Bonsi bortgives

BORTGIVES - BORTGIVES - BORTGIVES -Blandings muskeltæve BORTGIVES. Hun er 19 måneder, chippet og passet med alt. Kan være alene hjemme. Der følger div. kurv, halsbånd, snor med. - Bortgives da ejer ikke kunne have hende mere og er endt i et meget midlertidigt hjem… - Hun er endt et sted hvor man ikke må have den type hund og vil blive aflivet i morgen… Befinder sig på Amager - Helst person/er med forstand på denne type hund. Ring til mig på 31219635 og hør nærmere

Annoncen på Facebook

Hvor ser hun bedårende ud men er det ikke en pitbull :? Mener da den røde variant med rød næse er en pitbull farve variant :ups:
Havde jeg plads ville jeg have taget hende for hun ser squ sød ud :slight_smile:

Uha… et spørgsmål, der skiller vandene… for nu findes den røde tud jo også hos andre racer, men det er korrekt, at pitten og amstaffen først blev adskilt - i visse lande - for knap 50 år siden. Rent genetisk ligner de derfor hinanden en del endnu -

Der findes 3 typer pitbull - af sind:

Nanny - svarer iflg den ene amerikanske hundeklub til amstaff

Work - ofte service hunde osv

Game - bruges i hundekampe

Den røde næse er en farvevariant, der blev brugt en del af folk, der avlede game pits, da man mente, at disse dyr så farligere ud. I dag mener en del derfor, at hunde med en rød næse er i tættere genetisk familie med game pitten end med Nanny pitten… DVS er mere aggressiv rent linjemæssigt… men men men…

Ja jeg vil helst ikke gøre mig til dommer over det, og kender ikke denne hund, som ser skøn ud.

Da hunden i annoncen er en blanding kan der være alle mulige racer i den. Her er et par andre muligheder:
Toller:

Labrador:
http://www.caninescorner.org/breeds/l/labrador-001-mainpage.jpg
Plus en lang række andre

Den eneste pitbull jeg har kendt med stambog og lovlig adgang til DK, kom fra Tyskland, og blev ført ind under meget strenge regler - han var alletiders hund og havde en sort næse så jeg tror ikke man ud fra farven alene kan racebestemme en hund, men hunde med denne farve næse vil blive ilde set mange steder af andre hundefolk, skal man vide, hvis man tager den. På HG og mange andre steder er de forbudte alene pga næsens farve

Hun ser dejlig ud. Desværre interesserer racen ikke mig.
Jeg håber hun finder et godt og varigt hjem hos nogle folk med forstand på terrierens sind og behov.

MVH

Hvorfor aflivet egentlig?

Rødovre tager sig af den slags vuffere. Smid hende ud på internatet i stedet for at aflive hende da.

Jeg ved, at visse internater ikke vil tage disse hunde. Måske er det årsagen.

Har de prøvet private formidlere?

[quote=Gry Gressbakken;346691]Hvorfor aflivet egentlig?

Rødovre tager sig af den slags vuffere. Smid hende ud på internatet i stedet for at aflive hende da.[/quote]

Gry, sådanne kommentarer er spildt i denne tråd, da det ikke er min hund. En af mine FB venner linkede til annoncen, og jeg smed den herind.

Som Helle skriver er der nogle internater der slet ikke tager såkaldte kamphunde ind.

Jeg aner ikke hvad de har prøvet, som sagt har jeg bare koiperet den i håb om at hunden kunne få en chance.

Jeg skriver det fordi jeg VED at rødovre netop tager den slags hunde ind - som en af de eneste internater i danmark.

Jeg ved godt det ikke er din hund, men jeg tænkte at du kunne viderebringe budskabet så din veninde vidste at der var et alternativ til aflivning.

Jeg prøver blot at hjælpe her.

Annie - ved du hvordan det gik hunden?

Nej, jeg ved ikke mere end det jeg har koiperet herind, og linket til, desværre.

kommer i tanke om en ting man kan vel egentlig ikke lave et hunde forbud med tilbagevirkende kraft :?

Hvad mener du? Hunde, der allerede er i DK, skal ikke aflives - det står ikke i forslaget, men der er en lang række restriktioner.

Hvis forbuddet træder i kraft skal ejeren af denne hund kastrerere/sterilisere, lade den bærer mundkurv i offentlig rum, hegne sin have med et specielt hegn og undlade at lufte uden snor. I hvert tilfælde, hvis arbejdsgruppens forslag går igennem, som det ligger.

Pitbull er en anden sag - den og Tosa Inu er allerede forbudte, så er det sådan en skal den aflives med politiets medvirken.

tænkte på at en boligforening/ulejer da ikke kan fjerne et hunde tilladelse med tilbage virkende kraft.Hvis de måtte have hunden da de købte hende må de da have hende til hun dør hvis hun ikke chikanere folk.

Man kan jo heller ikke sige du må have 3 katte.nå nu må du ingen katte have mere af med dem du har for der er flertal for at katte er dumme.
Der hvor jeg bor må NYE ikke have dyr men de kan ikke røre min tilladelse da jg havde den da jeg flyttede ind:)

[quote=tzari;347249]tænkte på at en boligforening/ulejer da ikke kan fjerne et hunde tilladelse med tilbage virkende kraft.Hvis de måtte have hunden da de købte hende må de da have hende til hun dør hvis hun ikke chikanere folk.

Man kan jo heller ikke sige du må have 3 katte.nå nu må du ingen katte have mere af med dem du har for der er flertal for at katte er dumme.
Der hvor jeg bor må NYE ikke have dyr men de kan ikke røre min tilladelse da jg havde den da jeg flyttede ind:)[/quote]

Det er faktisk ikke helt korrekt.

Hvis hunden har været til gene, eller hvis hundens race er ulovlig ifølge beboerforeningens vedtægter så kan de kræve hunden fjernet.

de kan jo ikke med TILBAGEvirkende kraft forbyde en specifik race/type :? Så burde de også kunne fjerne min frie dyretilladelse nu alle de nye ikke må have dyr. Men det kan de ikke rent juridisk da jeg flyttede ind under det vilkår der hed fri dyretilladelse. Hvis de flyttede ind under den regel der hed f.eks EN hund kan de ikke efterfølgende få at vide jaja i måtte købe EN hund men her 2 år efter har vi besluttet den hund SKAL være en tibetansk spaniel alle andre racer er hermed forbudte i bolig foreningen også for dig. :slight_smile:

Bonsi har fået et nyt hjem :slight_smile: