Bravecto til kat

Jer der har fritløbere som får flåter har I erfaring med Bravecto til katte? Mine får det men jeg synes virkningen begynder at aftage allerede efter 9 uger. Det skal holde 12 uger, og det er jo ikke billigt.
Vi er meget plaget af flåter da vi bor lige op af en lille skov. :confused:

Vi bruger den til hund til vores ene kat og det fungere super i alle 12 uger

1 Synes om

Det er jo det eneste, der virker på flåter. Det forhindrer ikke, at flåterne kommer i pelsen; men flåterne dør hurtigt.

Det billigste er at købe Bravecto til stor hund og fordele det på flere katte. En tube til stor hund rækker til 5 katte.

1 Synes om

Tør jeg godt bruge det til hund til kat?
Er det samme stof?
Hunden får pille her de andre pipette i nakken.
Jeg har smidt æsken ud til hunden så kan ikke sammenligne :sweat_smile:

Jeg vil tro, Andreas har styr på det, når han foreslår det. Han er ikke en mand, der gør noget lemfældigt :wink:

3 Synes om

i efteråret fik vi slæbt lopper med hjem, vi købte den pakke til stor hund mellm 20-40 kg og delte den i 8 katte over 4 kg fik 1½ og dem under fik 1
Indholdsstofferne er de samme, så den skal bare deles, Finn har de sidste 2-3 år fået den til hund 250mg 4,5 til 10kg har aldrig haft gener af dem

tube, dem vi plejer at få er en blød tyggetabelet

1 Synes om

Jeg taler om Bravecto i pipette. Det er nøjagtig det samme stof i den samme opløsning. Der er bare flere ml i dem til hunde.

Jeg ved ingenting om tyggepillerne.

Det er receptpligtigt, så en dyrlæge skal ordinere det.

2 Synes om

Tak for tippet. :blush:

indrømmer jeg er ikke så vild med de pipetter, vores har en stor tendens til at ville vaske hinanden bag efter og har i den forbindelse oplevet af flere er blevet skidtmas bag efter :frowning: Vi har selvfølgelig holdt øje med dem, dengang de fik pipetterne.

Vores katte slikker det heldigvis ikke af hinanden. Det skal jo blive siddende i pelsen. Derfor får de det i nakken.

1 Synes om