Blodribs og brumbasser

Her kommer lige lidt billeder fra en tur i haven, jeg har prøvet at øve mig lidt i de forskellige funktioner. :slight_smile:

Dejlige og flotte billeder. Jeg elsker blodribs :slight_smile:

Tak Eva, bare synd de lugter af kattetis, så de må nøjes med at pryde udenfor.

KKH - Hehe, jeg tror det er forskelligt hvordan folk dufter den, for jeg forbinder den ikke med kattetis :slight_smile: Har lige plantet en i min have…

Super flotte billeder :)… de er nu flotte de brumbasser… men er stadig skrækslagen for dem :høhø:

Er blodribs det samme som ribis:? For så hører den smukke prydbusk absolut til udenfor-surrender - den stinker helt klart af fertil hankattestrint, når den kommer indenfor:sorry:

Smukke billeder iøvrigt:thumbup:

[quote=dkkorat;374948]Er blodribs det samme som ribis:? For så hører den smukke prydbusk absolut til udenfor-surrender - den stinker helt klart af fertil hankattestrint, når den kommer indenfor:sorry:

Smukke billeder iøvrigt:thumbup:[/quote]

Aner ikke om det er den samme plante, jeg lærte først dette navn på den sidste weekend da min svigerinde kom og stjal et sideskud. :høhø:

Ja, blodribs og ribis er det samme… Og jeg ved at nogen siger den stinker af pis - men jeg synes altså ikke at den gør den -tihi Men det er jo da en halvstor busk normalt, så da alligevel ikke en jeg ville slæbe ind i huset -høhø

Hvilket kamera bruger du. Rigtig gode billeder

Pragtfulde billeder :thumbup:

Mange mange tak…

Det er rigtig fine billeder :thumbup: hvis jeg må give dig et råd, så brug blitzen udenfor, når du fotograferer den slags småkravl, også selvom det er i dagslys. Det sørger for, at kræet er lyst helt op, og at billederne bliver mindre rystede, da du kan have en hurtigere lukketid, når der er tilstrækkeligt med lys :slight_smile: (fotograferer selv på amatørplanet :slight_smile: ).

Jeg bruger et canon Eos450D

Der var blitz på, men det er afsindig svært at fotografere brumbasser, da de højst bliver ved blomsten 2 sekunder af gangen. :stuck_out_tongue:

[quote=dkkorat;374948]Er blodribs det samme som ribis:? For så hører den smukke prydbusk absolut til udenfor-surrender - den stinker helt klart af fertil hankattestrint, når den kommer indenfor:sorry:

Smukke billeder iøvrigt:thumbup:[/quote]

Minder mig om et år, hvor vi skulle holde sommerfest på arbejdet, og
festudvalget havde pyntet hele lokalet op med blodribes :besvimer::besvimer::besvimer:

Flot så det ud, men hold da op en hankattestank :klapper::klapper::klapper:

[quote=Charlotte Oeh.;375295]Minder mig om et år, hvor vi skulle holde sommerfest på arbejdet, og
festudvalget havde pyntet hele lokalet op med blodribes :besvimer::besvimer::besvimer:

Flot så det ud, men hold da op en hankattestank :klapper::klapper::klapper:[/quote]

Det er en meget smuk busk - også som afskårne grene - men den hører klart til udenfor! Tænker på, om den måske kunne bruges langs hegnet i haven til at skræmme fremmede katte væk med:?:stuck_out_tongue:

Ha ha, mon ikke du får besøg af et par veloplagte damer så :høhø:

Det ville godt nok være synd for min egen hankat… så jeg må nok hellere lade være med at have ribis i haven…