Nala er kommet hjem med blød krave efter sterilisation. Viggo er rædselsslagen og springer væk hver gang hun nærmer sig. Jeg googlede bodystocking, fandt nogle billeder, og strøg ind i skabet og fiskede et par grønne blondeknæstrømper ud.
Klippede den til og fik den på hende…men nu kan hun tilsyneladende ikke gå…kun rulle afsted!! Og vælter om på siden for at slikke sig alle steder…
Kan den sidde for stramt? Den er jo elastisk og sidder tæt til, men ikke for stramt synes jeg…Er det bare fordi det er fremmed for hende?
Hvis ikke den føles for stram omkring krop, og hullerne passer til benene, så den ikke snærrer, så er det ikke problemet.
Men jeg har også en kat, der opførte sig sådan der de første gange hun fik en sele på. Hun blev helt stiv og væltede om på siden. I dag er det gået over.
Det er selvfølgelig lidt synd, hvis hun bare synes det er helt forfærdeligt, og hun i forvejen har det træls efter operation, og det hele bare er en stor elendighed. Med en sele kan man jo nøjes med at træne nogle få minutter af gangen. Men altså, de plejer at vænne sig til det. Så du kan jo prøve at putte med hende et par timer, og så revurdere situationen.
Det er vist heller ikke alle katte, der behøver krave eller bodystock, men jeg må indrømme, at jeg ikke selv har turdet at undvære bodystock.
Ingen af mine katte har nogensinde haft hverken krave eller body på,det har ikke været nødvendigt,heldigvis
Så længe katten er ordentlig smertedækket,så rører de sjældent såret…
Jeg har siddet og nusset med hende, og hun er selv hoppet op i klatretræet og ned igen, så det er nok bare tilvænnning. Jeg hørte ikke rigtig efter hvor længe hun skal have den (krave) på??