Blodtype A/B parring

Hej.

Er der nogen erfaringer med om det har noget at sige mht. hunkattens drægtighed/killingernes levedygtighed når man laver ovenstående parring?

Hvem af forældrene er hvad? Det har ikke, udover at blodtype A/- killinger selvfølgelig ikke må drikke ved en blodtype B-mor de første 16 timer. Og man kan så argumentere at de er lidt mere udsatte når de ikke får deres antistoffer fra moderen til at beskytte dem de første uger af deres liv, men mit indtryk er ikke at opdrættere oplever større problemer af den grund :slight_smile:

Hvem af forældrene er hvad? Det har ikke, udover at blodtype A/- killinger selvfølgelig ikke må drikke ved en blodtype B-mor de første 16 timer. Og man kan så argumentere at de er lidt mere udsatte når de ikke får deres antistoffer fra moderen til at beskytte dem de første uger af deres liv, men mit indtryk er ikke at opdrættere oplever større problemer af den grund :slight_smile:

Vores erfaring er fået enkelt kuld. Mor var B, far var A. Mormis kunne ikke føde selv, så killingerne født ved kejsersnit. De blev holdt væk fra mormis i 16 timer. Derefter tog mormis sig af dem, som en hver anden mormis ville gøre. De trivedes fint. Vi har ikke hørt om problemer fra deres nye hjem. Kuldet blev født i 2004.

Snowshoe har også dette med blodtyper, og nej jeg har aldrig hørt om problemer af nogen art.