Børste bider

Lad os starte det rigtige sted…
Mød PINGVINEN, en huskilling som endte hos os.
Efter vi mistede i foråret har flokken virkelig haltet og en ny lillebror var nødvendig. Vi har før snakket om huskat igen. Jan havde Batman da vi mødtes, en dejlig gammel sort hvid model.
Formandinden hos Jyrak fik et enebarn og hentede derfor en lille nyfødt dreng hos min ven katten. Lille sort hvid dimmer.
Da jeg havde savlet over ham et par uger, spurgte vi hvad han skulle?
Hjem til os blev beslutningen. Lille og lidt fluffy var han da vi så ham som 6 ugers men ingen hippie hår.

De kom :joy::astonished: ikke lige planen! Gider ikke pels pleje og nullerbørger. Men vi blev enige om at han jo ikke kunne gøre for det og havde jeg fundet ham forladt et sted, havde jeg jo også taget ham med hjem uanset frisuren :heart:

Så nu har vi så langhåret huskat… Og fin børste, kam og spray fra DSE grooming.
Og alt i :penguin: liv er en fest. Også i en grad hvor han kører de 2 Devons og mig træt :astonished:
Der er knald på.

Grooming er sååååå hyggeligt hver morgen. Der spindes i vildskab og alt er tilgivet også når der er en duller der niver lidt.
Men ffs, hvordan vænner man dem af med at gnave /sparke /feste med kam/børste?
Er det bare alder og øvelse?

Og nej, hans storebror på 6 mdr ser ikke så knøv ud her :joy: men nøj de elsker hinanden

17 Synes om

Hvis du løser den gåde, vil jeg gerne høre svaret …
Her er det Prinsesse Dimmalimm på 3 år, der synes grooming er overvurderet … :rolleyes2:

Og tillykke med den … har den et navn?

7 Synes om

Will do :joy:
Den uldne fætter er Pingvinen. Storebror hedder S*Recce Pod Sugar Sparrow - kaldet Sukker/Sugger

5 Synes om

Stort tillykke med husmissen, han er flot :heart:

2 Synes om

Stort tillykke med huset nye smukke kat :flag: :star_struck:

2 Synes om

Jeg kører med to kamme eller børster. Starter med den ene, og når Dumle så synes han skal bide i børste/kam, så får han den, og så bider han i den, mens jeg børster ham med den anden kam/børste. :face_with_peeking_eye:

4 Synes om

Også sådan det er pt :joy:

2 Synes om

Og tak @Jeanette og @Beimis

2 Synes om

Ærligt, så virker det ret fint her, så gider egentligt ikke bøvle yderligere med det. For han er godt tilfreds med at den jeg så giver ham og prøver ikke at få fat i den anden. :woman_shrugging:

2 Synes om

Han er fin :heart: Vilde knurhår :ok:

1 Synes om

:tillykke:Tillykke med Pingvinen :smiling_face_with_three_hearts: DRX storebror er sød :heart_eyes_cat: (uanset hvad knøv ellers betyder? :crazy_face: ).

2 Synes om

Tak. Jeg er også ret fascineret af de knurhår, de er ret lange allerede.

2 Synes om

Tak - vi er virkelig glade for dem begge.
Knøv er vist et ældre jysk udtryk. Ikke for snu er den umiddelbare oversættelse i mit hoved.

4 Synes om