Brændeovn

Endelig fik vi i dag bestilt vores brændeovn. Glæder os rigtig meget til den kommer, men vi snakker hvad med kattene hvordan gør vi lige ? Tænker især på vores nysgeri bengaler hvordan med jer andre der har brændeovn har i gjort noget for at passe på kattene eller ved de bare den er varm og farlig. Ville jo være ked af det hvis de brændte sig på den .

Ingenting. Det har aldrig været noget problem overhovedet. De ved med det samme at den er varm. OM sommeren kan de godt finde på at hoppe op på den, man de aldrig forsøgt når den er tændt. Ingen af dem var vant til brændeovn før vi flyttede her til, men alligevel ved de åbenbart at den er varm. Nu står deres klatretræ lige op af brændeovnen, og de elsker at ligge der og blive varmet igennem. Men aldrig har de hoppet ned på brændeovnen, når den er varm.

Bastian, min bengal, var bange for den de første 2 vintre, når der var ild i den. Han gik i en STOR bue udenom, for de der flammer var altså meget farlige mente han. Men nu kan han godt sidde og varme sig lige foran den. Isis min russer, elsker at sidde og stene foran den, mens hun stirre helt hypnotiseret ind i flammerne. Men ikke en eneste gang, har der været problemer med nogen af dem.

Rigtig god fornøjelse :slight_smile:

Tak for svar må nok heller vise hvad vi har valgt så folk kan svare på mit spørgsmål

http://hwam.dk/produkter/brændeovne/hwam+3640

Det er ikke noget problem. De hopper ned igen, hvis der er for varmt.

vh
Andreas

Buens Ofelia - på en kold ovn!

Mine katte hopper heller ikke OP på den, når den er varm. Derimod har et par af dem fået svitset pelsen på halen (lugter afskyeligt), for de er åbenbart ikke klar over, at en hale ikke har godt af nærkontakt med glasset i ovnen.

Jeppe gik hele juleferien i en stor bue uden om brændeovnen, hjemme ved mine svigerforældre.
Han havde ingen problemer med den overhovedet:)

Mosier er så hoppet op på den herhjemme, mens der var fuld gang i den.

Jeg tror, han kunne mærke at den var rigtig varm, allerede inden han landede og jeg nåede slet ikke at se at han rørte den, før han var nede igen.
Der skete ingenting. Han rystede ikke på poterne eller noget som helst.

Så selvom de skulle få den ide at hoppe derop, mens den er varm, så er de nok lynhurtigt nede af den igen. Men jeg ville lige holde øje med dem i starten og se hvordan de forholder sig til den.

Tja da jeg havde brændeovn forsøgte de ikke at hoppe op, når der var godt gang i den, så splattede de foran den :tihi:

MEN de har alle været en tur oppe på den (når den har været varm, men ikke gloende) og konstateret at det er den ikke beregnet til. Heldigvis uden de store skader andet end forskrækkelsen.

Jeg har aldrig haft problemer - ovenpå er den nu heller ikke så varm, at den ville give forbrændinger - det er kun glasset ,der er så varmt.

Lyder til jeg ikke skal være så bange for at få brændeovn… Håber bare de ville nyde den og varme sig som vi andre ville gøre

:slight_smile: Dét vil de :slight_smile: Derom INGEN tvivl :slight_smile:

Sådan så mine ud :smiley:

Sikke nogen gode foto jeg håber mine ville ligge sådan… især ham den plettede for har fornemmelsen enten ligger han som din ellers er han bange for den

Pletter er utilregnelige :smiley: Bedst som man tror de er nogle *andens karle er de verdens største piveskider :smiley: :smiley: :smiley:
Hende på billedet er Tinos mor :slight_smile: Kaya bor hos min ex nu :slight_smile:

Mine katte eeelsker brændeovnen ligeså som vi gør, når manden tænder op sidder de og følger med i hvad der sker , og ligeså snart der er varme ligger de og slanger sig både under, ved siden af og rundt omkring :slight_smile:
Jeg ville ikke bekymre mig