Børstning af Aslan foregår nu fredeligt og er ikke en kamp

hej

Mens Aslan blev størrere og størrere, blev det sværere og sværere at børste ham. Han gad ikke blive holdt om for at blive børstet og brummede/knurrede og kunne finde på at bide (ikke alt for hårdt, men gjorde ondt). Til sidst kunne jeg ikke børste ham alene og måtte have hjælp af min mand som blev nødt til at holde ham mens jeg børstede…han brummede…

Men pludselig kom min mand på en idé: Distrahere Aslan med noget andet mens der bliver børstet.
Vi prøvede med diverse legetøj, men det virkede ikke…:frowning:
Aslan har en fetish med vatpinde…hvis han får fat i en, er det hans legetøj i laaaang tid. Så vi prøvede med en vatpind…
Så jeg prøvede at børste Aslan alene ved at have en vatpind i den ene hånd og børsten i den anden og pludselig sagde han ikke noget til at blive børstet…Nu er det som om vi leger…:cool:

Men når jeg har børsten og vatpinden i samme hånd prøver han ikke at fange vatpinden men blot nyder det…mærkeligt…men problemet er løst. :gruble:

Dejligt at I kunne hitte på noget, så det blev en leg i stedet for en ubehagelig oplevelse :slight_smile:

skøn måde at få ham lært det på… vil lige skrive mig det bag øret… kunne jo være at princippet kunne bruges i andre sammenhænge (har heldigvis ikke problemer med børstning 7-9-13)

Herligt!

Måske sku’ jeg sidde med en glimmerbold mens jeg klipper Ibs kløer. Det plejer ellers ikke at være et problem, men jeg prøvede lige før, og det passede IKKE den unge herre… han tændte helt af (og nej, jeg kom ikke til at klippe for langt eller noget)

Men Ibs hjerne slår fra når han ser en af sine elskede glimmerbolde, så måske :smiley: