Blodansamling i negl

Bina har i løbet af dagen fået en form for blodansamling i en negl. Det er nede ved basis, og hun har blødt lidt forskellige steder på gulvene.

Jeg har været på arbejde, og har først her til eftermiddag opdaget det og har taget nogle billeder af neglen. De er ikke de bedste desværre. Det ser ud som om der er et hul ind på siden af neglen. Det kan man ikke se på billederne, og hun bløder ikke længere. Men der er tydeligt blod inden i neglen.

Hun er som sådan ikke påvirket, men bider dog intensivt i neglen indimellem, så det generer hende, hvilket er forståeligt efter min mening.

Er der nogen der har set sådan en blodansamling i en negl før? I så fald hvad har I gjort?

Efter min mening er det pt. ikke dyrlægekrævende, idet det ikke bløder fra neglen længere. Jeg tænker mere fremadrettet, i de næste par dage, om der kan ophobe sig en infektion, der vil være behandlingskrævende?

Har søgt på forummet efter ligende spørgsmål, men fik ikke rigtig nogle tidligere debatter frem.

Neglen er ikke beskadiget udover det ser ud som om der er et lille hul på siden af den, helt der nede ved basis, og der hvor blodansamlingen ligesom er indkapslet.

ja da Jesper har gjort flere gange, hvordan han bære ad aner jeg ikke :slight_smile:

Det er hidtil gået i sig selv efter et par dage uden at jeg gør noget anden end at skylle det i lidt klorhexidin for at undgå betændelse :slight_smile:

Mange tak for svar Inge. :slight_smile: Jeg forstår heller ikke helt hvordan det er sket, selvom der er fart på hende indimellem.

Det ser heldigvis fint og tørt ud. Hun har heller ikke bidt i neglen her i dag, så det virker til, at hun ikke er generet af det. Men rart lige at få bekræftet, at det er noget andre har set, og det forhåbentlig går i sig selv i løbet af nogle dage. :slight_smile:

Jeg tror nogle gange det kan ske når hvis de får smidt nogle lag der går for tæt ind ved selve roden, det virker ikke til at genere dem.

Tak Eva, ja det er helt sikkert en mulighed.

I dag er neglen helt fin igen, uden spor af blod indeni, utroligt det kan forsvinde så hurtigt igen :slight_smile: