

Brug det som pålæg i stedet for Nutella :stuck_out_tongue:

:savle: :savle: :savle:

[QUOTE=Tante Tut;1219007]:savle: :savle: :savle:

http://www.arla.dk/opskrifter/blod-nougat-med-hasselnodder/[/QUOTE]

den er god…men nougaten er altså for nasset til det, selvom den er på køl

…hvis man nu udelader smørret?..:gruble:

Nougat skal ikke bruges I og PÅ noget…

Nougat skal bare ædes i store klamme bidder.

hvis jeg får energi i overskud prøver jeg at smelte noget lys chokolade sammen med det …når det stivner må det da blive hårdere…som det er nu kan det ikke bare ædes i store klamme bidder :rock:…ku’ nok heller ikke klare et helt kg…eller…jo, måske :høhø:
konsistensen er nærmest som en lidt for tynd frikadellefars - og det er direkte fra køl…ka’ bruges direkte i en sprøjtepose
som det er nu kan jeg egentlig kun se det brugt, i stedet for glasur til at holde kransekage sammen med, eller i stedet for nutella

Prøv denne Englestykker med pistace, hvor nougaten skal smeltes

:slight_smile:

Kunne du måske komme lidt glukose-sirup i og så få det lidt mere medgørligt ??

Hvis alt andet glipper - så sender du det bare til mig – for så laver jeg input på min måde : lægger et drop i armen og lader det stille og roligt sive ind… UMAMI !

:savle::savle::savle:

har overvejet det, men tænkte at sirup ville ændre smagen, uden garati for tykkelsen, men læste lidt op på nougat…behandles som chokolade, smeltes ved max 48 grader…mørk chokolade er max 45…køles ned til 28, mørk er 28-29, tempereres ved 30, mørk er 31…
så vidt jeg husker skal lys chokolade være en skvis koldere …så jeg giver det en gang choko…lys eller mørk…

smelt det og brug det i en blanding med flødeskum eller smørcreme

  • Det er helt sikkert noget det kan bruges til…
    kadaveret sagde det var fyraften før jeg nåede at komme rigtigt i gang med fyldte lader, men fik da lavet en prøve, og den nougat er så blød at det bare er at smide den i en
    sprøjtepose og fylde på…
  • har før prøvet at bruge fløde og nougat sammen…til is, og det bliver en lækker glat is ud af det
  • har ikke prøvet med smørcreme, men skal have lavet lidt, så det må lige komme an på en prøve

Så et program i går fra la glace - en slags rolade med 200 gram nougat smeltet og rørt i 300 gram smørcreme og så lagt sammen med den her bund, lignede lidt en roulade - fulgte ikke så meget med - men bed lige mærke i nougaten :slight_smile:

Og ja fløde og nougat sammen - totalt lækker is nam nam :slight_smile:

1 dl vand
200 g sukker

koges til sirup og afkøles til stue temp.

125 g smør (blødt)
125 g nougat
1 æggeblomme
piskes sammen, evt en stang vanilje, eller en spskf vanilesukker
det kolde sirup piskes i, piskes til det har den rette konsistens…smid på køl…yummi