Her kommer lige lidt billeder fra en tur i haven, jeg har prøvet at øve mig lidt i de forskellige funktioner.
Dejlige og flotte billeder. Jeg elsker blodribs
Tak Eva, bare synd de lugter af kattetis, så de må nøjes med at pryde udenfor.
KKH - Hehe, jeg tror det er forskelligt hvordan folk dufter den, for jeg forbinder den ikke med kattetis Har lige plantet en i min have…
Super flotte billeder :)… de er nu flotte de brumbasser… men er stadig skrækslagen for dem :høhø:
Er blodribs det samme som ribis:? For så hører den smukke prydbusk absolut til udenfor-surrender - den stinker helt klart af fertil hankattestrint, når den kommer indenfor:sorry:
Smukke billeder iøvrigt:thumbup:
[quote=dkkorat;374948]Er blodribs det samme som ribis:? For så hører den smukke prydbusk absolut til udenfor-surrender - den stinker helt klart af fertil hankattestrint, når den kommer indenfor:sorry:
Smukke billeder iøvrigt:thumbup:[/quote]
Aner ikke om det er den samme plante, jeg lærte først dette navn på den sidste weekend da min svigerinde kom og stjal et sideskud. :høhø:
Ja, blodribs og ribis er det samme… Og jeg ved at nogen siger den stinker af pis - men jeg synes altså ikke at den gør den -tihi Men det er jo da en halvstor busk normalt, så da alligevel ikke en jeg ville slæbe ind i huset -høhø
Hvilket kamera bruger du. Rigtig gode billeder
Pragtfulde billeder
Mange mange tak…
Det er rigtig fine billeder hvis jeg må give dig et råd, så brug blitzen udenfor, når du fotograferer den slags småkravl, også selvom det er i dagslys. Det sørger for, at kræet er lyst helt op, og at billederne bliver mindre rystede, da du kan have en hurtigere lukketid, når der er tilstrækkeligt med lys
(fotograferer selv på amatørplanet
).
Jeg bruger et canon Eos450D
Der var blitz på, men det er afsindig svært at fotografere brumbasser, da de højst bliver ved blomsten 2 sekunder af gangen.
[quote=dkkorat;374948]Er blodribs det samme som ribis:? For så hører den smukke prydbusk absolut til udenfor-surrender - den stinker helt klart af fertil hankattestrint, når den kommer indenfor:sorry:
Smukke billeder iøvrigt:thumbup:[/quote]
Minder mig om et år, hvor vi skulle holde sommerfest på arbejdet, og
festudvalget havde pyntet hele lokalet op med blodribes
Flot så det ud, men hold da op en hankattestank :klapper::klapper::klapper:
[quote=Charlotte Oeh.;375295]Minder mig om et år, hvor vi skulle holde sommerfest på arbejdet, og
festudvalget havde pyntet hele lokalet op med blodribes
Flot så det ud, men hold da op en hankattestank :klapper::klapper::klapper:[/quote]
Det er en meget smuk busk - også som afskårne grene - men den hører klart til udenfor! Tænker på, om den måske kunne bruges langs hegnet i haven til at skræmme fremmede katte væk med:?
Ha ha, mon ikke du får besøg af et par veloplagte damer så :høhø:
Det ville godt nok være synd for min egen hankat… så jeg må nok hellere lade være med at have ribis i haven…