Bræk/opkast på trægulv - pletten skal væk

Hej!

Jeg er stort set lige kommet ind af døren til en omgang opkast/bræk/hårbold på gulvet. Det har desværre fået lov til at trække lidt, så det er en led plet der er tilbage.

Jeg har behandlet den med opvaskemiddel og rodalon - men den vil ikke rigtig gå væk. Internettet siger blandede ting, men intet om kattebræk og trægulv.

Hvad bør jeg yderligere gøre for at destruere denne lede plet?

Mange tak for hjælpen! :slight_smile:

vente på at det tørre og se hvordan det så ser ud - kan næsten regne ud at dit gulv må være sæbe eller olie behandlet hvis det kan efterlade en plet som sådan ?
Hvis stadig det er der når det er tørt er det ikke meget andet for end at slibe det med meget fint sandpapir og efterbehandle er mit umiddelbare bud

Jeg ved at rådet ved tæpper er at smide en gang kartoffelmel på til at suge op? Men om det vil gøre tingene værre her? :gruble:

Yup, det er lejebolig så det bliver afhøvlet og lakeret engang i mellem. Det tyder vist på at det hjælper at lade det tørre, så, det prøver jeg. Men det var da rart at semi-panikke over noget på en tirsdag.

Tak for hjælpen. :slight_smile:

Hvis det er lakeret, så er det tydeligvis fordi det er ved at være temmelig slidt, når det kan efterlade en plet.
Sådan er mit gulv også, i min lejebolig. Altså, det er mest ved revnerne, at fugt har mulighed for at trænge ned.
Jeg synes, det plejer at tørre fint op i langt de fleste tilfælde, når der har været sådan nogle uheld, som har fået lov at hygge sig i nogle timer…

Jeg plejer at tage lidt grus og lade et trække, så kan jeg fjerne det bagefter. Ellers må der knofedt til :slight_smile:

Det var da en uheldig situation der er sket med dit trægulv. Jeg oplevede det samme på mit gulv (dog bare med min hund) Jeg læste om gode råd til hvordan man kan slibe et lille område på sit trægulv, så pletten kom væk.
http://www.flottegulve.dk/category/renovering-af-traegulve-340/